profiler270 Geplaatst: 22 september 2012 Geplaatst: 22 september 2012 Even mijn frustratie wegschrijven, om een lang verhaal toch kort te houden hier een korte uitleg... Sinds het eerste telefoontje met TVV op 16 april 2012 proberen we hen aan het verstand te brengen dat het (vroegere) abonnement van mijn vader aan mijn hoofdabonnement moet worden toegevoegd als 2de kaart aan 2.5 euro/maand. Na tal van telefoontjes en evenveel e-mails en 84 dagen (ongeveer 3 maanden verder) krijgen we eindelijk te horen dat we daarvoor een contractovername formulier dienen in te vullen, met inbegrip van kopies van beide identiteitskaarten. Zo gezegd, zo gedaan. Na een tijdje krijgen we te horen dat de overname ok is, en ze maken er alweer een zootje van bij TVV, want wat hebben ze nu gedaan, gewoon mijn vaders abonnement op mijn naam gezet, dus op deze moment heb ik dus 2 abonneenummers en dien ik dus 2 abonnementen te betalen, mijn hoofdabonnement Basic+ en nog een Basic Light. In iedere mail werd telkens benadrukt dat het om een toevoeging gaat van die kaart als 2de kaart bij het hoofdabonnement, en telkens opnieuw schijnen ze het daar niet te (willen) snappen. blijkbaar vinden ze het leuk ons te pesten waarschijnlijk omdat we geen HD recorder bij hen gekocht hebben. We zijn nu dus al meer dan 5 maanden ver sinds het eerste telefoontje en nog steeds is er geen oplossing in zicht want blijkbaar snappen ze dus nog altijd niet wat we willen niettegenstaande de emails die we blijven zenden, en sedert 12 september reageren ze dus zelfs al niet meer op mijn mails... Tot slot naar de lokale dealer geweest en gevraagd wat zij konden doen, de dealer vertelde terloops dat zij geen nieuwe klanten kunnen aantrekken want TVV geeft geen kaarten zonder dat de dealer verplicht is de bijhorende HD recorders te kopen, een duidelijk voorbeeld van verboden koppelverkoop, maar wat doe je eraan als gewone consument. Wat een geklungel en dat noemen ze dus klantendienst, ze hebben nog veel te leren, maar blijkbaar zoals bij velen primeert geld en de klant kan stikken... mvg, een gefrustreerde TVV-"klant" VU+Duo + HDD 1TB met OpenPli 4.0 - Philips PFL9704 - Onkyo TX - SR674E - Sony RDR-HX900
redneck eyeball Geplaatst: 22 september 2012 Geplaatst: 22 september 2012 Een kaart van iemand anders overnemen is in principe geen probleem, tenzij die kaart nog gebonden is aan een bepaald abonnement binnen een contractperiode. Dus indien jouw vader vb nog 10 maand vast zit aan zijn oorspronkelijk contract, dan kan je die kaart wel overnemen, maar dan blijft wel het contract aan die kaart gebonden en kan je niet downgraden. Was de initiële contractperiode wel verstreken dan kan je de kaart overnemen en tegelijk ook downgraden van basic light naar een extra kaart. Maar als ik het zo lees dan zal de kaart van jouw vader nog binnen de oorspronkelijke contractperiode gezeten hebben. Wat de dealer jou verteld heeft slaat nergens op, je kan natuurlijk gewoon een kaart en bijhorende CI module kopen. Misschien dat die dealer die niet verkocht. Kijk maar op de TV Vlaanderen webshop, daar kan je die zelf bestellen. Geen kaart zonder CI module. Die is nodig vanwege de Nagra licentie. Enige uitzondering is voor één van hun eigen HD ontvangers, want daar zit de Nagra licentie ingebouwd. Dat er ontvangers zijn die ook zonder licentie werken hoeven ze geen rekening mee te houden. Ontvangers met een ge-emuleerde Nagra, zonder licentie, zijn meestal onderhevig aan regelmatige software bijwerkingen telkens er iets aan de codering aangepast wordt. Dat is gelijk ook de reden waarom er nooit nog losse kaarten verkocht worden. Dat is de enige manier om zeker te zijn dat de klant altijd beeld kan houden.
sattv4iedereen Geplaatst: 23 september 2012 Geplaatst: 23 september 2012 sorry,maar in het begin waren de kaarten wel los verkrijgbaar.maar ik denk sorry voor die op schrijver dat redneck eyeball gelijk heeft. een beetje top offic. in die moderne tijden,zou toch ieder pay tv aanbieder de mogelijkheid moeten hebben,om een abonnee gedeelte te hebben,waar het gemakkelijk is,om van type abonnement of optie aan of af te vinken.ik mag geen reclame maken,maar via de provider dat ik tv kijk,kan ik per maand 14 dagen kiezen wat ik wil zien.wil ik het een maand zien,dan vink ik het aan,en ben ik het na een maand moe,dan vink ik het uit.geen gedoe met papier,minimum duur etc die is een voorbeeld voor alle anderen! ik krijg nooit verbrekingsvergoedingen en heb er al veel gebruik van gemaakt door het weer Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
profiler270 Geplaatst: 23 september 2012 Auteur Geplaatst: 23 september 2012 (aangepast) @ redneck eyeball: Ze wisten al van 16 april dat ik het abonnement van mijn vader wou overnemen als extra kaart tegen 2.5 euro /maand, contract van mijn vader liep af op 1 juli, telefonisch werd gezegd dat al het nodige zou worden gedaan om dit in orde te brengen en omdat we niks meer hoorden van hen werd daarop via e-mail gevraagd hoe het nu zat, e-mails werden gewoon niet beantwoord gewoon om tijd te rekken, mijn vader kreeg tenslotte nog een nieuwe afrekening voor opnieuw een jaar te betalen en heeft geweigerd de volledige som te betalen, ze dreigden zelfs met een incassobureau en hij heeft gewoon de laatste maand betaald die hij volgens zijn contract moest betalen en verder hebben ze niks meer gezegd of gedaan, maar die pipo's hebben dat gewoon doorgeschoven naar mij terwijl ze al 3 maanden wisten dat we vroegen om dit abonnement om te zetten naar een extra kaart, terwijl de contractperiode van het abbo van mijn vader toen al een maand voorbij was en de kaart al op mijn naam stond hebben ze ipv van toe te voegen als 2 kaart gewoon in een abonnement Basic Light omgezet. Waar ze wel tijd voor hebben is de mensen opbellen om te vragen als we soms geen HD recorder wilden kopen, terwijl we dat al gemeld hadden zowel telefonisch als met een formulier, dat we die al hadden, daar hebben ze wel tijd voor maar om een aanpassing te doen van het abonnenement dat weigeren ze te doen na 5 maanden het telkens weer te vermelden in de e-mails en nu houden ze zelfs op te antwoorden....gewoon schandalige praktijken... Wat het verhaal van de dealer betreft dat was effe tussendoor, ik weet niet hoe TVV omgaat met hun verdelers en onder welke voorwaarden, maar het zou me niet verwonderen dat ze zo ervoor zorgen dat ze hun eigen HD recorders aan de man brengen, koppelverkoop dus zoals ik al zei...maar blijkbaar staan ook zij boven de wet en als niemand er ook maar iets tegen doet dan gaan ze hun gang maar, zo gaat dat hier in belgenlandje.... mvg, 23 september 2012 aangepast door profiler270 VU+Duo + HDD 1TB met OpenPli 4.0 - Philips PFL9704 - Onkyo TX - SR674E - Sony RDR-HX900
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen