Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Op dit moment is cacheex met #7507 voor mij een groot raadsel, dat was het een paar dagen terug ook al met #7109

De server zegt

cache3 (143 ms) (L/1/1/3) - Film1 Action

Maar aan de L te zien kun je al aflezen dat het geen echte cachehit is anders had er wel gestaan (C/1/1/3) ipv (L/1/1/3)

Ik test het in mijn eigen twee server setup met identieke locals en twee mode 3 cacheex readers/users, maar helaas... fake fake fake... :angry:

80cm Schotel, 2 x Alps LNB's (23.5E/19.2E), 2 x Smart LNB's (28.2E/13E), Triax Multifeed rail.
XTrend 8000 (Openpli 4.0), XSarius Fusion HD SE (Openpli 6.0 release Candidate), DVB-C Stick Sundtek.

• Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Ben de hele avond al aan het stoeien met usera en userb, maar er zit zo een foutje in de setup.

Nu heb ik nog steeds een probleem. Ik heb de poorten al verschillend gekozen, maar ik houd problemen.

a heeft een basis kaart en b een family kaart.

Als ik nu b op extreme sports vast zet, heb ik op a bij zappen naar extreme even beeld en dan valt het weer weg. Even op en neer zappen geeft weer even beeld op a uit de cache van b.

Als ik de kaart van a uitzet, krijg ik op a ook geen beeld op de cache zender.

Het moet toch mogelijk zijn om zonder kaart in a de cache van b te krijgen of werkt het precies andersom?

Gtz. Martje B

Geplaatst:

Bovenstaand gebeurt alleen als ik enkel de cache readers aktiveer.

Zet ik a op NL3 en zap ik b vervolgens ook naar 3 dan pakt b wel de cache van a, maar af en toe gebruikt b weer even zijn eigen kaart.

Disable ik de kaart in b, dan is ook 3 zwart

Gtz. Martje B

Geplaatst: (aangepast)

Je kunt niet een cache3 hit krijgen zonder een bijpassende local met dezelfde CAID te hebben. Ondertussen is mijn setup ook weer hevig versimpeld danwel getweaked. Is nu alsvolgt

SERVER A

[reader]
label = userb
protocol = camd35
device = ******,******
user = usera
password = usera
reconnecttimeout = 480
cacheex = 3
cacheex_maxhop = 2
group = 1
dropbadcws = 1

[account]
user = userb
pwd = userb
uniq = 3
group = 50
cacheex = 3
cacheex_maxhop = 0
cccmaxhops = -1
cccreshare = 3

SERVER B

[reader]
label = usera
protocol = camd35
device = *******,******
user = userb
password = userb
reconnecttimeout = 480
cacheex = 3
cacheex_maxhop = 2
group = 1
dropbadcws = 1
audisabled = 1

[account]
user = usera
pwd = usera
group = 50
cacheex = 3
cacheex_maxhop = 0
cccmaxhops = -1
cccreshare = 3

CLIENT

[account]
user = usr001
pwd = pw001
group = 1,50
cccreshare = 0

Het probleem met versie #7507 en misschien ook wel andere versies is echter dat ik ontdekt heb dat elke cache3 hit ook een hit op mijn local is.

Het is vandaag bevestigd door iemand anders en er is een major issue van gemaakt

zie: http://www.streamboa...cam/ticket/2787

Hopelijk fixen ze dit snel, want het heeft echt potentie cache3.

aangepast door Hotzenwalder

80cm Schotel, 2 x Alps LNB's (23.5E/19.2E), 2 x Smart LNB's (28.2E/13E), Triax Multifeed rail.
XTrend 8000 (Openpli 4.0), XSarius Fusion HD SE (Openpli 6.0 release Candidate), DVB-C Stick Sundtek.

Geplaatst:

Je kunt niet een cache3 hit krijgen zonder een bijpassende local met dezelfde CAID te hebben.

Dus cache3 gebruik je dan enkel om die 4 sids beperking te ontlopen?

Dan is cache1 toch een betere keus, want dan krijg je de cache hit onafhankelijk van de local

Gtz. Martje B

Geplaatst:

Dus cache3 gebruik je dan enkel om die 4 sids beperking te ontlopen?

Dan is cache1 toch een betere keus, want dan krijg je de cache hit onafhankelijk van de local

Precies:

oscam.reader op box A

[reader]

label = cache-box-b

protocol = cccam

device = adres-box-b,12000

user = cache-b

password = password

inactivitytimeout = 0

cacheex = 1

group = 1

dropbadcws = 1

cccversion = 2.3.0

ccckeepalive = 1

cccreshare = 3

oscam.user op box A

[account]

user = cache-a

pwd = password

group = 1

cacheex = 1

cccmaxhops = 5

cccreshare = 5

oscam.reader op box B

[reader]

label = cache-box-a

protocol = cccam

device = adres-box-a,12000

user = cache-a

password = password

inactivitytimeout = 0

cacheex = 1

group = 1

dropbadcws = 1

cccversion = 2.3.0

ccckeepalive = 1

cccreshare = 3

oscam.user op box B

[account]

user = cache-b

pwd = password

group = 1

cacheex = 1

cccmaxhops = 5

cccreshare = 5

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo

Geplaatst:

