Ga naar inhoud


GigaBlue HD 800 Quad - eerste ervaringen topic


Mumzel

Aanbevolen berichten

  • 2 maanden later...

hallo, vroeger had ik een twinpvr van echostar en deze deed het perfect, verschillende kanalen tegelijkertijd opnemen van canaaldigitaal, timeshift, enz. Deze kon gecodeerde programma's tegelijkertijd opnemen en men kon deze dan decoderen of hij deed dit automatisch. Doordat canaaldigitaal naar hd gegaan is heb ik hem aan de kant gezet voor een V+ duo.  Wat een ellende, menu's, supmenu's onlogische handelingen, zeer slechte handleiding en het ergste van al is dat ik nu moet kijken naar het programma dat ik opneem via canaaldigitaal en niet naar een andere gecodeerde zender kan kijken, enkel de fta zenders werken.  Ik wil nu een gigablue 800 quad kopen, wie heeft er ervaring mee en heeft die dezelfde mogelijkheden als mijn oude echostar ivm gecodeerde kanalen opnemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de vuduo doet dit dit alles ook uitstekend.het is absoluut niet nodig een nieuwe box te kopen(het is natuurlijk jouw keuze)

welke image heb je er op staan?

heb je twee kabels aangesloten op de duo?

als je vragen hebt helpen we je graag verder. ;)

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

de vuduo doet dit dit alles ook uitstekend.het is absoluut niet nodig een nieuwe box te kopen(het is natuurlijk jouw keuze)

welke image heb je er op staan?

heb je twee kabels aangesloten op de duo?

als je vragen hebt helpen we je graag verder. ;)

 

grtz Philip

heb 2 kabels, image weet ik niet. ook de timeshift moet men steeds activeren, vroeger was dit steeds automatisch

Link naar reactie
Delen op andere sites

daar zit het probleem, als je openpli of vti installeerd dan werkt alles prima. ;)

je bent dan ook in de mogelijkheid om alles te configureren zoals jij dat wil.

met openpli kan je de timeshift zelfs instellen na hoeveel tijd hij moet activeren.

(is heel waarschijnlijk ook het geval met vti maar dat kan ik niet bevestigen)

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

daar zit het probleem, als je openpli of vti installeerd dan werkt alles prima. ;)

je bent dan ook in de mogelijkheid om alles te configureren zoals jij dat wil.

met openpli kan je de timeshift zelfs instellen na hoeveel tijd hij moet activeren.

(is heel waarschijnlijk ook het geval met vti maar dat kan ik niet bevestigen)

 

grtz Philip

ok, en waar kan ik dat vinden, is het model eender ben hier niet erg in thuis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Waarschijnlijk gebruikte je ook een CI module in de VU+ Duo, en daarom kon je maar één gecodeerd kanaal tegelijk bekijken, als je een softcam installeert zoals b.v. CCcam heb je daar geen last van.

Een Gigablue Quad gaat je ook niet blij maken aangezien dit ook een Linux ontvanger is met een zelfde menu structuur hoogstwaarschijnlijk als de VU+ Duo.

 

Met de Duo is niets mis mee maar je moet je er heel even in verdiepen en een goeie image installeren, niet de fabrieksimage gebruiken want daar wordt je niet vrolijk van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

best dat je een nieuw topic start in het vu gedeelte. ;)

 

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Mensen, dit topic gaat nadrukkelijk over ervaringen met de Gigablue Quad.

 

Specifieke vragen over deze receiver graag in een eigen apart topic stellen en vragen over een ander apparaat horen hier helemaal niet thuis!

 

Bvd.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 5 maanden later...

Heb nu net de quad + gekregen en de box in bedrijf genomen . Draai op openrsi 4.0 en ziet er allemaal erg gelikt uit . Werkt in principe hetzelfde als de dm8000 die ik had .

Enige wat anders is dat je de firmware met een usb stickje moet installeren . Ook dit werkt goed ,,gewoon de firmware downloaden leeg geformateerd op fat32 stickje gebruiken als je de file hebt gedownload de file uitpakken naar de usb stick en je hebt gelijk het juiste erop staan wat ik bedoel zijn de juiste mappen structuur . Dan stickje in de box doen aan zetten met de schakelaar en op oke drukken en installeren maar.

Het is zeker niet moeilijker dan een dm 8000 gebruiken verdere installatie is gelijk aan de dm boxen . :)  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er ook 1 besteld, levertijd:3 weken. Lijkt mij eenvoudig om de ontvanger met een stickje van een nieuwe image te voorzien, toch ?

Bij mijn bestelling heb ik ook meteen 2x een DVB-C tuner besteld voor de ontvangst van Ziggo.

Is er iemand die deze configuratie ook heeft en mij kan vertellen of dit zonder veel problemen werkt ?

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...