Ga naar inhoud

HDMI-CEC en Panasonic TX-PxxVT-30 serie

Aanbevolen berichten

• Beheerder
Geplaatst:

Heb een plasma van Panasonic uit de VT-30 serie.

Als ik HDMI-CEC aanschakel, gaat de TV netjes uit als ik de ET-9500 uit zet, maar schakel ik de ET9500 weer aan en ook de TV aan gaat, staat die wel op TV (ruis in beeld) en niet op AV-HDMI1.

Dat is bijzonder vervelend want dan heb je nog niets aan HDMI-CEC. Weet iemand waarmee ik dit probleem zou kunnen oplossen?

De hotel functie heb ik al geprobeerd. Als ik de TV aanzet met zijn eigen afstandsbediening, gaat die altijd netjes naar HDMI1, maar doe ik dat met de ET9500 afstandsbediening, gaat de TV aan op de TV stand met als gevolg ruis in beeld en moet ik alsnog met de afstandsbediening van de TV stand naar HDMI1 schakelen.

Mvg,

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Lijkt me een softwarefout in de TV, heb je al eens geprobeerd deze te updaten? (als dat kan bij de VT-30 dan)

Ook al eens een andere HDMI-poort op de TV geprobeerd? Je weet maar nooit..

• Beheerder
Geplaatst:

Ik heb het gevoel dat ik alles al geprobeerd heb. Alles werkt, behalve de juiste ingang kiezen bij aanschakelen.

De laatste firmware staat op de TV, bij Panasonic klantenservice is het probleem niet bekend.

De ET9500 is aangesloten op input HDMI1 van de Onkyo TX-NR609, de HDMI uitgang van de Onkyo op input HDMI1 van de TV.

Instellingen HDMI-CEC plugin:

screenshot.jpg

De instelling 'Schakel TV naar de juiste ingang' heb ik uiteraard al geprobeerd. (de overige instellingen ook)

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

• Beheerder
Geplaatst:

Kennelijk ben ik ook niet de enige want lees op een Duits forum hetzelfde probleem:

habe mal ein paar Frage:

- hab einen et9000 Receiver und dort eingestellt, dass sich der TV einschaltet wenn der Receiver angeht, funktioniert auch soweit, allerdings geht der TV dann in den Internen-Sat Modus und schaltet nicht in den HDMI-Eingang von dem er angeschaltet wurde.

Geplaatst:

heb je de optie schakel de tv naar juiste ingang al aangehad ? ik neem aan van wel.

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

• Beheerder
Geplaatst:

...

De instelling 'Schakel TV naar de juiste ingang' heb ik uiteraard al geprobeerd. (de overige instellingen ook)

Jongens toch.....;)

De Onkyo ondersteunt wel CEC. Rechtstreeks aansluiten is geen optie.

• Beheerder
Geplaatst:
Werkt het HDMI-CEC systeem met een ander apparaat dan je ET-9500 wel goed?

Nee, ook niet.

De onkyo schakelt prima aan en uit als ik de ET aan- of uitschakel en geeft alle CEC signalen van de ET gewoon door aan de TV.

De TV schakelt alleen niet naar input HDMI1.

Mvg,

Michel

Geplaatst: (aangepast)

Als ik HDMI-CEC aanschakel, gaat de TV netjes uit als ik de ET-9500 uit zet, maar schakel ik de ET9500 weer aan en ook de TV aan gaat, staat die wel op TV (ruis in beeld) en niet op AV-HDMI1.

Het enige wat ik daarover kan vertellen, hier heb ik ook en Pana van alweer 4 jaar oud en deze schakelt wel mee uit, maar inschakelen ho maar.

Nu vindt ik dat niet lastig want ik gebruik hem op de woonkamer TV nooit, en op de slaapkamer TV werkt deze wel goed (Samsung 32").

Maar ik heb op vele adressen dit werkende gekregen zoals het hoort, TV schakelt mee in en schakelt naar de gewenste HDMI ingang.

Wat ik ook heb meegemaakt, en vraag me niet op welk merk TV dat was, dat weet ik niet meer, dat deze het alleen goed deed als je gebruik maakt van HDMI ingang 2.

Verder heb ik ook ondervonden dat de juiste instelling op de TV ook van belang is, zeker op een Pana, omdat je hier veel Vierra Link opties hebt.

Moraal van dit verhaal: Ik ga er van uit dat de HDMI-CEC plugin goed werkt.

aangepast door Henksat

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

• Beheerder
Geplaatst:

Die instellingen in de TV vallen wel mee. Je kunt het eigenlijk alleen uitzetten of aanzetten en je kunt bepalen of de TV moet aanschakelen en uitschakelen via HDMI CEC.

Ik weet niet waar het probleem precies zit, maar het zou zomaar de TV kunnen zijn. Het zou ook zomaar kunnen zijn dat de plugin nog niet helemaal lekker compatible is met de panasonic VT-30 serie. Dat kan ik niet beoordelen.

Mvg,

Michel

• Beheerder
Geplaatst:

Yes!

Het lijkt er op dat het nu werkt. De hotel-stand die ik voordat ik een receiver met HDMI-CEC had gebruikte om de TV altijd op de juiste ingang op te laten starten, schopte de boel in de war.

Staat de hotel-stand aan, schakelt de TV via HDMI-CEC ongeacht de bron, altijd naar de TV stand (terwijl in de hotel-stand HDMI1 geselecteerd is). Dat moet haast wel een software bug in de Panasonic software zijn, maar als je de hotel-stand dus uit zet, werkt het prima!

Ikke blij :)

Mvg,

Michel

• Beheerder
Geplaatst:

Dat is heel simpel. De DM8000 had steeds mijn voorkeur voornamelijk vanwege de 4 tuners, waarvan ik er tot voor kort daadwerkelijk 3 zeer intensief gebruikte.

Omdat CanalDigitaal de smartcard zo enorm beperkt heeft, had ik steeds last van mislukte opnames. De satellietontvanger staat er nu dus alleen nog om een beetje live TV te kijken en af en toe wat Nederlandstalige programma's op te nemen. De series download ik nu in HDTV formaat en kijk ze direct vanaf de NAS via de ontvanger.

Als je dan de DM8000 na 3,5 jaar nog voor €650,00 kunt verkopen (erg waardevast) is dat natuurlijk een no-brainer.

De ET9500 is namelijk qua functionaliteit net zo goed. Ik moet in mijn geval alleen het mooie OLED display en de betere afstandsbediening van de DM8000 missen.

Vergis je echter niet. Van binnen is de DM8000 kwalitatief 10 x beter. Die is gemaakt om niet kapot te gaan.

CEC ondersteuning is overigens handig. Ik zal de laatste zijn om dat te ontkennen, maar dat is voor mij geen argument om een ander model te kiezen.

Ik heb overigens altijd gezegd dat ik zo een ander merk zou kopen als die beter aansluit bij mijn wensen.

Mvg,

Michel

• Beheerder
Geplaatst:

Helaas, niets veranderd maar het werkt nu niet meer. Zo af en toe wel, meestal niet.

Mvg,

Michel

• Beheerder
Geplaatst:

Daar geloof ik niets van want de onkyo zelf schakelt wel altijd perfect in opdracht van de ET..

Mvg,

Michel

• Beheerder
Geplaatst:

De commando's gaan wel naar de TV, want ik kan de TV aan en uitzetten, harder en zachter zetten via de afstandsbediening van de ET.

Het enige dat niet werkt is het schakelen naar de juiste bron en dat dan ook nog eens niet consequent.

Het is naar mijn mening ofwel de TV waar HDMI-CEC softwarematig niet helemaal lekker werkt, of het is de plugin in de ET die met mijn TV niet helemaal lekker werkt. Ik zal de Onkyo er eens tussenuit halen. Dan weet ik het zeker.

Mvg,

Michel

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...