Kan ik zo niet zeggen, maar wat ik wel weet is dat er een andere 'fix' is die schijnbaar common behaviour is in OScam met cacheex

met onderstaande waardes in mijn config krijg ik echt gratis cache3 hits

oscam.conf

[csp]
port						  =  12345
serverip					  = 127.0.0.1
wait_time					 = 180

Wat er dan gebeurd is dat de server 180ms reserveert om te kijken of er een hit is in cache3

Wordt die binnen 180ms gevonden dan krijg je een cache3 hit en wordt er niks aan je local gevraagd.

Wordt hij niet in de cache gevonden dan gaat hij uiteindelijk je local aanspreken of een proxy

De ecmtijd wordt dan wel met 180ms verhoogd.

Waarom 180ms? Omdat mijn ZIGGO local meestal reageert tussen de 160-170ms. Als je elke aanvraag 'vertraagd' met 180ms dan zal hij niet aan je local gevraagd worden omdat die altijd sneller is dan die 180ms. Zit een zender niet in de cache en je normale ecmreply is 160ms dan wordt je reply 160ms + 180ms is 340ms.

Deze oplossing is echter niet heilig, want op mijn OScam gaat de client elke keer opnieuw inloggen waardoor de client logons oplopen (onderhand al 6) en het beeld blijft zwart. Iets wat ik ook al eerder zag. De client is een normale cccam 2.2.1 box.

Pas dus op met deze instelling. Let ook op dat je de wait_time aanpast aan je eigen locals. Ik gebruk het nog even niet omdat het een workaround is die mijn server en mijn box op hol gooit. Ik wacht wel op een echte fix.

Zie ook: http://www.streamboard.tv/wbb2/thread.php?postid=425516#post425516

• 3 maanden later...

Zo... na veel fixes en patches is cache3 eindelijk op een beetje acceptabel niveau. Vergeet al mijn vorige uitleg in dit topic. Cache3 is totaal op de schop gegaan en dient anders ingesteld te worden. Je dient ten eerste te updaten naar OScam unstable 1.20 build #8063 of hoger. Voor verdere instellingen verwijs ik je naar streamboard. Een beetje googlen wil ook nog wel helpen. De wiki van OScam wordt waarschijnlijk binnenkort bijgewerkt met de nieuwe instellingen. Tot die tijd...

Config CSP/CacheEx dynamic wait

oscam.conf
[csp]
wait_time = [caid][&mask][@provid][$servid][:awtime][:]dwtime
csp_ecm_filter = [caid][&mask][@provid][$servid]            

OPTIONS
wait_time = (for csp, ex3 and ex2)
csp_ecm_filter = (only for csp)
wait_time = 250 # means all requests have 250ms dyn wait time when old cache3 hit found
wait_time = 0:50:250 # means all requests have always wait time and 250 dyn wait time when old cache3 hit was found
wait_time = 17:950 means all 17XX have dyn wait time when old cache3 hit found
wait_time = 1702&ffdf:950 means all 1702/1722 have dyn wait time when old cache3 hit found
wait_time = 0:950:0 means all have always wait time whitout checking cache3 hit
csp_ecm_filter = 17,1833,1834,1830,09C4,09C7,0D05

ECM incoming filter cacheex mode3
oscam.user (for ex3)
[account]
cacheex_ecm_filter = [caid][&mask][@provid][$servid]            

ECM incoming filter cachex mode2
oscam.server (for ex2)
cacheex_ecm_filter = [caid][&mask][@provid][$servid]            

csp_ecm_filter/cacheex_ecm_filter only set entry's will add to cache

aangepast door Hotzenwalder

Geplaatst:

Ik kan ook op google niet vinden wat ik na de laatste mutaties moet doen. Kan iemand een beschrijving geven?

Basically hetzelfde. Nieuw is o.a. CSP waittime. Google op "oscam cache-ex csp waittime" voor meer info.

Geplaatst:

Hallo mijn bevindingen zijn dit

csp wait time: 05:600,06:600,0B:600,18:600,17:450,01:450,09:250

Bovenstaande is de beste keus, de belangrijkste voor ons zijn 01:450

(0100 CD-TVV), 17:450 (1702 skyDE) en 09:250 (0964 skyUK) de rest werkt prima met 600ms.

• 3 weken later...

Hier een goede uitleg, mijn ecm tijden op de server onder gemiddeld rond de 280ms en boven rond de 300ms met c+ cache-ex mode3

How-to-set-up-CacheEx-mode-3.pdf

aangepast door alias haha

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Geplaatst:

Hier een goede uitleg, mijn ecm tijden op de server onder gemiddeld rond de 280ms en boven rond de 300ms met c+ cache-ex mode3

Deze uitleg is op zoveel punten incorrect, dat ik niet zou aanraden hem te gebruiken...

• 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...