Ga naar inhoud


Rebox 9000HD vastloper tijdens opname


Gast Dward

Aanbevolen berichten

Beste allen,

 

In januari 2011 kocht ik bij een Rebox dealer in het midden van het land een Rebox 9000 HD PVR. Dit na jaren probleemloos gebruik van een Topfield 4000. Enige maanden na aanschaf begonnen de problemen met een vastlopend apparaat op het moment dat ik iets ging opnemen terwijl ik naar een andere zender keek. Met regelmaat loopt de Rebox vast en zit ik te kijken naar een stilstaand beeld. Ook de opname stopt en levert een beschadigd bestand op. De enige manier om het zaakje weer aan de praat te krijgen is om de stroom er af te gooien en het zaakje opnieuw op te starten. Heel erg irritant want het gebeurt altijd op het moment dat het niet uitkomt...

 

Vandaag eindelijk de tijd gevonden om eens een FW update te doen naar de laatste versie (v.1.10.57) in de hoop dat dit het probleem zou verhelpen. Update uitgevoerd volgens de aanwijzingen op de site van Rebox. Dat liep voorspoedig dus ik had goede hoop. Alle instellingen weer gezet zoals ik wilde en de zenderlijst opnieuw geïnstalleerd. Tijd om te testen...

 

Wat een desillusie!!! Na een half uurtje opnemen op Ned 2 en kijken naar Ned 1 liep het zaakje weer geweldig vast met de bekende resultaten en dit keer gevolgd door een stevige verbale uiting van mijn ongenoegen met de situatie.

 

Nu de hamvraag: Wat doe ik eraan en is er überhaupt een goede afdoende oplossing voor dit probleem???

 

Nog wat aanvullende info.

Ik heb de harde schijf niet opnieuw geformateerd omdat daar nog opnames op staan die ik graag wil bekijken.

Omdat ik mijn Rebox behoorlijk warm vindt worden heb ik 'm al op latjes van 1 cm hoog gezet zodat hij iets beter kan ademen. Hij staat in een kastje waarvan de deur altijd openstaat. Met ca. 15 centimeter achter en boven de Rebox is er meer dan voldoende ruimte voor een goede luchtcirculatie. Overigens werd mijn Topfield 4000 PVR ook aardig warm maar dit heeft nooit problemen veroorzaakt.

Ik woon in Noorwegen en ben dus niet 1-2-3 in de gelegenheid om even langs te gaan bij de dealer. Was dat wel het geval dan had hij hem al lang terug gehad....

 

Alle tips zijn welkom!

 

Groet!

Edward

Link naar reactie
Delen op andere sites


Edward,

 

belangrijk is om te weten welke HDD er in de box zit: merk en model.

 

Een mogelijkheid zou zijn om een enclosure met voeding te kopen, en de HDD dan via de achterste USB aan te sluiten. Zo heb je zelf mogelijkheid om je HDD aan te zetten wanneer het nodig is en staat deze niet continue in gebruik/semi sleep mode in de ontvanger.

 

Verder zou je eventueel kunnen overwegen om Icecrypt of Octagon FW op je ontvanger te zetten. Deze verdelers brengen op regelmatigere basis een FW uit; maar deze hebben heel vaak dezelfde bugs. Rebox is slechts een van de tien of meer verdelers van de 'Fortis' ontvangers, maar heeft omwille van certificering steeds een achterstand wat FW releases betreft. Verder ondersteunen de andere verdelers soms wel het gebruik van plugins (bv oscam). Voor het gebruik van de interne cardreaders is het bij Octagon alvast raadzaam om Mcas te gebruiken.

 

Ikzelf ben redelijk tevreden over de Octagon fw 1.10.67 en de mcas release die ze in juli 2012 hebben vrijgegeven.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie,

 

Ik zal komend weekend eens kijken wat voor HHD er in mij Rebox zit. Daarnaast zal ik ook eens contact opnemen met Rebox in Nederland. Het kan toch niet zo zijn dat ze de vele problemen die er met deze receiver zijn gewoon naast zich neerleggen?

Ik laat nog van me horen.

 

Groet!

Edward

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo, net even de Rebox open gemaakt om te kijken wat voor HDD erin zit. Dit is dus de WD Caviar Green 500GB. Daar kan het dus niet aan liggen lijkt mij?

Iemand nog suggesties? Ik wordt zachtjesaan strontziek van dat ding. Het is jammer dat mijn huis maar één verdieping heef want anders was hij al 3 hoog het raam uit gegaan...

 

Groet,

Edward

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je zou kunnen proberen SW versie 1.08.75 terug te zetten, een van de stabielere versies.

 

Ook het plaatsen van de Hard Disc in een extern docking station met een eigen voeding, en die aansluiten via de e-sata connector heeft bij iemand al zijn problemen opgelost.

Staan de tuners doorgelust of heeft elke tuner zijn eigen antenne aansluiting?

Het beste is elke tuner zijn eigen antenne aansluiting (LNB) te geven.

 

Staat de time-shift optie uit? Ook een bekende oorzaak waarom de boel soms misgaat.

 

Ikzelf heb hier een Rebox 8000, dat is een 9000 zonder ingebouwde harddisk.

 

Ik heb nog nooit een mislukte opname gehad en ik kan mij niet herinneren wanneer ik voor het laatst een vastloper had.

