Klavervier Geplaatst: 28 september 2012 Geplaatst: 28 september 2012 Ik heb een vieze groen beeld via, weergave via scart uitgang. Even wat info vooraf: Als ik een opname ging maken met de ultimo (PLI2)dan moest de ultimo op de zender staan die opgenomen werd, anders kreeg ik hele rare dingen blokjes enz en twee opnames al helemaal. Ik kon in de setting niets verkeerd zien, maar hij deed dit al een tijdje, maar was altijd voorheen wel goed. Afgelopen zaterdag alle disec nagekeken en opnieuw aangesloten, Het probleem bleef. Ik heb gisteravond PLI 3 geinstaleerd omdat er misschien toch wel ergens een fout in zit/zat, dit is nu afwachten. Alles draait nu weer goed. Opnames moet ik nog afwachten. En anders misschien wel een tuner stuk(dit kan) eerst alles proberen. (Of is er iets anders wat ik dan moet doen?) Mijn vraag: hoe krijg ik dat groen beeld weer normaal. Waarom. Ik kijk weleens naar twee beelden, twee voetbalwedstrijden of ik naar vi en mijn echtgenote naar iets anders. Dit kan alleen maar op mijn tv als de ene hd is en de andere gewoon scart loopt. Dit werkte altijd goed. Maar nu heb ik het beeld tv goed en de scart in de hulk kleur. Waar kan ik de uitgang veranderen van RGB naar andere, of zit dit niet in PLI3 laatse beta uitvoering Graag hulp: Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen. Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.
Tonskidutch Geplaatst: 28 september 2012 Geplaatst: 28 september 2012 (aangepast) Klavervier, het aansturen van de beeldinstellingen per menu is voor de hoofdkeuze HDMI of Scart RGB of component (of als slechtste cvbs) en niet per uitgang dus je kunt die instellingen niet per uitgang separaat aansturen met de geavanceerde A/V instellingen kun je die groene kleur gegarandeerd neutraliseren voor scart door "farbton" iets omlaag of omhoog te zetten (zie duits menu - afbeelding) de derde optie dus. een en ander maakt overigens ook nog uit of je in de AVsettings pal / ntsc of Multi gekozen hebt. ciao 28 september 2012 aangepast door Tonskidutch I Am Gone Love You JESTOFUNK
Klavervier Geplaatst: 28 september 2012 Auteur Geplaatst: 28 september 2012 Je bent soms zomaar iets kwijt. En dan is een handwijzer altijd een goede hulpmiddel en Tonskidutch was mijn handaanwijzing. Bedankt, want wat jij in heb gebracht was nu het geen ik volledig kwijt was. Blackout of misschien teveel bedwelmende middelen hahahah Mag dicht wat mij betreft. Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen. Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen