Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb tijdje een Philips PFL 7606h ambilight gekocht. Hij deed het prima met aansluiting op digitenne van KPN. Maar onlangs heb ik een dreambox aangeschaft en op mijn Philips aangesloten maar dan krijg ik meteen de melding " geen video signaal". Na een minuut of 5-6 dan heb ik pas beeld.

mijn dreambox heb ik via een hdmi kabel op de tv aangesloten. Op de tv heb ik bij optie "apparaten aansluiten", het apparaat "digitale ontvanger" geselecteerd.

om zeker te zijn dat het aan de tv ligt, heb ik mijn dreambox op een oude tv van mij aangesloten en meteen beeld. Ook andere dreambox van een vriend geleend en aangesloten op de LED tv: ook geen video signaal, deze ook aangesloten op mijn oude tv en ook meteen beeld.

weet iemand wat hier aan de hand is? welke instellingen ik nog misschien aan moet passen?

alvast bedankt.

Geplaatst:

Misschien een slechte HDMI kabel?

Heb toevallig dezelfde TV, geen problemen. Lijkt me ook niet dat je iets in moet stellen om de TV een HDMI signaal weer te kunnen laten geven.

De optie Apparaten aansluiten is enkel om een naam te geven aan het apparaat wat je hebt aangesloten voor het gemak.

Geplaatst:

Bedankt voor jouw snelle reactie,

ik heb ook scartkabel geprobeerd en ook hetzelfde resultaat. HDMI kabel die ik heb is met de reambox meegeleverd. ik ga dus vanuit dat hij goed is. is er nog een betere dat je weet? en waar te koop?

Geplaatst:

Ik denk dat dit een probleem van de tv is, als de HDMI en scart kabel beide niet werken

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Ik heb de SCART aansluiting op mijn TV nog nooit gebruikt, maar inderdaad wel raar dat beiden niet werken bij jou.

Verder weet ik niet welke ontvanger je hebt? Als je een 800HD of 8000HD even op zoek naar een sat. dealer die jou een DVI naar HDMI kabel kan verkopen..als je een ander model hebt met gewone HDMI uitgang kun je gewoon elke andere HDMI kabel proberen.

Geplaatst:

Ik heb een 800HD PVR. maakt het uit welke HDMI ingang ik gebruik? ik heb van iemand horen vertellen dat er wel degelijk een verschil zit tussen HMDI 1, 2, 3 en HDMI side. En zit er ook een verschil tussen het apparaat die jij kiest? ik heb onder "selecteer apparaat" de optie "HD Digitale ontvanger"geselecteerd.

Geplaatst:

Het verschil tussen HDMI 1 en HDMI 2, 3 en 4 is dat op HDMI 1 ARC zit. (ARC= Audio Return Channel)

Even een vraag aan de Dreambox kenners;

Is het zo dat er op de DVI uitgang van de sat-ontvanger geen HDCP-signaal aanwezig is?

Zou dat een reden kunnen zijn dat de TV alleen beeld geeft als hij die HDCP ziet?

Geplaatst:

Ik heb een 800HD PVR. maakt het uit welke HDMI ingang ik gebruik? ik heb van iemand horen vertellen dat er wel degelijk een verschil zit tussen HMDI 1, 2, 3 en HDMI side. En zit er ook een verschil tussen het apparaat die jij kiest? ik heb onder "selecteer apparaat" de optie "HD Digitale ontvanger"geselecteerd.

HDMI ingangen lijken mij allemaal hetzelfde te zijn..Apparaat dat je kiest lijkt mij weinig uit te maken, is alleen een label met misschien wat voorkeursinstellingen, maar niet zodanig dat ze het beeld niet meer kunnen weergeven. (mijne staat onder Sat. ontvanger overigens)

Het verschil tussen HDMI 1 en HDMI 2, 3 en 4 is dat op HDMI 1 ARC zit. (ARC= Audio Return Channel)

Even een vraag aan de Dreambox kenners;

Is het zo dat er op de DVI uitgang van de sat-ontvanger geen HDCP-signaal aanwezig is?

Zou dat een reden kunnen zijn dat de TV alleen beeld geeft als hij die HDCP ziet?

Ik weet niets van HDCP-signaal, maar mijn DM8000 met DVI aansluiting werkt op prima op hetzelfde model TV (37" maar neem aan dat dat niet uitmaakt). Ook wel eens een 800HD op gehad zonder problemen.

Geplaatst:

Hoi jerpsx en anderen,

met scart kabel doet hij het nu wel, ik was vergeten de instelling A/V op de dreambox te veranderen van DVI naar SCART. maar met HDMI kabel krijg ik nog steeds de melding "geen videosignaal". pas na ongeveer 10 min. krijg ik beeld. mijn vraag is : is het misschien zo dat met smart tv's een andere hdmi kabel nodig is dan die kabel die met de dreambox 800hd meegeleverd wordt? want ik heb gezien dat er twee veschillende hdmi kabels zijn: 1.3 en 1.4, en weet iemand wat het verschil tussen deze twee is?.

alvast bedankt,

• Moderator
Geplaatst:

HDMI 1.3 en 1.4 gaat pas een rol spelen met bijvoorbeeld 3-d weergave, waarbij hoge overdracht snelheden gevraagd worden.

HDMI is een copyright beschermd systeem.

De bron en ontvanger moeten een handshake met elkaar maken.

In jouw geval heeft deze combinatie daarmee een probleem.

Misschien is er een software update beschikbaar, wat je probleem oplost.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

bij "A/V instellingen" van mijn dreambox,heb ik de volgende:

* video uitgang-------------------------DVI

*Modus----------------------------------1080i

*Ververs ratio---------------------------multi

*Toon 4:3 materiaal als---------------Alleen schalen

*Toon >16:9 materiaal als------------Alleen schalen

*AC3 downmix---------------------------ja

*algemene AC3 vertraging-----------o

*Algemene PCM vertraging----------o

Zijn deze de juiste instellingen?

• 3 maanden later...
Geplaatst:

Sorry voor de late reactie maar ik heb de probleem uiteindelijk opgelost. Ik heb Philips aantal keer gebeld en probleem uitgelegd. uiteindelijk hebben ze een monteur langs gestuurd. hij heeft de moederboord van de tv vervangen en probleem was meteen verholpen!. Het lag dus aan de moederboord van de tv.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen