irmichel Geplaatst: 24 september 2012 Geplaatst: 24 september 2012 (aangepast) Beste allemaal, ik heb op dit moment een Topfield 5500 en wil graag over naar HD ontvanger. Wat mij daar bij opvalt is dat ik nergens een tuner kan vinden met een Coax-uitgang die een UHF TV signaal uitstuurt. Mijn huidige set-up is : beneden Topfield met een coax kabel naar de TV op de slaapkamer. De Topfield stuurt een UHF TV-signaal naar de TV die het met de tuner opvangt en beeld geeft (mono geluid). De afstandbediening is zo'n Marmitek ding dat de signalen door de muur stuurt en omzet in infrarood zodat ik vanuit de slaapkamer de Topfield kan bedienen. Zo kijk ik al jaren TV beneden én boven. Maar als ik naar HD ga moet ik ineens twee tuners kopen, kabels trekken naar de slaapkamer etc. Mijn vragen: 1) is er een goede HD twin pvr die UHF kan uitsturen zoals mijn Topfield doet? 2) als dat niet kan, is een dreambox iets - of beter: 2 dreamboxen? Kan ik daarmee boven kijken via de tuner beneden? Een goed netwerk ligt er namelijk al (100/1000 LAN, cat 6). Groetjes Michel Mods: als deze vraag verkeerd is gepost verplaats het dan aub met een berichtje naar mij? 24 september 2012 aangepast door irmichel
Seniorsatter Geplaatst: 24 september 2012 Geplaatst: 24 september 2012 Sab Titan I/ Titan II hebben een RF-uitgang
Sprietje Geplaatst: 24 september 2012 Geplaatst: 24 september 2012 Volgens mij hebben alle SAB-ontvangers een RF-uitgang behalve de Titan 1
irmichel Geplaatst: 24 september 2012 Auteur Geplaatst: 24 september 2012 Ik zie inderdaad een TV-out op de Titan 2 maar ik lees ook dat er maar 1 sattuner inzit en ik mis dan een tweede én een harddisk voor de pvr. Misschien zijn er nog anderen?
Seniorsatter Geplaatst: 24 september 2012 Geplaatst: 24 september 2012 http://www.sabsatellite.nl/upload/idosyalar/241_SABTitanHDUserManual.pdf @sprietje Volgens deze link heeft de (oude) Titan I ook een RF uitgang, maar ik zal het morgen even controleren bij familie, die heeft er een op de s;laapkamer staan.
satencom Geplaatst: 24 september 2012 Geplaatst: 24 september 2012 Hier zie je de verschillen van bijde ontvangers Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Sprietje Geplaatst: 24 september 2012 Geplaatst: 24 september 2012 Inderdaad @satencom Dat had ik ook al gezien. Vandaar dat ik dit in bericht 3 ook al had geschreven. Maar alle andere (duurdere types) hebben zoals ik gezien heb wel een RF-uitgang.
Moderator ceesv Geplaatst: 24 september 2012 Moderator Geplaatst: 24 september 2012 Even een kleine kanttekening. In de gebruiksaanwijzing van de SAB TitanII staan 2 versies, een met en een zonder antenne ingang/uitgang. Zou het kunnen zijn dat die uitgang alleen actief is met bijvoorbeeld een DVB-C tuner ingebouwd? Sommige HD ontvangers kunnen niet tegelijk HD (via HDMI) en SD (via Scart) uitgeven. Wanneer HD formaat geselecteerd is komt er uit de scart geen SD signaal. Ik zou willen aanraden, voor de aanschaf te controleren of de beoogde ontvanger tegelijk SD en HD kan uitsturen. Wanneer er bij HD ontvangst uit de scart wel een SD signaal komt kan je ook met een draadloze video link je 2e toestel aansturen. Die dingen zijn er tegenwoordig ook voor HD, maar dan is een 2e ontvanger goedkoper. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
sattv4iedereen Geplaatst: 24 september 2012 Geplaatst: 24 september 2012 in de vakhandel zijn er al goeie scart to uhf converter,waarmee je de scart in je ontvanger steekt,en de bestaande coax aansluit,en deze kost +/- 29€.dus kan je alle ontvangers gebruiken die beeld uitgang heeft via scart.let wel,dat deze enkel mono heeft. voor een stukje meer geld ,heb je al profesionelere rf modulators.dan heb je stereo,en gaat ook de afstandsbediening signalen mee.maar aangezien je al dergelijk iets hebt,is dit misschien overbodig.je hebt dan nog duurdere waar je 2 videobronnen kan selecteren,maar dit zal al snel door de 100 € gaan. indien het over de tv in de slaapkamer gaat,en je bent tevreden met mono,zoals je nu kiest,raad ik je het exemplaar aan van 29€,heb er goeie ervaring mee.mag helaas geen adressen geven. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen