Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Beste mede forum gebruikers.

Ik ben nu alweer een tijdje bezig om me RS232 kabel middels een Usb naar serieel verloop te connecten met of me laptop windows 7 64 bits of hetzelfde op me PC.,.

Ik heb een Aten UC 232 verloopje en die heb ik wel eens op me laptop oke gehad maar het lukt niet meer nu...

Dacht kabeltje van Aten was kapot en net nieuwe gehaald maar krijg het niet voor elkaar ...

Wat kan dit zijn.. !!!

Word inmiddels gillend gek...

aangepast door Satfreaked

Satfreaked.

Geplaatst:

com-poorten komen erbij na insteken vd adapter, en goede com-poort gekozen in dreamup?

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Geplaatst:

Ja dat zie ik en elke keer als ik andere usb poort neem komt er wel 1 bij.

Ik heb 1 3 4 6 compoorten.

Maar ik ken deze werking allemaal wel en gebruik het al jaren en nu nieuwe pc en zo

Maar tot nu toe geen connectie...

Satfreaked.

Geplaatst:

Ik weet het niet meer, is lang geleden, maar moest er niet ook een cross-cable nog tussen? Ben ik vergeten... :grin:

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.

Geplaatst:

Koop een rs aansluiting comport voor op je moederboard deze kosten bijna niks probleem opgelost

de meeste moederboarts ondersteunen dit nog wordt alleen niet standardt mee geleverd

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Geplaatst:

Hmm, ik lees toch dat er een null-modem ofwel cross-cable tussen moet, heb je die om te proberen?

Geplaatst:

Er moet inderdaad een null-modem kabel tussen anders werkt het niet. Spreek uit eigen ervaring.

Gigablue UHD Trio 4k met OpenATV 7.1 / Octagon SF8008 met OpenATV 6.4

Imperial DABman i150, DAB+, FM, Internetradio

Visiosat Big Bisat / Triax 64cm met:
42 * 39 * 36 * 33 * 28.5 * 23.5 * 19.2 * 16 * 13 * 10 * 9 * 4.8 * 3 gr oost / 1 gr west

Geplaatst:

die vrouw/vrouw kan dan nog straight of cross zijn, daar zit verschil in

Geplaatst: (aangepast)

Mijn ervaring is met Dreamup, maar ook met soortgelijke software (*.exe die data upload over serial interface) dat het hier niet compatible is met windows 64bit.

Laat ik het zo zeggen, de backwards compatibility van Microsoft rammelt aan alle kanten, denk ik.(vendor lockin strategie?)

Ikzelf was ook op gegeven moment alle opties kwijt.

Ik had een Notebook met Windows Vista 64bit. Een usb - serial adapter erbij die goed geinstalleerd was(device manager gaf serial interface aan). Maar de software die dan gebruik maakte van serial bus , kreeg maar geen data over die usb/serial connectie. (usb-serial kabel, en ook usb-serial met null kabel.(ook in xp compatibility mode werkte het niet)

Ook Linux met wine (windows emulator) ging niet goed. Software werkte wel, maar kreeg geen data over serial aansluiting (usb-serial methode als bij vista 64bit hierboven beschreven)

Wat werkte: 50 euro notebook (oudje 2e hands) gekocht op veiling website, met serial connector(dus origineel op notebook) en windows xp 32bit en default admin user.

Vervolgens werkte de software soorten die gebruik maakten van serial bus allemaal vlekkeloos met een serial null kabel.

Ik heb dus thuis een oude xp notebook die ik alleen gebruik voor win software wat alleen daarop werkt. Verder laat ik die notebook uit & offline.

Dus of het is windows die niet compatible is (zou kunnen omdat serial niet iets is op nieuwere hardware), of ik had niet de skills om serial interface te laten werken met Linux wine, of alleen windows xp 32bit is compatible met dat soort software.

aangepast door Jeroensky
Geplaatst:

Ik heb een 2-poorts serieel PCI kaart besteld en die heeft drivers windows 7 64 bit..

Dus zal morgen wel goed komen, alleen kan het dan nog niet op me laptop, maar dat komt wel goed TZT en zal eens kijken naar die seriele USB adapter (Profilic chipset) die eerder genoemd werd.

Ik weet ook dat het kan want dezelfde laptop die ik nu heb heb ik eerder een kabel met usb verloop boxen mee gemaakt.

Dus het kan zeker alleen dat setje kabels ben ik ergens vergeten en helaas weet niet meer waar...

Satfreaked.

Geplaatst:

Daar moet het zeker mee werken ik draai hier ook 64bit en dat werkt goed

Mvrgr Sigma

DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525

Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D

Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...