Ik gebruik sw 1.9.90

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha Cees,

 

Bedankt voor de info. HDD apart aan de receiver hangen zie ik niet zo zitten. Dan had ik er net zo goed een kunnen kopen zonder HDD en daar een externe HDD aan kunnen hangen.

Time shift staat uit. Ik neem aan dat de HDD dan ook uit staat als je gewoon TV kijkt zonder iets op te nemen?

Elke tuner heeft z'n eigen LNB. Er is dus niets doorgelust.

Wellicht at ik 1.9.90 er maar eens op zet. Morgen ga ik eerst die gasten van Rebox bellen. Kijken wat die er over te melden hebben... De vraag blijft of het probleem nu met de temperatuur te maken heeft of met de software. In beide gevallen is het natuurlijk bad engineering van Rebox...

 

Groet,

Edward

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede morgen,

 

Zojuist gesproken met de mensen van Rebox over mijn probleem met de 9000. Situatie uitgelegd en gevraagd of er nu eigenlijk een afdoende oplossing is voor dit redelijk vaak voorkomende probleem.

Volgens de persoon bij Rebox ligt het aan de loader versie in het apparaat. Het probleem zou zo goed als zeker op te lossen zijn door een nieuwe loaderversie 1.54. Probleem is alleen dat je dit niet zelf kunt doen maar moet laten doen door je dealer. Deze kan de loaderversie of zelf vervangen of ervoor zorgen dat het op de juiste manier wordt gedaan door Rebox of een andere geautoriseerde partij. Als je het zelf zou doen en het gaat fout dan is er maar één oplossing om de zaak weer aan de gang te krijgen en dat is het vervangen van een (geheugen) chip. Ze hebben al diverse 9000's voorzien van de nieuwe loader versie en die apparaten zijn niet meer terug gekomen. Dat is wat mij is verteld door de mensen bij Rebox.

 

Verder heb ik begrepen dan FW 1.08.75 het beste zou werken met loader versie 1.23 die ik dus nu in mijn 9000 heb zitten. Die FW versie wilde ik dus graag terugzetten op mijn apparaat maar die is helaas niet te downloaden van de site van Rebox. Dan maar 1.9.90 proberen?

 

Ik neem in ieder geval bij de eerste gelegenheid mijn apparaat mee naar Nederland om de nieuwste loader versie erop te laten zetten.

Misschien zijn er hier al mensen die een 9000 hebben waar deze loader 1.54 al is geïnstalleerd. Wat zijn jullie ervaringen zo ver?

 

Ben benieuwd!

Groet,

Edward

Link naar reactie
Delen op andere sites

Loader 1.54 installeren kun je zelf, en wel via een omwegje. Het gaat zo.

 

Zoek op het internet een recente merkvreemde firmware (bijvoorbeeld voor een Octagon SF-1018P), een resellerchanger en de plugin HDF-flasher 154-08 op.

 

Gebruik de resellerchanger om de merkvreemde firmware de resellerID van de Rebox RE-9000 te geven. (Als je een changer gebruikt die met hexcodes werkt is de code 20010000).

 

Stel indien gewenst de huidige zenderlijst veilig en installeer de merkvreemde software op de gewone manier via het downloadvenstertje en de rode knop.

 

Als de ontvanger is gestart met de nieuwe firmware, de plugin HDF-flasher 154-08 installeren. Dit is een tweetrapsraket. Zet de plugin op een USB-stick (er moet nu een map plugin op de stick staan) en steek de stick in de frontpoort van de ontvanger. Wacht op het downloadvenstertje. Kies met pijltje links/rechts de optie plugin, en druk op groene knop. Nu worden de user data geformatteerd. Als dat klaar is, start de ontvanger opnieuw, en zal na de start het downloadvenstertje verschijnen. Wijs weer plugin aan, en druk op de rode knop. Na installatie van de plugin start de ontvanger opnieuw.

 

Als de ontvanger weer wakker is in het menu de optie plugin opzoeken. Nu komt er een lijst met geïnstalleerde plugins met HDF-flasher 154 erin. Wijst deze aan en druk op de groene knop (start). Als de plugin is gestart, vraagt hij om een PIN-code. Toets 0815 in.

Nu wordt om de reseller gevraagd. Wijs Rebox RE-9000 aan met de pijltjes en druk op OK. Het flashen duurt wel twee seconden.

 

Start de ontvanger opnieuw. Nu moet de eerste displaymelding LOADER 1.54 zijn. Zet vervolgens de gewenste Rebox-firmware terug (fabriekreset niet vergeten), alsmede indien bewaard de zenderlijst.

 

Klaar. Scheelt het opsturen van een ontvanger.

 

Succes.

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Audioniek,

 

Mooie beschrijving van hoe je loaderversie kunt aanpassen maar daar waag ik me niet aan. Ik heb nu al ruim een jaar ellende met die Rebox dus die paar maanden extra kunnen er ook nog wel bij. Mag de dealer het mooi voor me regelen. Loop ik niet het risico mocht de dealer het verprutsen.

Andere vraag: heb jij wel 1.54 al draiien op jou 8000? Gaat dat goed of heb je er geen HDD aan hangen...

 

Groet!

Edward

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al mijn RE-8000's draaien al heel lang met loader 1.54 en hebben zowel een ingebouwde als een USB-externe harde schijf. Opnames lukken altijd en vastlopers heb ik maar zelden, helemaal sinds er een fan is ingebouwd.

 

.Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...