Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

als ik mijn DM7025 vervang door mijn DM800HD zijn bijna alle kanalen op 19,2 niet meer te zien. Signaalsterkte is op de DM800HD veel lager waardoor ik bijna geen kanalen meer heb op 19,2.

De configuratie op beide dreamboxen is dezelfde. Achter de DM staat een wave-frontier met 4 LNB's ( 3x astra + 1 x hotbird)

Er staat wel een boom , waarvan ik denk dat hij het signaal hinderd. Deze gaat binnenkort weg.

Toch vraag ik mij af of er een (kwaliteits) verschil is in de 2 dreamboxen. Omdat de het 7025 wel doet.

Heeft iemand een idee?

mvg

ggeubbel

Geplaatst:

Het kan m.i. niet zo zijn dat de DM7025 wel door een boom heen kan kijken en de DM800HD niet. :eek:

Er moet dus iets aan de hand zijn met de gevoeligheid van de DM800HD. Dat mag je rustig concluderen.

Als je vervolgens aangeeft dat de DM800HD bijna geen Astra 1 ziet en de DM7025 wel gewoon, kan ik niet anders concluderen dan dat de 800 aan vervanging of reparatie toe is.

Kun je geen derde ontvanger regelen voor nadere vergelijking? Of jouw DM800HD bij iemand anders aansluiten die met zijn eigen ontvanger perfecte ontvangst heeft?

Je moet de proef op de som nemen om zekerheid te krijgen. Maar ik denk wel dat jouw huidige conclusie verder zal worden versterkt door elke andere vergelijkende test.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Vandaag gaat de boom weg.

Ik heb mijn wave-fronitier al 3 keer terug afgesteld, met een 7025 en een TV scherm er naast. Daar kan het niet aan liggen.

Ik heb 2 7025 DM's en zijn allebei ongeveer een jaar of 8 oud. Ze hebben beide geen problemen met astra 19.2.

Ik heb 1 800DM SE en 1 gewone 800DMHD . Deze zijn respectievelijk 1 jaar en 3 maanden oud. Ze hebben beiden hetzelfde probleem als ik ze in de plaats van de 7025 zet.

Ik laat nog iets weten als de boom weg is

Geplaatst:

Ik heb 1 800DM SE en 1 gewone 800DMHD . Deze zijn respectievelijk 1 jaar en 3 maanden oud. Ze hebben beiden hetzelfde probleem als ik ze in de plaats van de 7025 zet.

Ik laat nog iets weten als de boom weg is

Een DM800HD welke 3 maanden oud is lijkt me heel onwaarschijnlijk, die wordt al zeker 2 jaar niet meer gemaakt.

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...