Gast Geplaatst: 13 september 2002 Geplaatst: 13 september 2002 kan het zijn dat ik maar maximaal 50% kwaliteit kan krijgen als ik een kop voor astra en eentje voor hotbird heb? en hoe kan ik de sterkte beinvloeden?
Gast Geplaatst: 13 september 2002 Geplaatst: 13 september 2002 Met twee koppen of een monoblok moet je gewoon goed signaal kunnen krijgen. Zoniet dan moet je je schotel beter afregelen. Per transponder kan het signaal ook verschillen.
Gast Geplaatst: 13 september 2002 Geplaatst: 13 september 2002 het wil ook wel eens helpen als je de kop een klein beetje draait. BEBRO
Gast Geplaatst: 14 september 2002 Geplaatst: 14 september 2002 alans, maar als ik de astra sterker ga zeteen dan verliest hotbird zijn kwaliteit. dus ik krijg ze maar alletwee op maximaal 50% met een 78cm triax.
Hagkobe Geplaatst: 14 september 2002 Geplaatst: 14 september 2002 hoi, ik heb ook een monoblok voor astra/hotbird. De signaal kwaliteit is bij mij ook vrij laag, soms nog geen 50%. het is een schotel van 90cm, ik heb er eigenlijk veel werk mee gehad om dit zaakje afgesteld te krijgen, Ik zal nooit meer zo een monoblok kopen, en ook niemand aanraden. het is veel eenvoudiger met twee losse lnb's te werken, met een losse switch er tussen. ik heb goed beeld , soms als het hard regent heb ik een storing. Het belangrijkste is dat ik beeld heb. Groeten
Gast Geplaatst: 14 september 2002 Geplaatst: 14 september 2002 ik heb juist geen monoblock, maar ik dadelijk die andere tip proberen om de lnb wat te graaien om hun as.
Ome Merde Geplaatst: 14 september 2002 Geplaatst: 14 september 2002 ik heb 2 losse lnb's op astra en hotbird gericht en de kwaliteit is op de astra-lnb 93% en op hotbird 87% (Humax5400). schotel-dia is 95cm. en de groetuh, merDe deze ruimte is te huur
Gast Geplaatst: 14 september 2002 Geplaatst: 14 september 2002 De schotel-elevatie is als het ware de op en neer instelling van de schotel. Zorg dat je maximaal ontvangst hebt, bij jou dus 50 % en beweeg dan de schotel eens naar beneden of boven en kijk of je ontvangst toeneemt. Let wel dat er transponders zijn die wat minder signaal hebben dus probeer bij meerdere zenders eens te kijken naar je ontvangststerkte.
Gast Geplaatst: 14 september 2002 Geplaatst: 14 september 2002 Heb dit probleem ook gehad!!! De oplossing is een grotere schotel 90 95 100 cm 78 is te krap voor een Monoblok en 85 gaat net. Dan i salles verholpen en allebei de signalen van astra en hotbird zijn optimaal
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen