Ga naar inhoud


Tenminste € 250 ex. BTW betalen als ik voortijdig opzeg wegens prijsverhoging?


Melchiorskystar

Aanbevolen berichten

Hoe zit het nou?

 

Ik heb een smartpack met een abonnement van 24 maanden. Hier zit ook een bruikleenovereenkomst voor de apparatuur aan vast.

 

In het te tekenen contract dat me toegestuurd was (wat ik niet heb ondertekend, want ik had al een soort van contract bij oplevering getekend) staat:

 

- Op dit abonnement zijn de Algemene Voorwaarden van CanalDigitaal van toepassing, waarvan u vooraf kennis dient te nemen op www.canaldigitaal.nl/voorwaarden. Op verzoek worden deze kosteloos aan u toegezonden. - Periodieke prijswijzigingen worden uitdrukkelijk voorbehouden. - De contractduur van het bovengenoemde abonnement is 24 maanden. - Bij het afsluiten van dit abonnement gaat u een bruikleenovereenkomst aan voor de volgende apparatuur en dienstverlening: * een HDTV satellietontvanger * een schotel met bevestigingsmateriaal en 20 meter coaxkabel * een Twin Duo-LNB * installatie door CanalDigitaal servicemonteur Kijk op www.canaldigitaal.nl voor de voorwaarden van deze bruikleenovereenkomst.

Bij voortijdige beëindiging van de overeenkomst kan de vervangingswaarde van tenminste € 250,- exclusief BTW in rekening worden gebracht. - Op de installatie zijn de installatievoorwaarden van CanalDigitaal van toepassing. Kijk hiervoor op www.canaldigitaal.nl/voorwaarden. - Bij een upgrade van uw abonnement en/of add on wordt een nieuwe overeenkomst aangegaan volgens de reguliere voorwaarden. Indien bij een upgrade de datum van het nieuwe contract de contracteinddatum niet overschrijdt, blijft de huidige contracteinddatum staan. Indien de huidige contracteinddatum wel wordt overschreden, geldt de nieuwe contracteinddatum.

 

Er staat dus ook in dat bij voortijding stopzetten van de bruikleenovereenkomst de vervangingswaarde van tenminste € 250,- in rekening kan worden gebracht.

 

In de algemene voorwaarden komt ook een aantal keer dat bedrag van 250 euro voor bij, maar dan in een andere context.

Ik heb dat contract niet getekend, dus gelden alleen de algemene voorwaarden en de installatievoorwaarden lijkt mij.

 

Als ik voortijdig opzeg wegens de prijsverhoging, moet ik dan toch iets bijbetalen of stopt het betalen dan volledig?

 

Of kan ik beter de rit nog een half jaar uitzitten?

 

Of zou ik een voorwaardelijke opzegging kunnen doen? Dus dat de opzegging alleen geldig is als er geen extra kosten zijn?

aangepast door Melchiorskystar
Link naar reactie
Delen op andere sites


Goedkoper dan de rest? Ligt er maar net aan wat je wil ontvangen. Ik ben duur uit ten opzichte van andere providers want ik heb een incomplete Sport1 pakket en een incomplete Film1 pakket terwijl ik toch de hoofdprijs betaal voor het top-pakket + 7,50/mnd voor een extra kaart t.b.v een 2e TV in huis( die maar een karig deel zenders doorgeeft van het originele top-pakket). Wil je net een wedstrijd van FC Barcelona zien, wordt hij maar voor de helft uitgezonden op de Sport1 kanalen die CD wel doorgeeft of soms niet eens te ontvangen omdat deze via een Sport1 extra kanaal wordt uitgezonden die CD niet doorgeeft. Moet je als liefhebber alsnog online via apparte betaling met internetstreaming gaan werken via de site van Sport1. Verder lijkt het voor een leek die pakketen bij providers vergelijkt alsof je heeeeeel veel meel zenders ontvangt via CD tov andere providers maar het merendeel van de Canaal Digitaal zenderlijst ontvang je sowiezo al FTA zonder abonnement. Niet de Nederlandse zenders dus maar de rest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na veel wikken en wegen heb ik gisteren de hele mik-mak opgezegd bij Canaal Digitaal. Ik heb gewoon mijn buik vol van die club.

 

Ik had dus ook zo'n brief gekregen van ze waarin de prijsverhoging van het toppakket werd aangekondigd. Als je hier niet mee eens was kon je kosteloos voor 5 okt opzeggen door een nummer te bellen van 15ct/min.

 

Ik heb dat gedaan en werd rond 19:00u vrijwel zonder wachttijd te woord gestaan.

