Ga naar inhoud

Een Image/Backup maken van je Linuxbox: Hoe?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik wilde mijn vorige topic niet vervuilen, dus heb hiervoor een nieuw bericht aangemaakt:

Ik heb een ET6000, en heb via de plugin van OpenPLI2.1 ervoor gekozen om de Backupplugin uit te voeren, maar dit resulteerd in een bestandje van 150KB!

Waar ik aan dacht, was om via de browser naar mijn box te gaan, en alle bestanden in de "root" folder te kopieren en op mijn PC op te slaan.

Wanneer ik een GSOD krijg, of mijn box helemaal naar de maan is, zou ik de bestanden gewoon terug kopieren.

Mijn vraag is hierbij: is dit mogelijk?

:)

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Gast Pedro Newbie
Geplaatst: (aangepast)

Installeer eens uit de feed de BackupSuite (momenteel 10.6, te vinden onder extensions) die maakt een complete image-back-up op je HDD of op je USB of op beide tegelijk.

Enige voorwaarde voor de backup op de USB-stick is dat er op die stick een bestandje staat met de naam backupstick of backupstick.txt

De back-up terugzetten doe je door deze gewoon te flashen alsof het een nieuwe image is.

Hieronder heb je de meest recente (publieke) versie

aangepast door Pedro Newbie
Geplaatst:

Hallo,

Heb het momenteel erg druk. Ik zal je ipk zeker uitproberen! Als het werkt is het echt toppie, ga het morgen uitproberen, laat het je weten. :)

Liefs

Xtrend ET7500 - Visiosat G4D Quadro9 - 13 - 19.2 - 23.5 - 28 - 36

Geplaatst:

Nou die werkt wel hoor ik gebruik hem altijd als ik ff een ander image probeer of exotische plugins probeer.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

Ik zie nu alleen dat TS nog 2.1 van Openpli gebruikt, dan moet hij de versie speciaal voor 2.1 hebben, de laatste geschikt voor Openpli 2.1 is 9.8

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...