Ga naar inhoud


deze winter zonder tv en pc in belgie?zelf onze stroom opwekken?


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

@ pukje

Ik heb sterk de indruk dat jij nog nooit een goedkope generator hebt gebruikt om je huishouden weer van stroom te voorzien als het elektriciteitsnet er weer eens een tijdje uit ligt. Ik al vele malen in dit apenland. De geluiden die de elektronische apparatuur dan maken doen vrezen voor het ergste. Zet maar eens een zaagtand- of blokgolf-generator op een voeding van elektronische apparatuur,.dan loop je hard weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hartelijk dank voor alle advies, maar vrolijk word ik er niet van :-( Volgende week maar eens op zoek. Voor Dinsdag is al een shutdown aangekondigd, maar ze zeggen dat het voor onderhoud is..

 

Vriendelijke groeten, Henk (in de Ardennen)

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag de vaste stroomaansluiting van de olie CV veranderd naar een stekker / stopcontact aansluiting, zodat ik van de winter in noodgeval de CV zo kan aansluiten op een generator. Terwijl ik daarmee bezig was vroeg ik me af of de electronica van de CV daar eigenlijk wel tegen kan...

 

Heeft iemand daar ervaring mee / verstand van?

 

Vriendelijke groeten, Henk

Triax A1,2,3 en HB. Nokia d-Box (Dr Jamal), Micronik 1200S, Philips (Rayhtec), Powersky 8210, DM 500 (Gemini 4.7), DM800 (Open PLi), VU+Duo. Panasonic 42" Plasma HD Ready, Sony Bravia KDL-50W656A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel offtopic de meeste spullen tegenwoordig werken met een geschakelde voeding ,de

wisselspanning die binnen komt wordt direct naar gelijkstroom omgezet dan speeld de form

van de wisselspanning totaal geen rol.

 

Persoonlijk ben ik aan het denken om een12v>220v omzetter te halen .

Een accu zou dan al voldoende kunnen zijn om alleen de CV te laten lopen.

Vind de verwarming belangrijker dan licht/pc/tv/sat enz enz.

Lekker gezellig warm onder de kaars :D

zorg er dan voor,dat je een duurder mode neemt die een zuivere sinusgolf geeft,anders zou je toestellen wel eens snel sneuvelen.

dank er ook aan dat je autobatterij zeer snel wordt leeg getrokken,want ik heb er een die aan de primaire kant (12V) continu 20A kan trekken uit de batterij,en zelfs pieken van 25A zijn mogelijk.

reken dan maar eens uit.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...