 

Nu ben ik al 10 jaar klant bij CD maar 1,5 jaar geleden heb ik mijn toenmalige abbo opgezegd zodat ik direct daarna een aantrekkelijke nieuwe abbo kon afsluiten waarin je als bestaande klant niet voor in aanmerking kwam. Ik kreeg toen ineens een twin PVR ontvanger (leuk voor op de slaapkamer) + heel de reutemeteut en het contract werd afgesloten voor 2 jaar. Nu is die contractperiode nog niet voorbij maar ik mag toch kosteloos opzeggen wegens die prijsverhoging. Voor de ontvanger sturen ze een doos op waarin je deze moet retourneren. Bij mij was de prijsverhoging de druppel maar onderliggend zit hem ook de frustratie over de incompleetheid van pakketten als Sport1, Film1 en nu ook HBO en ook het continue verdwijnen van zenders die niet of niet toereikend worden aangevuld.

 

Het gaat hier nu een combinatie worden van FTA satelliet ontvangst naast vermoedelijk Ziggo.

 

Als iemand anders nog gaat opzeggen voor 5 okt....houdt er rekening mee dat die CD gasten ineens van allerlei truuks uit de kast gaan trekken om je als klant te behouden. Houd voet bij stuk als je echt wil opzeggen.

Die gast die ik aan de lijn had wilde de prijsverhoging (specialy for me) ongedaan maken. Maatwerk noemde hij dat en dan zou HBO er wel af worden gelaten. Toen ik aangaf dat daarmee CD nog geen volledig Sport1 pakket doorgeeft wist hij te vertellen dat hij in de wandelgangen had gehoord dat Sport1 per 5 okt. ineens wel volledig bij CD te zien zou zijn. Hij kon me daar geen bewijs van geven maar ik kon gewoon beter wachten tot de 5e, zei hij en bleek dat het dan toch niet beschikbaar was dan kon ik dan gewoon alsnog opzeggen. Daar trappen we dus niet in. Wachten tot 5 okt. en dan niet meer kunnen opzeggen omdat de deadline verstreken is. Heb je twijfels bij CD en heb je goede alternatieven om eens te proberen? ….........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels alweer bevestiging van de opzegging gekregen. Alleen staat er niet expliciet in dat er echt geen extra kosten zijn. Er staat alleen dat de opzegging conform de algemene voorwaarden is.

 

Van de apparatuur hoef ik alleen de ontvanger terug te sturen; de schotel, de duolnb en de kabel mag ik houden.

aangepast door Melchiorskystar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit staat er in de email:

 

---

Tot slot willen we u graag melden dat, als gevolg van stijgende kosten het tarief van het BasisHD Smartpack met ingang van 1 oktober wijzigt naar € 15,95. Tot 1 oktober betaalt u het huidige tarief van € 14,95.

 

Wilt u meer informatie, kijk dan op apps.canaldigitaal.nl/HBO of bel ons. Mocht u naar aanleiding van deze wijziging uw abonnement willen wijzigen of beëindigen, dan kunt u dit tot 5 oktober 2012 kosteloos doen.

---

 

Dus hier staat ook het antwoord op mijn eigen vraag :). Het is gewoon kosteloos.

 

Ik neem geen andere provider. De reden voor mijn opzegging was dat ik teveel tv keek, terwijl ik betere dingen heb om te doen. Als ik geen maandelijkse kosten heb, dan hoef ik ook niet het idee te hebben dat het zonde van mijn geld is om niet te kijken.

 

Ik kan nog wel het standaard (STD in zenderlijst) - pakket gratis bekijken met mijn geregistreerde kaart. Daarnaast zijn er de vele FTA-zenders en tv-west kan ik met mn tv met ingebouwde dvb-t bekijken.

 

Ook kan ik gericht opnames downloaden van het internet en die kijken wanneer het schikt.

 

Mocht ik later toch weer met Canal Digitaal in zee willen gaan via een smartpack; dan krijg ik tenminste een leendecoder waarmee je wel kunt opnemen.

aangepast door Melchiorskystar
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Kreeg brief om philips 7141 terug te sturen. De schotel, duo lnb en kabel mocht ik houden.

 

Een paar dagen later alweer een brief van CD dat ze de satellietontvanger ontvangen hadden. Wel netjes.

 

Overigens pastte de ontvanger niet mooi in het verpakkingsmateriaal dat Canal Digitaal verstuurd had, maar ik had de originele verpakking nog, dus daarin terug verstuurd. Inderdaad bij postkantoor verzendbewijs gekregen. Goed geregeld.

aangepast door Melchiorskystar
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Wel netjes dat je het allemaal meldt, Melchior. Meestal lees je alleen maar de negatieve berichten over CDS. Netjes afhandelen kunnen ze heus wel.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...