Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

wat ze op de nederlandse zenders al jaren doen,zal de vrt ook beginnen op de vrt.

ze zullen vanaf 3 december het nieuws uitzenden in gebarentaal.jammer,dat ze het enkel doen op het internet en op net gemist.

als ze een+ nog hadden,konden ze het daar op uitzenden.

het is al positief,maar bepaalde doofstommen zullen in de kou staan. :(

bron: http://www.vrt.be/nieuws/2012/09/het-journaal-van-19-uur-vlaamse-gebarentaal

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

ze zouden er beter eens voor zorgen dat de ondertitels op één HD en canvas HD correct lopen, en geen 10 sekonden te vroeg verschijnen, dat zouden we véél meer apprecieren dan wat gebarentaal op een internet kanaal ! Of mogen de doven en gehoorgestoorden niet in HD kijken soms ?

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Geplaatst:

ze zouden er beter eens voor zorgen dat de ondertitels op één HD en canvas HD correct lopen, en geen 10 sekonden te vroeg verschijnen, dat zouden we véél meer apprecieren dan wat gebarentaal op een internet kanaal ! Of mogen de doven en gehoorgestoorden niet in HD kijken soms ?

Wat dacht je er van om een programma eens op tijd te laten beginnen en het "levende" teletekst af te schaffen.

De aanvangstijden (oeps germanisme: begintijden) veranderen continu.

Zelfs het Journaal zou volgens dit schema opeens niet om 19:00 uur beginnen maar veel eerder of veel later, en in werkelijkheid begint het wel om 19:00 uur.

(ja, ik weet het, dit gebeurt ook bij de Nederlandse Publieke Omroep, alleen volgens mij nog netje een tikje minder erg, maar ook erg genoeg :crazy: )

Geplaatst:

Dit is een TV-Vlaanderen probleem.

Help mee en klaag hierover bij TVV, zodat ze eindelijk de noodzaak eens zouden inzien dat dit moet aangepakt worden.

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Geplaatst:

Of dit enkel voor tvv is dat de ondertitels niet gelijk lopen klopt ook niet hoor, ik ben bij belgacomtv gegaan en daar lopen deze ook niet correct hoor.

homer

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Geplaatst:

enkel de HD kanalen ? dan moet het bij de aanvoer van de VRT zitten, niet bij TV Vlaanderen.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Geplaatst:

als je 2 tv's hebt,zet dan eens de ene op het sd kanaal en de andere op het hd kanaal van de vrt.

de geluiden gaan niet tezamen.dus als de ondertiteling tezamen wordt aangegeven,kan dit niet gelijklopend zijn.

de vrt zou iets moeten doen,zodat het sd en hd kanaal syncroon lopen,of op de nodige zender een vertraging invoeren.

zelfs de hd varianten tussen bvb belgacom tv en TVV is niet hetzelfde.

lijkt me,dat de providers die de hd kanalen aanbieden eens tezamen met de vrt aan de (technische) tafel te zitten.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

heb klacht verstuurd naar VRT, we wachten af .....

Geplaatst:

mij storen ook de aanvangstijden, nog nooit meegemaakt dat er ook maar iets op tijd begint.

Zo heeft een EPG, waar je ook mee programmeert voor een opname, totaal geen zin.

Als ze een voorbeeld nemen aan ARD/ZDF, Arte Duits, 3Sat en andere, dan mag er al eens iets te laat beginnen,

daar houdt de Duitse EPG rekening mee.

Resumé, iets dat om 20.15 moet beginnen, maar pas later start, is geen probleem. De EPG wacht tot dat het programma effectief begint.

Kan je ook in de infobalk zien.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

mij storen ook de aanvangstijden, nog nooit meegemaakt dat er ook maar iets op tijd begint.

Zo heeft een EPG, waar je ook mee programmeert voor een opname, totaal geen zin.

Als ze een voorbeeld nemen aan ARD/ZDF, Arte Duits, 3Sat en andere, dan mag er al eens iets te laat beginnen,

daar houdt de Duitse EPG rekening mee.

Resumé, iets dat om 20.15 moet beginnen, maar pas later start, is geen probleem. De EPG wacht tot dat het programma effectief begint.

Kan je ook in de infobalk zien.

Ik vind het wel vervelend dat een programma te laat begint. Bij de NL's publieke omroep wordt je eerst gedwongen om de reclame, eigen reclame van de publieke omroep, info overheid te verwerken. Bij de VRT krijg je steeds onzinnige muziekclips te zien die je niet wilt zien, of andere vakantieprogramma's die zo maar worden uitgezonden zonder dat ze van te voren werden aangekondigd.

Als je inderdaad ziet bij de Duitse publieke zenders, dat begint gewoon op tijd dat het moet worden uitgezonden, bijna wel op de seconde na.

In Nederland verdenk ik ze bij de NOS er van dat het expres wordt gedaan om de mensen verplicht te laten kijken naar de reclame. De VRT weet ik niet. Deze omroep is volgens mij het spoor bijster sinds dat ze de naam BRT(N) hebben verloren.

Geplaatst:

Is idd een probleem, maar daarom zijn er instellingen die zeggen dat opnames eerder moeten beginnen en later moeten eindigen.

Ik gebruik de algemene offset van 5 minuten voor en 15 minuten na de tijden vermeld in de epg.

Alleen voor Vier en VTM dien ik dit wat ruimer te nemen 10/20 minuten.

Met deze offsets komt het nog nauwelijks voor dat ik iets mis. Alleen bij Voetbal op Canvas loopt er niets meer correct.

Willy

~~Rytec Team~~
*All Rytec EPG POWERED*

Geplaatst:

Is idd een probleem, maar daarom zijn er instellingen die zeggen dat opnames eerder moeten beginnen en later moeten eindigen.

Ik gebruik de algemene offset van 5 minuten voor en 15 minuten na de tijden vermeld in de epg.

Alleen voor Vier en VTM dien ik dit wat ruimer te nemen 10/20 minuten.

Met deze offsets komt het nog nauwelijks voor dat ik iets mis. Alleen bij Voetbal op Canvas loopt er niets meer correct.

Willy

Die instellingen kan ik ook doen op mijn Vu+ Duo, maar dan klopt het dikwijls nog niet en ben daarvan afgestapt.

Néé, die klojo´s van de VRT, NOS etc. moeten eens meer respect voor hun kijkers krijgen.

Als wij verrekken om te kijken, kunnen ze wegens sponsoring en reclame, heel snel opdoeken,

want dan trekken die bedrijven zich terug.

Wij hebben hen nodig, maar zij ons net zo goed.

Blijft toch, de Duitsers doen het wél goed en hebben dus respect voor hun kijkers.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:
Blijft toch, de Duitsers doen het wél goed en hebben dus respect voor hun kijkers.

En wat dan gedacht van de Britten? Tot op de seconde.

Willy

~~Rytec Team~~
*All Rytec EPG POWERED*

Geplaatst:

we zijn aan het afdwalen,maar ze moesten verder het pdc en vps verder geïmpliceerd hebben.vroeger voor digitale tv,was mijn dvd recorder via dit signaal correct aan en uitgezet.

spijtig dat ze dit niet digitaal hebben verdergezet. :(

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...