pirrewit Geplaatst: 22 september 2012 Geplaatst: 22 september 2012 Ik heb Win7 home premium 64 Bit 1Terra met in totaal ongeveer 450 GB bestanden en programma's over 4 schijven of partities OS© Data (D) Sdata1 (F) Sdata2 (G) Ik heb al een tijd gekeken naar backups (ook hierboven "vastgepind") en vind : Herstelpunten : dit lijkt mij redelijk verstaanbaar Deze week had ik een herstelling en heeft men de c schijf gewist en een nieuwe windows 7 geplaatst. Hierna beschouwde de computor dit als een eerste gebruik en vroeg 3 herstel CD's te maken. Waarom moet je herstelCD's maken van een lege computor? Systeemherstelpunten: hier weet ik al niet meer wat dit doet als de computor er eenmaal de brui aan geeft Dan zie ook ook nog images en Acronis en ghosts en dergelijke en als ik daar verder in ga krijg ik een punthoofd. Waar ik nu als dummy van droom is dat ik eenvoudig"'Deze computor" kopieer en dan plak op een externe harde schijf van 500 GB. Als ik nu een lege computor terug krijg die gewist is na herstelling neem ik mijn externe backup en kopieer weer "Deze computor" naar de lege herstelde "Deze computor" waarbij deze weer alle linken legt tussen de verschillende schijven. Mocht dit lukken lijkt mij dit toch te mooi om waar te zijn. Een reden waarom het niet zou kunnen is bvb programma's met exclusieve licenties voor één computor die op deze wijze kunnen vermenigvuldigen. Intussen heb ik een Herstelpunt en een Systeembackup op Sdata2 gemaakt. Wie heeft er een simpele oplossing als die al zou bestaan. De bedoeling is uiteindelijk bvb wekelijks de hele computor extern te back uppen. grts Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor
wanderer Geplaatst: 22 september 2012 Geplaatst: 22 september 2012 HDclone gebruiken...is gratis en maakt een exacte copie van de pc, bijv naar een usb HDD. heb met dit prog al diverse pc van een grotere schijf voorzien met de oorspronkelijke configuratie... en dit prog werkt gewoon vanuit windows.... Samsung 40D6510WS
NINjak Geplaatst: 23 september 2012 Geplaatst: 23 september 2012 (aangepast) De gratis versie van "Macrium Refect" doet/kan wat je wil. Kan je ook een opstart cd mee maken (een linux en windows versie maar beide doen het zelfde maar bij de windows versie moet je wat extra downloaden) en is de gemaakte image te resrtoren zonder een os (lees: windows) op je systeem te hebben. Edit: De beperking van de gratis versie is dat je niet naar een grotere hd kan clonen... tenminste dat kan wel maar de grotere ruimte wordt dan niet automatisch gebruikt. Dit kan je natuurlijk makkelijk oplossen met een ander programma of cd door de/een partitie later zelf te vergroten 23 september 2012 aangepast door NINjak
wanderer Geplaatst: 23 september 2012 Geplaatst: 23 september 2012 hdclone gebruikt die grotere ruimte wel, je kunt dat naar believen instellen... Samsung 40D6510WS
NINjak Geplaatst: 23 september 2012 Geplaatst: 23 september 2012 hdclone gebruikt die grotere ruimte wel, je kunt dat naar believen instellen... Maar komt schijnbaar ook met een beperking! In case of more frequent usage, we recommend using one of the higher editions since they offer higher performance, support for a wider range of hardware, and additional options which are optimized for regular or professional use. Ook de snelheid valt me tegen wat je met de Free versie kan halen. NEW: Copying at up to 30 MB/sec Reflect heb ik pas nog bij een vriend gebruikt en die maakte redelijk snel een image van een HD en had veel meer snelheid dan die 30MB/sec waar HDclone (Free Edition) het zelf over heeft. Bij het maken van een image van een grotere HD/partitie is meer snelheid meestal wel wenselijk of je moet de tijd hebben om er op te wachten. HDclone heeft nog meer beperkingen; je kan bv. geen partitie backuppen alleen een complete hd, ook is de image niet compressed en zo zijn er meer beperkingen tov. de andere versies. Gewoon testen wat persoonlijk voor je werkt, de programma's doen schijnbaar wat ze moeten doen... en daar gaat het tenslotte om.
winwiz Geplaatst: 23 september 2012 Geplaatst: 23 september 2012 Migrate Easy van Acronis is ook perfect. Je kunt een compleet werkend systeem klonen naar een andere, eventueel grotere HD vanaf het systeem zelf. De demo versie mag je, naar ik weet, een maand lang uitproberen... Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
wanderer Geplaatst: 23 september 2012 Geplaatst: 23 september 2012 je kunt wel een partitie back-uppen.... Samsung 40D6510WS
wanderer Geplaatst: 23 september 2012 Geplaatst: 23 september 2012 je kunt wel een partitie back-uppen.... Samsung 40D6510WS
NINjak Geplaatst: 23 september 2012 Geplaatst: 23 september 2012 je kunt wel een partitie back-uppen.... Die optie zie je wel maar je krijgt, bij het selecteren/kiezen, een melding dat het in de Free Edition van HDclone niet beschikbaar is! Bij het keuze scherm, na het kiezen voor het maken van een image van een hd, zijn bv. ook verify en het "compressie" van de image te selecteren maar ons ze te selecteren zijn ook niet beschikbaar met de melding dat het in de betaalde versies wel beschikbaar is.
pirrewit Geplaatst: 24 september 2012 Auteur Geplaatst: 24 september 2012 Als T.S. gaat mijn vraag alleen over backup van een volledige harde schijf . Partities zijn mij onbekend. De licentiekwestie is ook nog een puntje dat niet expliciet word bevestigd. Voorlopig is het de bedoeling enkel een backup te maken die ik regelmatig overschrijf om niet hetzelfde probleem te hebben moest ik nog eens een laptop laten herstellen. Toch reeds bedankt voor de voorstellen tot nu toe grts Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor
NINjak Geplaatst: 24 september 2012 Geplaatst: 24 september 2012 De gratis/free versies van de boven genoemde programma's zijn dan ruim voldoende voor je en heb je geen (extra) licentie op een andere/betaalde versie nodig zolang het voor persoonlijk gebruik is
sattv4iedereen Geplaatst: 24 september 2012 Geplaatst: 24 september 2012 ik gebruik norton ghost en heb ook al de backup van nero geprobeerd.beide betalend,maar het werkt. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
pirrewit Geplaatst: 28 september 2012 Auteur Geplaatst: 28 september 2012 Alle meedenkers hartelijk dank. Zal eerst eens een gratis versie testen. Zal zeer zeker volstaan voor de elementaire gebruiker die ik ben. Topic mag gesloten grts Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor
ruwebol Geplaatst: 29 september 2012 Geplaatst: 29 september 2012 (aangepast) Waarom zou je het topic sluiten voordat het uitstekende clonezilla is vermeld! Echt uitstekend om een volledige backup te maken van je harde schijf en/of partities. Je start je pc op met de bootable cd of usb en kan daarna een complete image naar usb disk of direct een netwerkshare schrijven. Open-source, gratis en echt een aanrader! http://clonezilla.org/clonezilla-live.php 29 september 2012 aangepast door ruwebol DM500HD, Ubuntu 14.04-server-tvheadend-TBS6981-TBS6922SE-OSCam, Xubuntu/XBMCbuntu 14.04 front end's.
Gene 1225 Geplaatst: 29 september 2012 Geplaatst: 29 september 2012 en eventueel ook nog dit : XXClone is een gebruiksvriendelijke tool, bedoeld om een harde schijf (PATA, SATA, USB)te klonen: een identieke kopie te maken naar een ander medium dus. Dat medium hoeft overigens niet dezelfde capaciteit te hebben als de bronschijf: overzetten naar een grotere schijf is eveneens mogelijk. Handig is ook dat je de gekloonde schijf ook als ‘opstartbaar’ kan instellen. Dat houdt in dat je, bijvoorbeeld na een crash, de bronschijf maar hoeft om te ruilen voor de kloonschijf, waarna je onmiddellijk verder kan. Dat biedt uiteraard ook perspectieven naar back-ups toe. Temeer omdat je de tool ook zo kan instellen dat die op gezette tijden en netjes op de achtergrond je (systeem)schijf kan klonen. Op die manier weet je verzekerd van een (min of meer) up-to-date back-up. XXClone maakt bij elke kloonoperatie standaard ook een systeemherstelpunt aan. Je kan dan op elk moment kiezen naar welke herstelpunt je eventueel wenst terug te keren. De commerciële Pro-versie biedt nog een paar extra’s aan, waaronder incrementele back-ups evenals de mogelijkheid om via de ‘hypersync’-functie de snelheid van het kopieren gevoelig op te drijven (door mappen die sedert de laatste back-up ongewijzigd zijn gebleven, automatisch over te slaan). bron : ZDNet . Groeten , Gene. Kabel: Orange. Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen