Ga naar inhoud

RE-2200 voorzien van alternatieve V2.XX.XX firmware

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De inhoud van dit gehele onderwerp is inmiddels verouderd, want op de Rebox-site zijn nu de benodigde Rebox-firmwares voor de RE-2200 beschikbaar:

• V1.99.99_stap1 ("brug"-versie). Op een ontvanger met loader 5.25 en V1.09.35 firmware eerst deze versie installeren.
  • V2.09.49_stap2 (nieuwe loader versie). Na installatie van V1.99.99 eerst deze versie installeren. Nu wordt de loader opgewaardeerd naar L6.40.
  • V2.11.07 (de actuele Rebox-versie). Pas na de installatie van V2.09.49 mag deze geïnstalleerd worden en is de ontvanger weer helemaal up-to-date.

Het geheel is dus een drietraps raket. De drie updates kunnen alle op de normale manier via het downloadvenstertje (rode knop) en een USB-stick worden uitgevoerd; onder normale omstandigheden zijn trucs met channel-up of het gebruik van Porter en een nulmodemkabel niet nodig.

Na iedere installatie een fabriekreset uitvoeren; zo nodig en indien gewenst vooraf de zenderlijst veiligstellen en na installatie van V2.11.07 weer terugplaatsen.

Na de update is ook een andere versie van de Webzeal browser nodig: deze is op te halen op de Rebox-site.

Het hele gedoe met Openbox-versies en gegoochel met reseller-IDs is dus niet langer nodig: er is nu een nette, officiële weg om de RE-2200 naar een V2.XX.XX firmware te brengen.

Uiteraard kun je na deze officiële procedure nog steeds met behulp van een resellerchanger alternatieve firmware draaien op de RE-2200; de reseller-ID in de loader is 250302A0 (=Rebox RE-2200) en is indien gewenst met de plugin HDF flasher 640-09 te veranderen.

Groeten,

Audioniek.

Het updaten op deze manier is gelukt echter het veranderen van de resellers code om er andere software op te zetten bv Openbox lukt niet, ik neem aan dat eerst de reseller code aangepast moet worden voordat de Openbox software erop gezet kan worden, zowel met voeding eraf en weer aansluiten en ch up of de USB stick in een draaiende ontvanger steken heeft geen resultaat.

Geplaatst:

Zoals geschreven is de RE-2200 nu helemaal origineel met reseller-ID 250302A0 in de loader. Installatie van een Rebox firmware V2.XX.XX zou nu zonder speciale handelingen mogelijk moeten zijn.

Ander firmware installeren gaat dan als volgt:

- Download de firmware, bijvoorbeeld voor een Octagon SF-918SE+ of een Icecrypt S3500HDCCI;

- Download de Leviathan Resellerchanger;

- Zet de Rebox reseller-ID in de firmware door in de resellerchanger de gewenste firmware te laden met LOAD. Kies in het keuzevenster Rebox RE-2200 en klik op SAVE. De resellerchanger schrijft nu een kopie weg met dezelfde naam, waaraan .changed is toegevoegd;

- Zet deze firmware op een USB-stick en update op de gewone manier.

Wordt de gewijzigde .changed-firmware niet zichtbaar in het downloadvenstetje, of verschijnt het venstertje helemaal niet, dan klopt de resellercode in de firmware niet.

Een eventuele tweede stap is het aanpassen van de reseller-ID in de loader naar bijvoorbeeld Octagon. Installeer hiervoor eerst een firmware met plugin-mogelijkheid, zoals hierboven beschreven. Installaer vervolgens de plugin HDF-flasher 640-09. Start deze in het Plugin-menu met de groene knop. De plugin vraagt om een wachtwoord: dit is 0815. Daara kan de reseller-ID voor de loader worden gekozen. Het flashen van de aangepaste loader duurt maar een paar seconden.

Na deze aanpassing kan firmware van de geflashte reseller zonder aanpassing worden geïnstalleerd.

Terug naar de Rebox reseller-ID kan natuurlijk ook: de HDF-plugin starten, 0815 ingeven en Rebox RE-2200 kiezen.

Groeten,

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Geplaatst: (aangepast)

Dan loop ik toch tegen wat problemen aan, nu zit er software V2.11.07 van Rebox in, dat was geen probleem, stick erin en van de ene update naar de ander en tussen door resetten probleemloos.

Echter als ik nu bv Octagon SF-918SE+ er op wil zetten dan zou ik met de levithan reseller changer de ID moeten wijzigen, het probleem is dat in de verste versie die ik kon vinden V1.4 geen Rebox2200 kan vinden, wel de andere modellen van Rebox, zoals de 4000,8000,9000.

Wil ik de Reseller ID veranderen met de HDF flasher dan loop ik tegen het probleem aan dat de plugin niet gezien wordt,

aangepast door henkvd1
Geplaatst:

Inmiddels is het gelukt, de Reseller ID veranderd met IRD Reseller changer_V60, hier had ik de mogelijkheid om de Resellers ID handmatig in te voeren en was het probleem met het niet in de lijst staan van de ontvanger opgelost.

Geplaatst:

Inderdaad staat de RE-2200 niet in het lijstje resellers in de Leviathan Resellerchanger V1.4. De AAF resellerchanger V60 is zoals gemeld wel te gebruiken, omdat daar de mogelijkheid bestaat de reseller-ID handmatig in te geven. Excuses voor de onjuiste informatie.

Groeten,

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Geplaatst:

Met de Octagon SF-918SE+ er op, is het nu ook mogelijk om de resellers id te wijzigen met de plugin HDF-flasher 640-09, aangezien er nu een plugin optie in de software aanwezig is, dit gaat ook goed en hoef nu niet meer de resellers id te wijzigen van het ird bestand voor updaten.

