Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Geachte leden,

Ik ben in het bezit van een oude Dreambox 7020si die blijkbaar een defecte netwerk poort heeft (waarschijnlijk ontstaan na een zwaar onweer). Als ik na het opstarten de netwerkconfiguratie bekijk constateer ik volgende waarden:

Ip: 10.0.0.97

Netmask: 255.0.0.0

Type: LAN

Nameserver: 195.130.131.130

Gateway: 127.0.0.1

Ik vermoed dat dit standaard waarden zijn. Ik kan deze waarden manueel wijzigen, maar dit zonder resultaat. Verder kan ik zonder problemen nog tv kijken of zenders inscannnen enkel een netwerkverbinding maken is niet langer mogelijk.

Heeft iemand een idee of men dit zelf kan repareren en wat ongeveer de kostprijs hier van kan zijn?

Alvast bedankt voor een reactie.

mvg,

Geplaatst: (aangepast)

Tja ik zou voor een 2-e hands gaan.

Zie de bijlage mbt de netwerkchip. Die vervangen is een uiterst lastige klus met weinig kans op resultaat.

post-43581-0-76054600-1348600435_thumb.jpg

aangepast door iemand

gr. Erik

• Moderator
Geplaatst:

Tja ik zou voor een 2-e hands gaan.

Zie de bijlage mbt de netwerkchip. Die vervangen is een uiterst lastige klus met weinig kans op resultaat.

mwahh..kort geleden nog met succes gedaan.

Maar lastig is het wel.

@roky..

weet je zeker dat het onweer is geweest? Als je dat niet zeker weet dan zou ik eerst eens de bootloader opnieuw jtaggen.

Wat doen de ledjes v.h netwerk?Heb je een goeie netwerk kabel gebruikt?

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Geplaatst:

Ik weet niet of de dreambox dit ondersteund maar er zijn ook usb/lan adapters voor een paar euro verkrijgbaar:

414lan.jpg

Greetz

Mr|Repel

There are 10 kinds of people in the world

Those who understand binairy and those who don't

Geplaatst:

Is denk ik geen optie, want AL zouden er drivers voor zijn. Hij krijgt ze er nu niet op.

Maar test inderdaad die netwerkkabel eens met een laptop. WIE weet is je poort op de switch stuk en niet die van de 7020.

gr. Erik

Geplaatst:

Eerst en vooral dank voor jullie reacties.

Ik ben er inderdaad vrij zeker van dat het onweer de schuldige is. Onze modem/router is toen ook gesneuveld (deze werd wel gratis vervangen door Telenet). We hadden eigenlijk alle toestellen van de stroom gehaald,de Dreambox was enkel nog verbonden met de ethernet kabel rechtstreeks op de modem/router.

Daar ik zelf de kennis noch de handigheid bezit om dit zelf te repareren is mijn vraag of een usb lan adapter de oplossing kan bieden zoals mr repelx voorstelt?

En indien dit kan hoe krijg ik inderdaad nog de drivers op de box. Zou er een image bestaan met deze drivers standaard ingebakken dan kan ik deze image eventueel flashen via de null modem kabel?

groeten,

Roky

Geplaatst:

Ik heb nog een defecte 7020, mag je wel ophalen .

Of opsturen, 6,75 .

...........................Groetjes:...Boelo

VU+--Ultimo 4K----Big bisat 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...