htw Geplaatst: 24 september 2012 Geplaatst: 24 september 2012 Geachte heren experts, Ik zoek advies voor de vervanging van mijn Topfield TF 4000PVR waar ik overigens de afgelopen 6 jaar veel plezier van heb gehad. Het begint echter vaker een eigen leven te leiden door dingen te doen die ik niet gevraagd heb. Ik heb verder een 78 cm Triax met multiblock voor twee koppen op Astra1 en Hotbird. Dit wordt verwisselt voor een multiblock met 4 x Inverto black voor Astra 1,2,3 en Hotbird. Het zou handig zijn om over te stappen naar HD. Ik kijk TV via de genoemde satelliet setup in Polen en heb daarvoor een CD abo met aparte CI module. De duo functie op mijn 4000PVR heb ik nooit gebruikt. Voorts ben ik wel handig maar nog steeds een leek. Dus heren als u wilt reageren heel graag maar maak het a.u.b. niet te technisch. Groetjes: Hans
satencom Geplaatst: 24 september 2012 Geplaatst: 24 september 2012 Lees dit even door mischien is het wat Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
htw Geplaatst: 24 september 2012 Auteur Geplaatst: 24 september 2012 Dank voor de reactie. Ik had het al gelezen. Wellicht is het wel wat. Er zitten echter wel zeer veel meer toeters en bellen aan dan wat ik gewend ben. Nu hoef ik ze natuurlijk niet allemaal te gebruiken maar extra geld kost het wel. Groet: Hans
satencom Geplaatst: 24 september 2012 Geplaatst: 24 september 2012 Als je wat goed koper wilt ,zou je een Xsarius i-go HD2 of een TITAN 2 HD COMBO kunnen nemen, het zijn er zo veel, het is maar net wat jou eisen zijn . Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
Sprietje Geplaatst: 24 september 2012 Geplaatst: 24 september 2012 Beste htw Met een Triax 78 gaat het niet lukken om daar 4 Inverto Black Ultra lnb’s op te zetten. Deze hebben een kop van 60mm en dat past niet op een Triax 78. Als je me even laat weten waar je ongeveer in Polen woont, dan kan ik wel het een en ander voor je uitrekenen.
htw Geplaatst: 25 september 2012 Auteur Geplaatst: 25 september 2012 Hallo Sprietje, Ik was daar eerst ook bang voor en besloot om een 110 cm Triax aan te schaffen maar vanwege de kwestbaarheid gedurende het transport heb ik daar vanaf gezien. Gelukkig maar want ik ben toen in kontakt getreden met de SES en zij hebben mij laten zien dat ik in Polen makkelijk toe kan met een 78 cm Daar moet ik evenwel bij zeggen dat ik toen niet gekeken heb naar de twee uitbreidingen t.w. Astra2 en3. Ik heb zojuist weer gekeken op de satelietkaarten en ik denk dat het wel te doen is.( http://apps.ses.com/#) Ik zit in Polen in de zw hoek 70km van D en 10km van CZ Coördinaten zijn: N 50 50 38 en E 15 44 16. Ik hoor graag van je als dat nodig is. Groet: Hans
Sprietje Geplaatst: 25 september 2012 Geplaatst: 25 september 2012 De coördinaten die jij opgeeft liggen in Tsjechië bij het plaatsje Krsmol.
htw Geplaatst: 25 september 2012 Auteur Geplaatst: 25 september 2012 Ik heb de coördinaten van Google Maps tot aan mijn voordeur. Van dezelde club zie ik dat Krsmol,cz de volgende coördinaten heeft: krsmol, (CZ). Latitude: 50.5 Longitude: 15.45. Ik heb de seconden voor mijn locatie niet opgegeven maar zo'n verschil kan dat niet maken. Voor de volledigheid: N 50 50 38 43 E 15 44 16 37 Als je er nog niet mee uitkomt zoek dan maar op Jelenia Gora, PL Groet: Hans
Sprietje Geplaatst: 25 september 2012 Geplaatst: 25 september 2012 Beste htw Een Triax 64 geeft voldoende versterking om in Polen de Astra 1, 3 en Hotbird te ontvangen, de signaalsterkte is dus met een Triax 78 geen probleem. De Astra 2 met de BBC-zenders kun je daar wel vergeten. Zelfs met een schotel van 150cm is die daar niet te ontvangen, zeker niet als eind van dit jaar de nieuwe Astra 2F-satelliet in gebruik wordt genomen. Maar op een Triax 78 kun je geen 4 Inverto Black Ultra lnb’s plaatsen. Ik heb de hart op hartafstanden van de 3 lnb’s voor je uitgerekend: Tussen de Hotbird-lnb en de Astra 19,2 lnb 70,8mm Tussen de Astra 19,2 en Astra 23,5 lnb 48,6mm Dit geeft dus een probleem met een lnb met een kop van 60mm. Je zult dus één lnb met een smalle kop moeten nemen. Ik zou daar de Astra 19,2 lnb voor nemen omdat dat de sterkste satelliet is. Neem je daarvoor een Alps-lnb, dan kan de afstand tussen de Astra 23,5 en 19,2 teruggebracht worden naar 48mm, dus net voldoende om de hart op hartafstand van 48,6mm te bereiken. Zou je een Triax 88 nemen, dan moeten de afstanden van de lnb’s als volgt zijn: Tussen de Hotbird-lnb en de Astra 19,2 lnb 87,8mm Tussen de Astra 19,2 en Astra 23,5 lnb 60,4mm Zoals je ziet kun je dus met een Triax88 wel drie stuks Inverto Black Ultra lnb’s nemen. Tussen de Astra 19,2 en 23,5 heb je dan zelfs 1mm ruimte.