Geplaatst:

Heb ook een rebox-2200 met originele software uit de doos.

Ben normaal niet van plan om nieuwe software hiervoor in te laden. (onder het motto wat goed werkt, laat je zo..)

Het enige waarvoor ik het misschien zou doen is als dan de originele kaartlezer zou kunnen gebruikt worden.

Momenteel werk ik hierin met canal digitaal module met canal digitaal kaartje.

Weet iemand of de kaartlezer na upgrade seca-3 ondersteund?

Groeten,

Pieter

Visiosat Big Bisat 5W - 19,2E - 23,5E - 28,2E      (Atlantic Bird & Astra 1, 2 & 3)
Rebox RE-2200HD HD-ontvanger (Astra 1 en 3) - VU+ Duo (Enigma 2 met CCcam & officiële canal digitaal module)
M-7 Telesat officiële box 
Sony HX-850 (40 inch)                                            Sony W85C (65 inch)

Geplaatst:

Als je Rebox-firmware blijft gebruiken, blijf je aan de CI-module vastzitten, vanwege de CanalDigitaal-certificering. Wil je van de module af, dan eerst met de twee Rebox firmwares updaten via V1.99.99 naar V2.09.49 zodat je de nieuwe loader hebt. Daarna kun je er met behulp van de AAF resellerchanger V60 Octagon- of Icecrypt-firmware V2.XX.XX inzetten, die met de MCAS-plugin het gebruik van de oranje CD-smartcard zonder CI-module mogelijk maken.

Groeten,

Audioniek.

Geplaatst:

Audioniek,

Bedankt voor je toelichting, dus eerst zoals in je bericht 13, de nieuwe rebox-firmwares inladen.

Nadien dan Octagonfirmware met MCAS-plug in inladen.

De eerste keer dat ik beetje tijd hebt zal ik dit eens proberen...

Groeten,

Pieter

Visiosat Big Bisat 5W - 19,2E - 23,5E - 28,2E      (Atlantic Bird & Astra 1, 2 & 3)
Rebox RE-2200HD HD-ontvanger (Astra 1 en 3) - VU+ Duo (Enigma 2 met CCcam & officiële canal digitaal module)
M-7 Telesat officiële box 
Sony HX-850 (40 inch)                                            Sony W85C (65 inch)

• 10 maanden later...
Geplaatst:

Zoals geschreven is de RE-2200 nu helemaal origineel met reseller-ID 250302A0 in de loader. Installatie van een Rebox firmware V2.XX.XX zou nu zonder speciale handelingen mogelijk moeten zijn.

Ander firmware installeren gaat dan als volgt:

- Download de firmware, bijvoorbeeld voor een Octagon SF-918SE+ of een Icecrypt S3500HDCCI;

- Download de Leviathan Resellerchanger;

- Zet de Rebox reseller-ID in de firmware door in de resellerchanger de gewenste firmware te laden met LOAD. Kies in het keuzevenster Rebox RE-2200 en klik op SAVE. De resellerchanger schrijft nu een kopie weg met dezelfde naam, waaraan .changed is toegevoegd;

- Zet deze firmware op een USB-stick en update op de gewone manier.

Wordt de gewijzigde .changed-firmware niet zichtbaar in het downloadvenstetje, of verschijnt het venstertje helemaal niet, dan klopt de resellercode in de firmware niet.

Een eventuele tweede stap is het aanpassen van de reseller-ID in de loader naar bijvoorbeeld Octagon. Installeer hiervoor eerst een firmware met plugin-mogelijkheid, zoals hierboven beschreven. Installaer vervolgens de plugin HDF-flasher 640-09. Start deze in het Plugin-menu met de groene knop. De plugin vraagt om een wachtwoord: dit is 0815. Daara kan de reseller-ID voor de loader worden gekozen. Het flashen van de aangepaste loader duurt maar een paar seconden.

Na deze aanpassing kan firmware van de geflashte reseller zonder aanpassing worden geïnstalleerd.

Terug naar de Rebox reseller-ID kan natuurlijk ook: de HDF-plugin starten, 0815 ingeven en Rebox RE-2200 kiezen.

Groeten,

Audioniek.

Beste, is dit de manier om andere firmware op de receiver te zetten? en welke raden jullie precies aan om te gebruiken?

• Moderator
Geplaatst:

Zoals hierboven al eerder aangeraden, wanneer je ontvanger goed werkt niet veranderen.

In Duitsland is de support voor alternatieve software voor deze ontvanger grotendeels gestopt i.v.m. juridische problemen.

Maar het staat je vrij de hier beschreven aanwijzingen te volgen voor de alternatieve software.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Zoals hierboven al eerder aangeraden, wanneer je ontvanger goed werkt niet veranderen.

In Duitsland is de support voor alternatieve software voor deze ontvanger grotendeels gestopt i.v.m. juridische problemen.

Maar het staat je vrij de hier beschreven aanwijzingen te volgen voor de alternatieve software.

Ok bedankt. Ik kon deze receiver van iemand overnemen en dacht misschien is het wel een leuke hobby receiver. Vandaar.

• Moderator
Geplaatst:

Als hobby receiver is deze ontvanger minder geschikt, dan ben je beter uit met de VU's, X-Trends of Dreamboxen etc,

Met andere woorden de op Enigmsa gebaseerde ontvangers.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Ja idd. Ik gebruik nu zelf een dreambox 800 echter is het tijd voor wat nieuws. Denk dat ik eens richting een x-trend 4000 of 6500 moet kijken. Mede door de extra media mogelijkheden en natuurlijk de cpu snelheid. Heb voor deze dreambox de azbox gebruikt en daar heb ik toch wel een hoop lol mee gehad.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...