jacobh Geplaatst: 24 september 2012 Geplaatst: 24 september 2012 Gezien het weer van de laatste tijd wil ik graag mijn Multytenne gaan vervangen door iets met meer slecht weer reserve. Gisteravond weer veel uitval op de HD kanalen. SD blijft redelijk goed overeind. Ik zit te kijken naar een wave frontier T55. Voor dezelfde posities als de multytenne doet. 13 19 23 28. Ik vroeg me alleen af of deze wel doet wat ik verwacht of dat het nog groter moet. Een paar keer paar jaar uitval kan ik prima mee leven. Echter is het nu zo dat als er een flinke regen bui is het beeld ook meteen uitvalt. De afstelling van de schotel heb ik inmiddels een paar verbeterd maar meer signaal is er niet te halen. Jacob
Tonskidutch Geplaatst: 24 september 2012 Geplaatst: 24 september 2012 heb de T55 al jaren... 6 jaar (geen onderhoud gedaan) en ben eigenlijk wel tevrede ondanks dat m'n ontvangst wel eens wegvalt bij heftige regenbuien met onweder in de wolken moet hem vervangen daar die originele wavefrontier met zinken schroefies behoorlijk roest op dit moment de vervanging staat al de wavefield met RVS schoefies de regenreserve van een T90 is natuurlijk groter dan de T55 dus als je niet schrikt van die afmeting moet je die eigenlijk nemen (heel veel duurder is die overigens niet) het uitrichten is even makkelijk<>moeilijk als de T55 (een eitje als je dat al 2 maal gedaan hebt) ciao Compulsion Röyksopp
Sprietje Geplaatst: 24 september 2012 Geplaatst: 24 september 2012 Ik zou zeker voor een Visiosat Bisat gaan. Die geeft meer versterking dan een T55 want dat is in principe maar een 55cm-schotel en is veel mooier om te zien. Denk je in de toekomst misschien nog meer satellieten te willen ontvangen, dan is de Visiosat Big Bisat een mooie optie.
Tonskidutch Geplaatst: 24 september 2012 Geplaatst: 24 september 2012 dat kan natuurlijk ook is echter wel tikkie duurder ging over t55 of groter Compulsion Röyksopp
stevie-v Geplaatst: 24 september 2012 Geplaatst: 24 september 2012 (aangepast) Ik zou voor een E85 gaan stukke goedkoper en de ontvangst is net zo goed als die van een visiosat mits niet beter. 24 september 2012 aangepast door stevie-v VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.
Crazy Sat Geplaatst: 24 september 2012 Geplaatst: 24 september 2012 Ik zou zeker voor een Visiosat Bisat gaan. Die geeft meer versterking dan een T55 want dat is in principe maar een 55cm-schotel en is veel mooier om te zien. Denk je in de toekomst misschien nog meer satellieten te willen ontvangen, dan is de Visiosat Big Bisat een mooie optie. Heel juist ! Is de beste schotel. Heb er onlangs enkele geplaatst een fluitje van een cent. En inderdaad is niet de goedkoopste maar dan hoef je ook niet meer te zeuren als er even een stevige regenbui of storm voorbij trekt. Gisterenavond hier een onweer gehad met hevige rukwinden en het heeft een kwartier oude wijven geregend. Geen enkele van de schotels uit mijn buurt heeft maar één seconde beelduitval gehad. feedhunting , a crazy hobby ! Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band. DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.
wortellica Geplaatst: 24 september 2012 Geplaatst: 24 september 2012 ik ben ook zeer tevreden met mijn Visiosat Big Bisat , hangt hier al vijf jaar, ook zonder onderhoud en geen roestpuntje te vinden?
Sprietje Geplaatst: 24 september 2012 Geplaatst: 24 september 2012 (aangepast) @Crazy Sat schreef: “Gisterenavond hier een onweer gehad met hevige rukwinden en het heeft een kwartier oude wijven geregend.” Je bedoeld waarschijnlijk: It was raining Cats and Dogs. En dan nog geen schade aan je schotel! Dat is dus kwaliteit! 24 september 2012 aangepast door Sprietje
jacobh Geplaatst: 25 september 2012 Auteur Geplaatst: 25 september 2012 Bedankt voor alle reacties. Ik zal me ook eens verdiepen in de alternatieven die zijn genoemd.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen