Ga naar inhoud


clark tech hd5000 C+


lopertje

Aanbevolen berichten


  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Beste lopertje

Fijn dat alles nu weer in orde is. Het kon haast niet anders dan een instellingsfout zijn want de ClarkeTech 5000HD en combo-uitvoering is een prima ontvanger waar ik zelf al vele jaren plezier van heb.

Heb je weer eens wat vragen, kom dan naar dit Sat4all-forum terug, gewoon het beste forum wat er is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sprietje,

 

Hopelijk heb je voor mij ook tips. Ik heb een clarke tech 5000C op een triplesat. Ik heb de laatste firmware die de dealer op zijn website heeft (2.09). Ook mij lukt het niet meer om handmatig Ned 2 HD en SBS 6 HD op de astra 23,5 in te stellen en ook bijvoorbeeld niet 3sat HD op de astra 19,2.

Bij schotel instellen heb ik voor de 23,5 astra LNB power AAN, LNB type Universeel, LNB freq 9750-10600, 22Khz auto, DISEqC switch 1.0, Committed 3 en Uncommited 1

voor de 19,2 astra LNB power AAN, LNB type Universeel, LNB freq 9700-10600, 22Khz auto, DISEqC switch 1,0. Committed 1 en Uncommitted 1

Wat mij wel opvalt is dat voor beide satellieten de level en kwaliteit balken rood zijn in het schotel instelscherm. Voor de astra 28,2 die op committed 2 staat zijn de balken groen. Ik kan mij niet herinneren of dat vroeger ook zo was. Als ik dan een PID scan doe op de frequentie van Ned 2 HD en SBS 6 HD 11.739 met symbol rate 27.500, V polarisatie, DVB-S2 8PSK

code rate 5/6 en pilot aan dan gebeurt er niets. Dat wil zeggen de balken level en kwaliteit blijven rood en er worden geen zenders gevonden.

Iemand opperde al om de LNB'en eens om te wisselen om te zien of er wellicht een kapot was maar dat wijzigt niets aan de situatie.

Op de zenders die ik wel kan installeren op alle drie de satellieten haal ik hoge levels van boven de 80 en kwaliteit van boven de 70. Dat was vroeger ook zo.

Heb jij nog tips hoe ik alle zenders weer kan terugkrijgen?

Ik heb spijt dat ik destijds geen canal digitaal gecertificeerde ontvanger heb gekocht want automatisch wijzigingen inladen is wel zo simpel. Misschien dat ik mij Clarke tech als

ontvanger in mijn slaapkamer ga installeren en dan een nieuwe gecertificeerde ontvanger aanschaf. Of kun je op een tripleschotel geen LNB's met twee uitgangen monteren?

 

Met hartelijke groet,

Mallejan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mallejan

Welkom op dit forum

De instellingen voor de Astra 19,2 zijn inorde

De instellingen voor de Astra 23,5 niet.

Dat moet zijn committed 2 i.p.v. committed 3

Astra 28,2 moet zijn committed 3.

Verder schrijf je:

“Iemand opperde al om de LNB'en eens om te wisselen om te zien of er wellicht een kapot was maar dat wijzigt niets aan de situatie.”

Dat zal moeilijk gaan bij een TripleSat en dat is ook helemaal niet nodig want het is gewoon een kwestie van je ontvanger goed instellen.

Een Triplesat heeft altijd 2 uitgangen dus je kunt er 2 ontvangers op aansluiten of één ontvanger met twee ingebouwde tuners.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank voor je antwoord. Ik heb de committed instellingen aangepast zoals je adviseerde maar ook nu gebeurt er bij de PID scan zoals ik in #23 heb omschreven helaas niets. Bovendien ben ik op deze wijze veel andere HD zenders kwijt. Ik heb een schotel met 3 LNB's naast elkaar die samen op één doosje zitten waaruit één coax naar mijn ontvanger gaat. Ik zie dus geen tweede uitgang. Ik dacht dat zoiets een triplesat schotel heette maar mogelijk is dat dus iets heel anders. Of moet ik na het wijzigen van de committed instelling alle kanalen van beide satellieten opnieuw instellen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mallejan

 

Tja, als jij een schotel hebt met 3 losse lnb’s, dan heb je geen TripleSat. Een TripleSat is een kleine rechthoekige schotel van 45 bij 45cm van Technisat

De diseqc-volgorde die je op je ontvanger moet instellen moet overeen komen met hoe je de lnb’s hebt aangesloten op de diseqc-switch. Daarbij gaat er wel een lichte voorkeur uit naar Astra 19,2 op 1, Astra 23,5 op 2 en Astra 28,2 op 3 omdat alle ontvangers daar mee overweg kunnen. Voor een ClarkeTech maakt de volgorde niets uit en dient gewoon overeen te komen met de aansluitingen op de diseqc-switch.

Als de lnb’s maar één uitgang hebben en je hebt ook maar één diseqc-switch, dan kun je daar ook maar 1 ontvanger op aan sluiten.

Wil je twee ontvangers aansluiten, dan zul je lnb’s moeten hebben met twee aansluitingen (lnb-twin) en ook 2 diseqc-switches

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Sprietje,

Val ik even door de mand met mijn technische termen maar gelukkig heb ik meer verstand van verzekeren! Ik zal dus maar eens drie lnb-twins gaan kopen en een extra diseqc switch.

Heb je misschien toch nog suggesties hoe ik de missende zenders kan terugkrijgen op mijn clarke-tech? Ik heb inmiddels de committed instellingen weer als voorheen ingesteld. Daarmee werkte de handel vroeger gelukkig goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een satellietontvanger pakt altijd de eerste transponder van de transponderlijst die in het geheugen van je ontvanger staat. Is dit toevallig een transponder die niet meer in gebruik is, dan ontvangt hij geen signaal en blijft hij op rood staan.

Via het menu “Handmatige Scan” gooi je de transponders er uit die geen signaal geven. Je kunt de gegevens van de transponders controleren met de transponderlijst die je bijv. via deze lijst: http://www.lyngsat.com/Astra-1KR-1L-1M-2C.html

voor de Astra 1 of deze lijst: http://www.lyngsat.com/Astra-3B.html voor de Astra 3

Transponders die in je satellietontvanger staan maar niet meer bestaan, gooi je er uit.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Sprietje,

Val ik even door de mand met mijn technische termen maar gelukkig heb ik meer verstand van verzekeren! Ik zal dus maar eens drie lnb-twins gaan kopen en een extra diseqc switch.

Heb je misschien toch nog suggesties hoe ik de missende zenders kan terugkrijgen op mijn clarke-tech? Ik heb inmiddels de committed instellingen weer als voorheen ingesteld. Daarmee werkte de handel vroeger gelukkig goed.

Als alles vroeger werkte, kun je het nu ook weer werkend krijgen, plaats even een foto van je installatie voor je vanalles gaat kopen.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...