htw Geplaatst: 25 september 2012 Auteur Geplaatst: 25 september 2012 Hallo Spietje, Heel hartelijk bedankt voor deze berekeningen. De handleiding bij het Triax 4 multiblock gaat niet verder dan Leipzig. Ik heb de lnb's provisorisch op het multiblock gemonteerd met de gegeven maten van Leipzig daar had ik al een probleem. Maar ik denk dat ik er iets op heb gevonden door de 1 van lnb's die met de buurman in conflict komt iets naar voren te schuiven in de houder ( trapgewijze plaatsing) zodat meer ruimte vrij komt voor de kop van de buurman. Wat denk je hierover, werkt dat? Groet: Hans
Sprietje Geplaatst: 26 september 2012 Geplaatst: 26 september 2012 Dat is geen goede zaak. De feedhorn van de lnb moet in het brandpunt van de schotel staan om optimaal signaal te ontvangen. Als je een schotel afstelt, moet je als laatste altijd nog kijken of er nog signaalwinst te behalen is door de lnb naar voren of naar achteren te schuiven. Jij gaat de ene lnb helemaal naar voren zetten en de andere helemaal naar achteren om er voor te zorgen dat de koppen niet tegen elkaar aan komen. Je zult zeker wel signaal krijgen maar ideaal is het natuurlijk niet. Als je het dan toch zo wilt doen, zorg dan dat de kop van de Astra 3 naar voren staat. Deze heeft het meeste signaal nodig en komt dan in ieder geval niet in de schaduw van de naastgelegen kop te staan.
htw Geplaatst: 19 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 19 oktober 2012 Hallo Sprietje, Het heeft even geduurd maar hier ben ik weer met mijn verslag en tevens een vraag: Op 26 sept. heb ik door een professioneel antenne bedrijf, mijn antenne laten verplaatsen en tegelijkertijd het Triax multiblock voor 4 Inverto Lnb’s laten installeren. Na veel meten kwam de man tot de mededeling dat ik nu met 3 Lnb’s, direct Astra1, 2 en Hotbird kon ontvangen. Dat is ook gelukt. Hij kwam vandaag terug met twee Alps Lnb’s die in het midden zijn geplaatst heel dicht bij elkaar. Signalen zijn uitstekend Dan zou ik ook de astra 3 moeten hebben. Wat ik niet begrijp is dat Astra 3 niet in mijn lijst van satellieten voorkomt. Moet ik die zelf benoemen en dan installeren door tussen de 10.7 – 12.7 Ghz te zoeken? Gr. Hans
satencom Geplaatst: 19 oktober 2012 Geplaatst: 19 oktober 2012 Astra 23,5 staat waarschijnlijk als kopernikus in de lijst ,kijk maar dat je die kan vinden Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen En met de vriendelijke groeten Hendrik En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.
htw Geplaatst: 19 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 19 oktober 2012 Hallo Hendrik, Ik heb Kopernikus3 er tussen staan en heb ook enige zenders kunnen laden d.w.z. 30 Engelse waarvan er 28 abonnemets zenders waren en enige Arabische sex zenders of wat daarvoor moet doorgaan. Wat ik mis zijn de Ned. HD zenedrs. Maar misschien komt dat omdat ik hier in Polen zit. Gr. Hans
Moderator ceesv Geplaatst: 19 oktober 2012 Moderator Geplaatst: 19 oktober 2012 Het lijkt erop dat je in plaats van 23 naar 28 graden oost uitgericht staat, Astra 2. Heb je wel de juiste LNB geselecteerd? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen