Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn Humax heeft geen S VHS uitgang maar mijn beamer (projector) wel een ingang voor S VHS. Nu zijn er van die scart verloopstekkers waar naast 3 tulp ook een S VHS uitgang op zit. Kan ik zo'n stekker gebruiken en geeft dat een kwaliteits verbetering t.o.v. een gewone tulp connection. Nb het gaat alleen om het beeld signaal audio speelt hier niet mee.

Geplaatst:

Dit zal (zeer waarschijnlijk) niet werken, op een volledig aangesloten scart zit (naast compostiet en RGB) ook het s-vhs signaal. <BR>De verloopstekker van scart naar s-vhs maakt daar gebruik van.<BR>Nu weet ik niet of er adapters te verkrijgen zijn die van het RGB een s-vhs signaal kunnen maken?<BR>Zo ja zou ik dit graag weten, ik heb ditzelfde probleem op mijn Echostar 3000 alleen composiet of RGB uit.

Geplaatst:

Jepe, als je een Humax 5400 hebt, zit daar gewoon een S-VHS uitgang op hoor...!<BR>Zit op de SCART aansluiting. Hier zijn gewoon verloopstekkers of kabels voor te koop.<BR>Ik geloof dat iedere Humax ontvanger een S-VHS uitgang heeft.<BR>Groet, wink.gif" border="0<P>Je moet het wel in het menu AV instellingen instellen op S-VHS<p>[ 28-09-2001: Message edited by: svetik ]

Geplaatst:

En op de 2de SCART (voor de videorecorder) zit het FBAS (CCVS) signaal nog een keer.<BR>Alleen doet dan de volumegeling van de Huimmer het niet.<BR>En als dat niet genoeg is heb je altijd het video en audio L/R signaal op aparte cinch-aansluitingen zitten. laugh.gif" border="0

Geplaatst:

Je kunt van een gewoon VHS signaal nooit een SVHS signaal maken daar de opbouw van het beeld anders is. Het zwart/wit signaal en het kleur signaal is bij SVHS uit elkaar getrokken en bij normaal vhs zit het door elkaar geweven

Geplaatst:

Ehh boes80, er komt S-VHS uit de Hummer..!!<BR>VHS = CVBS oftewel gewoon PAL. Dit komt er natuurlijk ook uit.<BR>Groet cool.gif" border="0rolleyes.gif" border="0tongue.gif" border="0<p>[ 30-09-2001: Message edited by: svetik ]

Geplaatst:

Een SVHS>Composiet adapter is heel makkelijk te maken hoor. <P>Exposure.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.