htw Geplaatst: 19 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 19 oktober 2012 Geen idee Installatie is vandaag door een erkend instalateur gedaan
Sprietje Geplaatst: 19 oktober 2012 Geplaatst: 19 oktober 2012 Htw schrijft: “Na veel meten kwam de man tot de mededeling dat ik nu met 3 Lnb’s, direct Astra1, 2 en Hotbird kon ontvangen. Dat is ook gelukt. Hij kwam vandaag terug met twee Alps Lnb’s die in het midden zijn geplaatst heel dicht bij elkaar. Signalen zijn uitstekend. Dan zou ik ook de astra 3 moeten hebben.” Ja, ik had je in bericht 9 al aangegeven dat de afstand tussen de Astra 1 en 3 lnb 48mm moet zijn dus kon die man de lnb van de Astra 3 er niet tussen krijgen. Met 2 Alps’s lnb’s gaat dat wel zoals ik ook al aangegeven had. Heeft die monteur nog aangegeven in welke volgorde hij de lnb’s op de diseqc-switch heeft aangesloten? Dat is wel belangrijk om te weten want op de ontvanger moet je dezelfde volgorde toewijzen.
htw Geplaatst: 21 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 21 oktober 2012 Hallo Sprietje, De monteur heeft mij niets gezegd over de plaatsing van de LNB's. Ik zou trouwens niet weten waar ik de volgorde op de ontvanger zou moeten zien of wijzigen Ik heb een Topfield TF4000PVR. Daar zie ok wel een keuze mogelijkheid tussen LNB 1 t/m 4. De situatie is nu slechter dan voorheen: Asrtra 1 en Htbird zijn OK met een sterk signaal. Astra 2 heeft een zwak signaal resulterend in uitsluiting van vele zenders en met name alle UK zenders die ik voorheen wel allemaal had. Astra 3 werkt niet maar die komt in mijn lijst van satelieten ook niet voor. Kan het zijn dat ik die niet zie omdat ik in Polen wil ontvangen? De suggestie dat het wellicht Kopernicus zou zijn geld voor mij niet. Als er nog suggesties zijn dan hoor ik het heel graag. Gr. Hans
rudolfdebeer Geplaatst: 22 oktober 2012 Geplaatst: 22 oktober 2012 zet hem op een lekkere USALS motor, effe wat langer geduld maar volle profijt. Neem geen Moteck dat is alleen 1.2 en geen USALS. Geen LNB conflict ook. originele Stab HH120 is wat duurder maar gaat erg lang mee...... een 88 kost maar 50 euro als je goed zoekt. Niet de stevigste (Was een L&H) Gain vind ik ook tegenvallen. Maar jouw receiver tresshold maakt or breekt het uiteindelijk toch. Meeste hebben hem best hoog liggen. Retired, when I get the Urge to Work, I lay Down until the Urge passes.
Sprietje Geplaatst: 22 oktober 2012 Geplaatst: 22 oktober 2012 Beste htw Wat betreft de Astra 2. Dat is over 2 maanden toch een afgelopen zaak. Als aan het eind van het jaar de Astra 2F satelliet in gebruik genomen wordt voor de BBC en ITV, dan kun je die toch niet meer ontvangen in Polen. Wel raar dat de installateur je schotel afstelt zonder dat je beeld hebt op de satellieten die je wilt ontvangen. Dit kan toch niet. Bovendien moet je toch minimaal weten in welke volgorde hij de lnb’s op de diseqc-switch heeft aangesloten om de satellietontvanger juist in te kunnen stellen. Dit gaat via het menu, dan diseqc-instellingen. In stellen op diseqc. 1.0 en dan in de volgorde zoals de monteur de lnb’s heeft aangesloten.
Emekli Geplaatst: 23 oktober 2012 Geplaatst: 23 oktober 2012 Sprietje, htw schrijft; "Geen idee Installatie is vandaag door een erkend!! instalateur gedaan". Je zou er mee kunnen lachen, als het niet zo triest was, god weet wat die erkende?? installateur nog gevraagd heeft voor dat knoeiwerk. Moest ik in zijn buurt wonen, was ik al gaan helpen en dat ook nog voor nop. Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV. Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat, ** is tijdelijk buiten gebruik.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen