Quack Geplaatst: 26 september 2012 Geplaatst: 26 september 2012 Ik draai de meest recente VTI op een Ultimo: Ik wil graag vanaf andere netwerk clients (pc's en mediaspelertjes) bij mijn tuners kunnen komen. In de instellingen heb ik daarvoor een optie gevonden. Ik heb een server gebuild en er staat vervolgens dat het eea toegankelijk is vanaf het LAN en dat het enabled is. Vervolgens staat er een stukje tekst die ik op meerdere manieren kan lezen, er is wel of geen extra software nodig zoals bv mediatomb (zoals het voorbeeld dat er staat). Wanneer ik op clients zoek naar upnp servers vindt hij vanalles op het LAN, maar niet mijn ultimo. Mijn logica was dus dat er inderdaad software bij moet. Klopt dit? Ik heb vanuit de plugins Mediatomb geïnstalleerd. Wanneer ik deze wil starten geeft het echter de volgende error: "Starting mediatomb... /usr/bin/mediatomb: error while loading shared libraries! libjs: cannot open shared object file: No such file or directory Execution finished!!" ..oftelwel, hij doet 't niet :-) Windows kan ik dromen, maar mijn linuxkennis is zeer beperkt. Is libjs iets van een shared library die ik los moet installeren..? Hoe doe ik dat..? Zou de upnp stream hierna wel moeten werken, volgens mij logica? ..:: VU+ Ultimo w/ 3*DVB-C/T & WD 2TB ::.. | ..:: Humax iHDR5050C w/ WD 500GB ::.. | ..:: Synology DS1512+ w/ 5*Seatgate 3TB @ RAID6 (9TB effectively) ::..
Tonskidutch Geplaatst: 27 september 2012 Geplaatst: 27 september 2012 principieel hoef je niet een UpNp server te laten draaien op de VU samba is een open deur zonder aanpassingen dus onder in de explorer van windows kun je aan de VU ultimo (indien de windows workgroup en de VU workgroup dezelfde zijn) dat moeten we natuurlijk wel eerst even instellen (hulpprogramma DCC_E2.exe of VUtools.exe gebruiken) we gaan dan op de VU+ naar de map/etc/samba waar smb.conf staat die editeren we op regel 8 waar staat workgroup=vuplus < en maken daar = naam uit windows workgroup opslaan officieel herstarten en je vindt vanaf nu de VU+ in de netwerkomgeving onder BM750 (ja zo heet die dan, kan ook aangepast worden) daarmee zie je ook de /hdd en de /configfiles het verhaal van de mediathumb en upnp kan ook echter daarvoor heb je toch wat meer kennis van zaken nodig mede in verband met het correct installeren en instellen van die server op de VU+ (als lunix noob, iets moeilijker) overigens ook via het webinterface van de Ultimo kun je ook al de streams oppikken en afspelen van films ook (indien je VLC kompleet op de windows pc hebt staan) ciao I Am Gone Love You JESTOFUNK
Tonskidutch Geplaatst: 27 september 2012 Geplaatst: 27 september 2012 (aangepast) Overigens Quack, wat je precies wilt bereiken met de verbinding en een upnp server, kan toch ook wel een beetje de invalshoek bepalen voor die applicatie of een alternatieve applicatie op de VU+ dreaMote voor iPod iPhone iPad / Airplay voor android / minidnla of mediathomb voor netwerk tv's / vlc plugin om een PC stream weer te geven op de VU etc etc. de eerste reaktie boven middels samba is echter standaard en simpel. ciao o ja uh die verzamelvraag die gesloten is en waar ik aangaf dat je de smaba configuratie kunt wissen, is in dit verband natuurlijk niet de bedoeling indien je dat gedaan hebt moet je die even terug kopieren en editeren 27 september 2012 aangepast door Tonskidutch I Am Gone Love You JESTOFUNK
Quack Geplaatst: 27 september 2012 Auteur Geplaatst: 27 september 2012 Dank je wel wederom voor je hulp.. Wordt gewaardeerd! Over samba benaderen werkt; heb me tevens beetje verdiept in de config file; alles is nu helemaal naar 't zinnetje! Alleen de reden dat ik upnp nodig (denk te) hebben is dat ik graag vanaf standalone mediaspelertjes m'n tuners wil kunnen benaderen.. Wil bv boven graag Eredivisie live kunnen ontvangen, maar heb geen kaartjes meer over. Had bedacht dit via een upnp stream te kunnen doen.. Na nog wat meer met alles gespeeld te hebben is dat overigens ook gelukt. Mediatomb draait en ik kan de streams openen en afspelen. Wel gaat dit nog niet helemaal probleemloos.. De throughput lijkt niet voldoende naar de clients. Opvallend daarbij is overigens wel dat wanneer ik een andere stream vanaf de ultimo pak, welke in HD is het prima werkt? Wat dan weer neit logisch is.. Omdat dat mijns inziens alleen maar meer bandbreedte zou moeten gebruiken..? ..:: VU+ Ultimo w/ 3*DVB-C/T & WD 2TB ::.. | ..:: Humax iHDR5050C w/ WD 500GB ::.. | ..:: Synology DS1512+ w/ 5*Seatgate 3TB @ RAID6 (9TB effectively) ::..
Quack Geplaatst: 27 september 2012 Auteur Geplaatst: 27 september 2012 Ook streampjes naar mn ipad en iphone gaat probleemloos.Gebruik hiervoor de app "Vu+ Player", welke via http lijkt te werken. Werkt prachtig.. :-) ..:: VU+ Ultimo w/ 3*DVB-C/T & WD 2TB ::.. | ..:: Humax iHDR5050C w/ WD 500GB ::.. | ..:: Synology DS1512+ w/ 5*Seatgate 3TB @ RAID6 (9TB effectively) ::..
Tonskidutch Geplaatst: 27 september 2012 Geplaatst: 27 september 2012 oké, nu moet ik om te volgen en advies te kunnen geven ook zo'n iPads halen... (geintje) ik lees alles en weet het is perfect in te richten zo ook alle positieve respons maar kan het niet repliceren op dit moment. I Am Gone Love You JESTOFUNK
Quack Geplaatst: 27 september 2012 Auteur Geplaatst: 27 september 2012 Als zeer actief lid hier op het forum moet jij zoiets toch zeker kunnen declareren bij sat4all..???? ;-) heheh Thanks! ..:: VU+ Ultimo w/ 3*DVB-C/T & WD 2TB ::.. | ..:: Humax iHDR5050C w/ WD 500GB ::.. | ..:: Synology DS1512+ w/ 5*Seatgate 3TB @ RAID6 (9TB effectively) ::..
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen