Ga naar inhoud


Herinrichten vuduo vanaf nul


stefan.wolfrum

Aanbevolen berichten

Goedenmorgen,

 

Ik heb de wens mijn vuduo eens helemaal vanaf nul her in te richten, door het plaatsen en later verwijderen van allerlei toepassingen zijn er wat stukjes softwarerommel achtergebleven, die her en der fouten opleveren in de software.

 

Herinrichten met de usb stick lukt wel, maar dankzij de prima backupsuite van pedro kom ik weer terug bij af.

Die suite heb ik verwijderd via het menu, met raar genoeg daarna hetzelfde resultaat.

 

Ik zou gewoon het geheugen leeg willen hebben (niet de disk, mijn films wil ik houden) en er een maagdelijke versie op loslaten.

 

Ik werk met openpli maar de vraag lijkt me op elke software van toepassing.

 

Dank voor een tip in de goede richting.

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites


volgens mij moet je eens een vers image downloaden van Openpli forum en de stick eerst eens leeg maken voor je het frisse image erop zet

dan kan er geen subroutine een backup terugzetten.

 

bovendien zou ik ook even op de /hdd kijken of daar een backup-locatie staat en die dan even hernoemen

 

ciao

Angela

Bob James

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je moet je VU flashen, en daarna opstarten. Als het goed is start dan de wizard. Als je die afbreekt met ik meen de rode toets dan heb je een maagdelijke vuduo.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ik meen me te herinneren dat als je de wizard doorloopt er een backup wordt terug gezet. Daar heb je de backup suite niet voor nodig meen ik. Maar het is al weer even geleden dat ik pli had draaien, dus het zou kunnen dat dat toch door de backup suite wordt gedaan.

 

In ieder geval hou je een maagdelijke box open zodra je hem boot en de wizard afbreekt, zo heb ik het destijds ook eens gedaan.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Het is niet de backupsuite die je parten speelt maar de autobackup met autoinstall, kijk maar eens op je HDD en zoek naar de map backup. Verwijder deze of hernoem hem en flash opnieuw. Maagdelijker dan dat vind je alleen in een klooster (hoewel....)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is gelukt, met dank.

nu resten me twee vragen die ik graag stel om te voorkomen dat ik de boel weer in de war help:

1. waar kan ik de netwerknaam (werkgroep voor windows) aan de vuduo meegeven (ik vind die plek in het menu niet meer terug...ooit wist ik het)

2. welke plugin(s) moet ik nu installeren om een werkende epg te krijgen (hiermee heb ik de boel ooit verziekt, het installeren en dinstalleren van diverse epg plugins heeft fouten in de software achtergelaten, maar ik weet niet welke plugin(s) de schuldige was/ waren):

- crossepg en dan svn of git?

- cooltvguide

- epgrefresh

- epg currentnextfix

- epgsearch

- merlinepg

- merlinepgcenter

 

vast niet allemaal, graag zo min mogelijk.

 

dank voor het meedenken!

aangepast door stefan.wolfrum

VU+ Ultimo Open PLI 4, astra 19, 23 en 28 met multytenne

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 werkgroep in etc/samba

2 voor epg zou ik dan of gewoon de provider epg of XMLTV gebruiken, dat is een Pli ontwikkeling.......

aangepast door metoo

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja nogmaals

meteo... en alle anderen

in de map op een enigma2 receiver staat ook

de map /etc/samba/ met inhoud

en daar wil je

het bestand smb.conf op het regeltje 8 (bij de normale) of regel7 of 9 (bij de abnormalen) wijzigen

daar staat workgroup = ...........

dat deel achter het = teken wordt die je in je thuis netwerk hebt ingesteld

voorbeeld:

workgroup = WORKGROUP < welke (achter het = teken we uit windows hebben uitgelezen)

 

ware het niet dat er een karakter probleem bestaat

windows gebruikt hoofdletters

linux is daar heel precies en volgt de invoer van het toetsenbord

 

een en ander is al beschreven.

case-sensative AND samba AND editors :whistle:

Angela

Bob James

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

Om te beginnen: ik ben nieuw op dit forum. Wel heb ik in het verleden al eens nuttige info hierop gevonden. Ik ben al jaren een satellietkijker en niet vreemd in de wereld van satellieten. Ooit begonnen met een simpele Echostar. Later werd door mij een Echostar PVR-5020 aangeschaft omdat deze met zijn mogelijkheden bijzonder geprezen werd. Nogal vervelende eigenschap dat je ongeveer elk jaar de voeding van het apparaat moet repareren omdat onderdelen hiervan defect raken. M.i. een slecht en te krap bemeten ontwerp. Ook een niet te herstellen USB-poort die zeer slecht functioneerde (ontwerpfout). Na diverse keren het apparaat gerepareerd te hebben, was het voor mij genoeg. Er moest een nieuwe komen. Het werd de Vu+ Duo. Al enige tijd op de markt, dus naar mijn idee geen bijzondere kinderziekten. Een lokale winkelier (geen satellietboer) die zelf ook zo’n apparaat heeft, gaf de doorslag. In de basis eenvoudig te bedienen en toch erg veel mogelijkheden. Maar onbekendheid met dit soort ontvangers laat je dingen doen op de afstandsbediening die niet altijd goed zijn voor de werking van het apparaat :-). Maar onder het motto al doende leert men, gewoon doorgaan. Dat heeft tot gevolg dat het apparaat op dit moment nogal traag reageert op commando’s via de afstandsbediening. Er is ook een huisgenote die daar minder van gecharmeerd is… Het apparaat moet het gewoon doen! En daar heeft ze wel gelijk in. Ik heb het apparaat nu enkele weken.

 

Nu mijn probleem: ook ik wil het apparaat graag weer in de staat brengen waarin hij bij aflevering verkeerde. En daarvan heb ik op dit moment nog helemaal geen kaas gegeten. En hij moet het ’s avonds wel weer doen… En niets is moeilijk als je het maar weet… Ik vind erg veel info over één en ander maar kan het nog niet vinden. En ja, ik zal er wel overheen kijken… De satellietboer heeft mij bij aflevering OpenPli 2.1 er opgezet. Nu geeft het menu de mogelijkheid terug te gaan naar de fabrieksinstellingen, dus dat zal wel lukken (of is dit niet nodig?). Maar hoe moet ik OpenPli 2.1 er weer opzetten (echt stap voor stap, dan kan ik het ook leren begrijpen en het biedt de mogelijkheid om verder te gaan met uitproberen, je kunt dan tenslotte als het fout gaat, steeds terug). Ik heb zip-files gedownload (uitgepakt 3 bestanden) en een soort instructie gevonden maar heb veel twijfels (of hij het ’s avonds wel weer doet… :-) ). Kortom, ik heb het apparaat te kort om het één en ander te snappen (het kan natuurlijk ook aan mij liggen...).

 

Lang verhaal, zit in de genen…

 

Bedankt voor de info.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Vreemd dat hier niet op gereageerd wordt. Het beste is om eerst te kijken welke sateliet erop geinstalleerd is en desnoods de configuratie even op schrijven om daarna het het apperaat terug te zetten via de afstandbediening naar de fabrieks instellingen en alleen de noodzakelike handelingen met het apperaat te verrichten.

 

Het is niet verstandig om te veel uit te halen met de vu duo omdat het niet zo`n stabiele ontvanger is als her en der wordt voorgeschoteld (net als de az box).

 

Satelieten erin zetten erna netwerk instellen, en niet meer aankomen.. ;)

aangepast door Phoenixx
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...