Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een Dreambox 7025 en een multytenne triplesat 2e hands gekocht. Een jaar geleden heb ik de boel neergezet en beeld gehad... Door omstandigheden is het eerst blijven staan en heb geen TV gekeken middels de satelliet.

Nu wil ik alles in orde maken om ook definitief TV te kijken middels satelliet. Ik sluit alles aan, maar geen signaal. Ik heb nieuwe kabels gekocht en deze aangesloten. Op de dreambox 7025 heb ik OpenPLI gezet en verbonden met internet. Dit werkt allemaal. Ik heb bij de dreambox ook een DVB-T tuner, voor ontvangst Digitenne, als ik deze aansluit heb ik beeld en kan opnemen, et cetera. Echter wanneer ik het aansluit op de schotel > niets.

Ik heb een nieuwe multytenne opgehaald en opgehangen. Wanneer ik een satfinder tussen de schotel en de dreambox hang slaat deze op geen enkele positie uit. Ook als ik de kabels op de andere tuner aansluit (wanneer ik de twee DVB-S tuners heb geïnstaleerd) doet de satfinder niets en ik krijg geen signaal. De signaalzoeker van OpenPLI heeft een balkje voor SNR en een BER, beiden blijven leeg. Echter achter SNR staat een getal van ongeveer 80% (77-84%), boven het SNR balkje staat een getal van 5-12dB. Bij de BER staat een getal van iets meer dan 8000.

De tuners staan ingesteld op Astra 19.2. Verder laat ik het scherm ongewijzigd. Ik heb een aantal keren handmatig zoeken geprobeerd met de instellingen van BVN, maar dan is de dreambox in een paar seconden klaar en geeft aan geen kanalen gevonden te hebben.

Zijn mijn beide tuners kaduuk gegaan in een jaartje stilstaan? Of kan er iets anders aan de hand zijn wat ik over het hoofd zie?

Geplaatst:

ik denk eerder dat je multivlaai defect is ,Lnb of switch ,of je diseq instellingen staan niet goed.

een dreambox en een multivlaai als antenne ,is als een goede auto met chinese banden,resultaat is bijde bedroevend.

Geplaatst:

Ik heb een Dreambox 7025 en een multytenne triplesat 2e hands gekocht. Een jaar geleden heb ik de boel neergezet en beeld gehad... Door omstandigheden is het eerst blijven staan en heb geen TV gekeken middels de satelliet.

Nu wil ik alles in orde maken om ook definitief TV te kijken middels satelliet. Ik sluit alles aan, maar geen signaal. Ik heb nieuwe kabels gekocht en deze aangesloten. Op de dreambox 7025 heb ik OpenPLI gezet en verbonden met internet. Dit werkt allemaal. Ik heb bij de dreambox ook een DVB-T tuner, voor ontvangst Digitenne, als ik deze aansluit heb ik beeld en kan opnemen, et cetera. Echter wanneer ik het aansluit op de schotel > niets.

Ik heb een nieuwe multytenne opgehaald en opgehangen. Wanneer ik een satfinder tussen de schotel en de dreambox hang slaat deze op geen enkele positie uit. Ook als ik de kabels op de andere tuner aansluit (wanneer ik de twee DVB-S tuners heb geïnstaleerd) doet de satfinder niets en ik krijg geen signaal. De signaalzoeker van OpenPLI heeft een balkje voor SNR en een BER, beiden blijven leeg. Echter achter SNR staat een getal van ongeveer 80% (77-84%), boven het SNR balkje staat een getal van 5-12dB. Bij de BER staat een getal van iets meer dan 8000.

De tuners staan ingesteld op Astra 19.2. Verder laat ik het scherm ongewijzigd. Ik heb een aantal keren handmatig zoeken geprobeerd met de instellingen van BVN, maar dan is de dreambox in een paar seconden klaar en geeft aan geen kanalen gevonden te hebben.

Zijn mijn beide tuners kaduuk gegaan in een jaartje stilstaan? Of kan er iets anders aan de hand zijn wat ik over het hoofd zie?

post-33346-0-88121100-1348044119_thumb.png Kijk of het bij jou ook zo staat het beeld zal anders zijn maar de instellingen zijn het zelfde.

Geplaatst: (aangepast)

Behalve dat ik de hotbird eruit heb gelaten, heb een triplesat. Dus op A: 19.2; B: 23.5 en; C: 28.2. D: Niet aangesloten. Verder dezelfde instellingen

@Columbo. Wellicht dat het een ongebruikelijke combinatie is, maar in een stadse bovenwoning met muurbeugeltje s een kleine schotel bijzonder praktisch! en mogelijk. De DM geeft me daarentegen mogelijkheden in het thuisnetwerk die er bij de meeste andere merken niet zijn. Het zaakje tweedehands gekocht, zoals gemeld, en ben een redelijke newbie...

Zoals gezegd heb ik de schotel inmiddels vervangen door een nieuw exemplaar, dus denk niet dat het de Lnb, switch is. Uit de reacte van Loui (K) begrijp is dat de DiseQc uitgeschakelt moet zijn, dat is ook het geval. Meest opvallend vind ik ook dat de Satfinder niet uitslaat, had ik wel verwacht ook als de schotel niet perfect staat afgesteld...

aangepast door Lancering
Geplaatst:

Ik zou jouw 7025 eerst bij hem testen.

Ik zou eerst de schotel goed zetten. Zeker nadat ik dit lees:

"Ik heb een nieuwe multytenne opgehaald en opgehangen. Wanneer ik een satfinder tussen de schotel en de dreambox hang slaat deze op geen enkele positie uit."

De satfinder slaat niet uit dus geen ontvangst van een satelliet.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:

Heb je de commandovolgorde bij de Ontvangstinstellingen wel als volgt ingesteld?:

committed-toneburst?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...