Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste allemaal,

Ben nu een tijdje aan het stoeien met de Ultimo. Veel van mij vragen heb ik inmiddels (al dan niet zelf) opgelost, maar er zijn nog een paar dingen waar ik niet uit kom. Nu heb ik al een paar threads ge-opend de laatste paar dagen en wil absoluut niet het forum volspammen, maar kom d'r echt niet uit.. Mijn excuses.. :)

Hopelijk kunnen jullie mij wat op weg helpen!

Ik draai de meest recente VTI image.

1) Samba shares

De Ultimo deelt standaard over samba: \\sharename\configuration en \\sharename\Harddisk.

Ik zit op een LAN waar naast ikzelf nog veel meer mensen op kunnen en wil de shares daarom graag óf weg, óf de guest access uit.

Waar en hoe beheer ik mijn shares?

2) HTTP auth

Ik kan in de settings van mijn Ultimo anonimous toegang tot de httpd aan of uit zetten. Deze wil ik graag uit hebben, zodat alles pas na inloggen toegankelijk is. Waar beheer ik deze users?

3) upnp stream

Ik wil graag vanaf andere netwerk clients (pc's en mediaspelertjes) bij mijn tuners kunnen komen. In de instellingen heb ik daarvoor een optie gevonden. Ik heb een server gebuild en er staat vervolgens dat het eea toegankelijk is vanaf het LAN en dat het enabled is. Vervolgens staat er een stukje tekst die ik op meerdere manieren kan lezen, er is wel of geen extra software nodig zoals bv mediatomb (zoals het voorbeeld dat er staat).

Wanneer ik op clients zoek naar upnp servers vindt hij vanalles op het LAN, maar niet mijn ultimo.

Mijn logica was dus dat er inderdaad software bij moet. Klopt dit?

Ik heb vanuit de plugins Mediatomb geïnstalleerd.

Wanneer ik deze wil starten geeft het echter de volgende error:

"Starting mediatomb...

/usr/bin/mediatomb: error while loading shared libraries!

libjs: cannot open shared object file: No such file or directory

Execution finished!!"

..oftelwel, hij doet 't niet :-)

Windows kan ik dromen, maar mijn linuxkennis is zeer beperkt. Is libjs iets van een shared library die ik los moet installeren..?

Hoe doe ik dat..? Zou de upnp stream hierna wel moeten werken, volgens mij logica?

4) Picons

Met dreamboxedit heb ik gisteren zitten stoeien; ik heb netjes bouquets aan kunnen maken.

Alleen zou ik er ook graag Picons in willen zetten.. Alleen zit ik met een probleem. De picons die ik via de ultimo vind zijn sat picons, of voor Duitse kabelboeren. Zijn er ergens picons te vinden voor de Caiway/Ziggo stream? Kan ik zelf ook nog losse, additionele icoontjes toevoegen? Met welk programma kan ik dit het beste doen en hoe?

Alvast vriendelijk bedankt allemaal! :)

..:: VU+ Ultimo w/ 3*DVB-C/T & WD 2TB ::.. | ..:: Humax iHDR5050C w/ WD 500GB ::.. | ..:: Synology DS1512+ w/ 5*Seatgate 3TB @ RAID6 (9TB effectively) ::..

Geplaatst:

om even snel zo'n massale vraagstelling te pakken

1 en 2

stel een root paswoord in via het vti-panel > vti gereedschap > root paswoord

stel een http paswoord in

wis de /etc/samba/smb.conf in het geheel

zo, dan heb je alvast een beetje tijd om veilig in jouw lan te blijven

alle thema's iets subtieler aanpakken en optimaliseren daar wil je liever per topic een separate vraag voor aanmaken.

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

• Moderator
Geplaatst:

ik vraag me een beetje af hoe je nou per vraag het overzicht houdt in deze draad. Je opent een topic met als titel netwerk vraagjes, en vervolgens staan er 4 andere vragen bij. Dit gaat een enorm rommelige draad worden. Als je 4 verschillende vragen hebt, maak er dan per vraag een topic aan aub.

Ik sluit dit topic, graag per vraag een topic openen.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...