Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

we zijn aan het afdwalen,maar ze moesten verder het pdc en vps verder geïmpliceerd hebben.vroeger voor digitale tv,was mijn dvd recorder via dit signaal correct aan en uitgezet.

spijtig dat ze dit niet digitaal hebben verdergezet. :(

Als de programma's gewoon op de van te voren geplande tijd worden uitgezonden, dan heb je nagenoeg geen VPS of PDC nodig. Vroeger met de inmiddels klassieke videorecorder stelde ik de Krimis op de vrijdagavond, Derrick, Der Alte, Ein Fall fur Zwei in op de aanvangstijd van 20:14 tot en met 21:20. Het programma stond er altijd op, zonder enkel probleem.

De Duitsers hadden een goedwerkende VPS, maar eigenlijk had je nooit echt nodig. PDC heeft in Nederland nooit gewerkt. Het moest allemaal handmatig worden bediend, per studio van NL1, NL2 of NL3 (bron: KRO pagina 318 mediaberichten en inmiddels opgedoekt). Iedereen weet dat iets wat je handmatig doet, garant staat voor fouten. Kennelijk het handmatige voor Nederland als acceptabel beschouwd.

Over het gebarentaal nog terug te komen. Het is raar dat je dit niet eens normaal aanbiedt via de televisie, maar via internet of wat ik begrijp de betaalservice uitzending gemist van de VRT.

Geplaatst:

Er bestaat al vele jaren zoiets als ondertiteling via teletekst pagina 888 voor doven en slechthorenden.

Zelf zet ik ook altijd de ondertiteling aan bij Vlaamse programma's, als ik dan eens tv moet kijken met daarbij een zakje chips, kan ik toch volgen al lezend tijdens het kraken van de chips.

Dat is nog goed gezien ook.

Beter nog ik neem zelfs Vlaamse en Nederlandse series op met ondertiteling.

Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Geplaatst:

Afgelopen woensdag was het weer zo ver, op teletekst en EPg werd aangegeven dat "Canvascrack" later zou beginnen.

Dus iets te vroeg geprogrammeerd en25 min. er aantoegevoegd.

Dit met de nieuw vernoemde tijden.

Awel, er stond een ander kloteprogramma op, met Canvas links boven in beeld.

Alles gecheckt voor den hond zijn kloten.

Heb het nu echt gehad en kijk voortaan alleen nog naar den "Ollander" en de Duitsers.

Ja, een STAATSOMROEP als VRT is ook niet het je van het.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

Afgelopen woensdag was het weer zo ver, op teletekst en EPg werd aangegeven dat "Canvascrack" later zou beginnen.

Dus iets te vroeg geprogrammeerd en25 min. er aantoegevoegd.

Dit met de nieuw vernoemde tijden.

Awel, er stond een ander kloteprogramma op, met Canvas links boven in beeld.

Alles gecheckt voor den hond zijn kloten.

Heb het nu echt gehad en kijk voortaan alleen nog naar den "Ollander" en de Duitsers.

Ja, een STAATSOMROEP als VRT is ook niet het je van het.

Helaas doet het ZDF wel erg nare dingen met series en films; ze kappen het gewoon af en draaien het weg en beginnen met het "kwekken" van een programma wat er binnenkort komt. Soms moet je oppassen om het laatste ogenblik niet te missen, zo snel gaat het.

Bij Der Alte van gisteravond, draaien ze gewoon snel weg en laten een kleurenscherm beginnen en dan krijg je vervolgens iets te zien wat er binnenkort komt. Aan de zijkant, superklein, zie je de aftiteling.

Het ZDF draaft er mee door. Als je google.de bekijkt met "Abspann" kan je vele berichten over lezen van mensen die zich hier aan ergeren. Kennelijk weten de dames en heren uit Mainz het beter en gaan er mee door. Gelukkig doet de ARD dit niet of nauwelijks.

Het ZDF twijfelt er volgens mij aan of mensen nog wel naar programma's van het ZDF willen kijken, want 15 voor einde van het programma doe ze ook nog eens een melding ervan in het scherm, met geluidje en dan zie je Pilawa opeens. Afgrijselijk hoe het ZDF zich zo omlaag werkt, om te kunnen en willen concurreren met RTL Deutschland en SAT1.

Geplaatst:

heb antwoord gehad van de VRT :

Beste jean-claude,

Onze diensten hebben nog eens geïnformeerd bij TV-Vlaanderen. De satellietprovider meldt dat hij door een technisch probleem nog steeds geen synchrone T888-titels kan aanbieden bij de HD-kanalen. Men werkt hier verder aan een oplossing. Voor synchrone ondertiteling kunt u wel - zoals u zelf aangeeft - terecht op de SD-kanalen.

Met vriendelijke groet,

Klantendienst VRT

logo%20VRT%20tekst.jpg

Auguste Reyerslaan 52, 1043 Brussel

Tel.: 32(0)2-7413111 - Fax: 32(0)2-7353704

dus zo te zien zit het probleem bij TVV, en ligt het niet aan de aanvoer. Onbegrijpelijk dat de ondertitels bij VTM HD wél synchroon lopen !

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Heeft er iemand hier wel eens naar de gebarentaal gekeken, die ze bij het Journaal gebruiken hier in Nederland.

Sorry hoor het ziet er echt niet uit als je dan naar Engeland kijkt ziet dat er veel beter uit en niet mega groot in beeld gewoon goed.

Onze geest is als een Parachute hij werkt alleen als die open is.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...