phoornaert Geplaatst: 25 september 2012 Geplaatst: 25 september 2012 Beste leden, Ik ben nieuw op dit forum, en ben alleen op de hoogte van de meest elementaire zaken op satellietgebied. Tot nu toe heb ik een Loewe TV (HD ready) met ingebouwde satelliet tuner. Ik heb een schotel met 3 koppen voor Astra 1, 2 en 3. Met een AstonCrypt module met CanaalDigitaal smartcard in één van de twee slots in de TV, kijk ik probleemloos naar alle Canaaldigitaal zenders (o.a. de Film1 zenders). Wegens de uitstekende testrapporten ben ik van plan de nieuwe Sony KDL-40HX850 LED TV te kopen. Probleem is dat deze TV in Nederland niet leverbaar is met een ingebouwde satelliet tuner. In Duitsland is deze zelfde TV, uitsluitend voor de duitse markt, echter wel met een ingebouwde satelliet tuner (DVB-S2) te koop, nl. als de KDL-40HX855 (100 € duurder). Mijn vraag is als volgt: als ik deze TV in Duitsland zou kopen, kan ik dan gewoon met mijn oude module en smartcard in het CI+ slot van deze nieuwe TV, zoals voordien probleemloos naar alle CanDig zenders kijken, of zijn er problemen te verwachten omdat die TV voor Duitsland bestemd is? Misschien is dit wel een heel stomme vraag, maar ik ben volslagen leek op dit gebied. Ik zou natuurlijk de TV in Nederland kunnen kopen, en een externe ontvanger aanschaffen. Nadeel, op het eerste gezicht, zijn voor mij een extra kastje en kabels. Bovendien, als ik de vragen op het forum zie, ben ik een beetje bang voor problemen met een externe ontvanger. Maar er zijn ongetwijfeld ook voordelen aan verbonden, hoewel ik alleen geïnteresseerd ben in gewoon TV kijken en opnemen, maar wel met een uitstekend beeld. Daarom nog een laatste vraag: beïnvloedt de tuner (ingebouwd of extern) de kwaliteit van het beeld? Dus kan het zijn dat een externe ontvanger een beter of een slechter beeld geeft dan de ingebouwde tuner van de Sony TV? Met vriendelijke groeten, en alvast bedankt voor uw reacties.
Sprietje Geplaatst: 25 september 2012 Geplaatst: 25 september 2012 Beste phoornaert Je kunt er niet zomaar van uit gaan dat als je de AstonCrypt module in die TV steekt samen met je CanalDigitaal kaartje, dat het ook werkt. Ik vraag me ook af waarom deze TV met satellietontvanger niet meer in Nederland te koop is. Misschien gaf hij wel te veel problemen in combinatie met de module en CD-kaart. Hier vindt je de CanalDigitaal gecertificeerde TV’s: http://www.canaldigitaal.nl/uploadedfiles/content/overlay/gecertificeerde-televisies.pdf Je ziet dat de Sony KDL-40HX850 daar niet bij staat. Wat betreft de beeldkwaliteit maakt het meestal niets uit of je nu kijkt met een ingebouwde ontvanger of met een externe ontvanger. Wat wel voor komt is, dat ingebouwde satellietontvangers soms minder gevoelig zijn dan een losse ontvanger. Dit probleem is op dit forum al uitgebreid aan de orde geweest overigens niet met een Sony-TV. Je kunt dan hebben dat bepaalde zenders prima te ontvangen zijn met een losse satellietontvanger maar niet met de ingebouwde satellietontvanger.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen