Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Belangrijke update voor CDS NL 4 Chid lock vanaf oscam 7490:

avs1978 heeft zojuist de cooldown feature van oscam aangepast de link

Wat kunnen we hiermee: nou, we kunnen de ratelimit beter afstellen en vervolgens cooldown gebruiken om deze te handhaven.

We weten allemaal wel dat met ratelimit 4,10 er elke 10 seconden maximaal 4 ecms aangevraagd mogen worden.

Omgerekend is dat 4*6 = 240 ecms per minuut.

De beveiliging in de kaart evalueert deze op een tijdbasis van ongeveer 10 minuten (gok!)

Dus 240*10 = 2400 ecms per 10 minuten

We kunnen nu dus ratelimit als volgt inzetten:

ratelimitecm= 2400

ratelimitseconds=600

En de cooldown: cooldown = delay, duration

cooldown = 10, 600

Wat gebeurt er nu vanaf oscam 7490:

Als er in 600 seconden minder dan 2400 ecms gevraagd worden gebeurt er niets!

Worden dit in 600 seconden meer dan 2400 dan zal na 10 seconden door de cooldown regel deze 2400 gehandhaafd worden gedurende 600 seconden

wordt de 2400 niet gehaalt in dit tijdsbestek zal de cooldown er weer afgaan en zal er weer onbeperkt ecms aangevraagd kunnen worden.

Uiteraard moet een en ander experimenteel getest worden om op de juiste getalletjes te komen maar ik zie hier wel mogelijkheden om het aantal ecms per kaart nog iets verder te maximaliseren.

aangepast door greevels

Geplaatst: (aangepast)

Goh, ik zweer je dat ik ergens op openpli forum laatst had gelezen dat cooldown bij canaldigitaal kaarten overbodig is.

Hey theeparasol, er gaat iemand zomaar met je bericht vandoor.

aangepast door Jeroensky
  • Like 1
Geplaatst:

Goh, ik zweer je dat ik ergens op openpli forum laatst had gelezen dat cooldown bij canaldigitaal kaarten overbodig is.

Ja, in de oude variant onbruikbaar, na de aanpassing van avs1978 van deze week moet het goed te gebruiken zijn met CDS NL.

Geplaatst:

en hoe werkt het dan, of heb je een link naar hoe het met de nieuwe versie kan/moet?? heb je dan de ratelimitecm en ratelimitseconds niet meer nodig ?

Dreambox DM500HD OpenPli, Viosiosat G4

Geplaatst:

Voorbeeld van Mika / openpli die hiermee nu een goed werkende zapburst heeft gerealiseerd:

Zet in oscam.server volgende extra settings bij de desbetreffende reader:

ratelimitecm = 240

ratelimitseconds = 60

cooldown = 10,60

Hier mee kan ik 1 minute snelzappen wat voor mijj lang genoeg is. En het werkt.

Ik had nog wel eens als me vrouw op de slaapkamer zit tezappen en ik in de woonkamer ik soms even moest wachten op beeld omdat met 4/10 de slots soms vol waren.

Geplaatst:

Bedankt theparasol. Ik zal het eens proberen.

Geplaatst:

ff corrigeren want ik had me weer eens ff een factor 10 vergist met de getalletjes. (4ecms per 10 seconden = 24 ecms per 60 seconden en geen 240 of 2400 per 10 minuten!)

Het moet zijn:

ratelimitecm = 24
ratelimitseconds = 60
cooldown = 10,60

Geplaatst:

Ik twijfelde al. Correctie doorgevoerd. Thanks.

Geplaatst:

Ik ben weer eens een hele nacht doorgegaan en volgende heb ik ontdekt:

Ratelimitecm > 20 is onzin, oscam gebruikt er maximaal 20 nl. (gedefinieerd in globals.h)

En feitelijk is het geen ecm teller maar een kanaal slot

Erg misleidend want er wordt geen ecm getelt.

Ik heb hem daarom nu bij mij oscam rev 7509 als volgt ingesteld:

ratelimitecm = 4

ratelimitseconds = 10

cooldown = 60,600

Maximaal 4 verschillende kanalen per 10 seconden, ga je hier overheen:

Er kan gedurende 60 seconden meer dan 4 kanalen "gezapped" worden, echter als die 60 seconden verstreken zijn gaat er direct daarna voor 600 seconden

een permanent 4 kanalen per 10 seconden lock op.

Als de 600 seconden erop zitten kan er weer ongelimiteerd kanalen gekeken worden, maar kom je boven de 4 dan zal dat nog 60 seconden lang ongelimiteerd blijven waarna het 4 kanalen slot er weer opgaat voor 600 seconden

Enz...

Nogmaals, ik weet niet wat de juiste getalletjes zijn, die zul je zelf experimenteel vast moeten stellen.

Of het wat toevoegd: geen idee, heb hier maar een dreambox 800hd pvr (single tuner) dus mijn kaart moet zijn eerste penalty nog krijgen.

Maar je moet nu wel eindelijk de zogenaamde "zapburst" kunnen gebruiken. 60 Seconden lang als je de bovenstaande getalletjes gebruikt.

• Like 1
Geplaatst:

@theparasol

Nou is mij altijd wijs gemaakt dat OsCam telt voor 4 SID 0,1,2,3 ( ratelimitecm = 3 ) en niet 1,2,3,4 ( ratelimitecm = 4) dus dat zou inhouden

dat jij nu dus 1 teveel gebruikt.. of heb ik het mis ??? Blijft een raadsel ... maar wel leuk om mee te spelen!

:-) Bareus

Geplaatst:

Vertelt jah... ik heb er aan geprogrammeerd maar ik zou zeggen probeer het uit en overtuig jezelf ipv de sprookjes op fora van chagarijnige en teleurgestelde oscam knutselaars die verwachten een wondersoftcam te kunnen beteugelen ;)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...