Rifa Geplaatst: 28 september 2012 Geplaatst: 28 september 2012 Ik woon al jaren in Marokko en kijk al tijden naar tevredenheid met canaldigitaal. Nu kreeg in van canaldigitaal een aanbod , een ontvanger, dubbele kop en 3 maanden HD tv voor ongeveer 16 euro We hebben de ontvanger en de dubbele kop geinstaleerd maar hij kan de HD kanalen niet ontvangen. Er staat 23 achter het kanaal en er staat me iets van bij dat we dat hier niet kunnen ontvangen. Weet iemand hoe dat zit? Ookmoet ik met deze ontvanger kunnen opnemen het is M7 sat801 , maar nu staat er in de handleiding dat er een geschikt usb apparaat moet zijn aangesloten op de usb poort van de stb. ik ben een leek wat dat bettreft en heb geen idee wt ze daarmee bedoelen. Kan iemand me dat uitleggen , ik dacht dat ik zo kon opnemen. Alvat bedankt.
Gast Jeroensky Geplaatst: 28 september 2012 Geplaatst: 28 september 2012 (aangepast) Nu weet ik niet in hoeverre de signaalsterkte is op die locatie. maar als je een vrij te ontvangen zender probeert, heb je dan wel beeld op die satelliet posities? Misschien je smartcard heractiveren op canal digitaal website? (heractiveer online link is makkelijkst) Meest recente zenderlijst downloaden? 28 september 2012 aangepast door Jeroensky
satede Geplaatst: 28 september 2012 Geplaatst: 28 september 2012 Die dubbele kop heb je niets aan,bedenk wel dat je een schotel van tenminste 150 cm nodig heb,woon je in het zuiden,dan liefst 180 cm. Het kan dus wel,maar dan zal je hem draaibaar moeten maken. The birdman has left the building
Gast Jeroensky Geplaatst: 28 september 2012 Geplaatst: 28 september 2012 (aangepast) Ik zie op CanalDigitaal website, dat zo'n recreatieset een schotel levert van 64cm doorsnede. Als ik naar de Astra Pan-European beam footprints kijk, dan vrees ik dat je alleen in het uiterste Noord-Westen van marokko (randje aan de kust) mogelijk met een >120cm schotel wat zou kunnen oppakken. Ik denk dat je beter bij iemand thuis in nederland op bv Linux computer een proxyserver installeerd(en een isp abbo met voldoende upload capaciteit), en dan vanuit Marokko dmv internet via die Nederlandse proxyserver uitzending gemist oid kijkt. 28 september 2012 aangepast door Jeroensky
Rifa Geplaatst: 28 september 2012 Auteur Geplaatst: 28 september 2012 Bedankt voor de reactie Ik ontvang alle kanalen goed op astra 1. De kanalen die op astra 2 zitten en hd tv kan ik niet krijgen, zenders oals foxlive , Holland doc. . Bij de ontvanger staat dat ik om hd te kijken een schotel met een dubbele ontvangstkop nodig heb, maar dat werkt dus niet kaart is geactiveerd en de recente zenderlijst is gedownload., en de schotel is groot genoeg.
bobdebouwer Geplaatst: 28 september 2012 Geplaatst: 28 september 2012 CD levert alleen schotelantenne's en LNB's die werken in west europa. Als in een andere gebied zit dan waar je met een schotelantenne van 64cm astra 3 kunt ontvangen, zul je een grotere schotel nodig hebben, en dus een kop die past bij jouw formaat schotel. (google astra 3 + footprint)
Frans B Geplaatst: 1 oktober 2012 Geplaatst: 1 oktober 2012 De duo lnb van canaldigitaal werkt hier op kreta prima met een 80 cm schotel. kwestie van juist afstellen. Voor grotere schotels zal je een extra lnb naast de bestaande moeten plaatsen dmv een speciale beugel en een disecq natuurlijk. System Administrator (niet van deze site)
Emekli Geplaatst: 1 oktober 2012 Geplaatst: 1 oktober 2012 Kreta kan je NIET vergelijken met Marokko, zie volgende link: http://www.flysat.com/astra23-beam.php en dan Astra 3B Europa Wide Beam. Dan zie je voor Marokko een schotelgrootte van 150 cm. Dan nog een goede twin LNB van Invacom met apart te bestellen flens. Verder moet dan ook nog de "skew", verdraaiing van LNB goed gebeuren. Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV. Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat, ** is tijdelijk buiten gebruik.
nlrela Geplaatst: 21 oktober 2012 Geplaatst: 21 oktober 2012 Misschien kan je voor de duidelijkheid aangeven, of je de zenders helemaal niet ontvangt of dat je geen beeld op de zenders hebt .... 2x VU+ Solo 4K, 2x DM8000, 1x DM800, Triax 90cm (13.0° / 19.2° / 23.5° / 28.2°)
Sprietje Geplaatst: 21 oktober 2012 Geplaatst: 21 oktober 2012 Beste Rifa Als CanalDigitaal schrijft dat je voor de ontvangst van de Astra 1 en 3 een dubbele kop nodig hebt, dan is dat voor Nederland en niet voor Noord Afrika. Als jij aangeeft waar je ongeveer in Marokko woont, dan kan ik je verder adviseren omtrent de schotel en de lnb’s.
Rifa Geplaatst: 21 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 21 oktober 2012 Hallo, ik woon in Marrakech. Ik ontvang alle kanalen op Astra 1. Op astra 3 heb ik geen ontvangst.
Sprietje Geplaatst: 21 oktober 2012 Geplaatst: 21 oktober 2012 Zoals je op de footprint van de Astra 3B Widebeam kunt zien, heb je een schotel van 150cm nodig, zie: https://sat.ses.com/webservice/images/7408887 Mijn ervarig in Zuid-Spanje is dat de aangegeven schotelmaat voor de meeste Nederlandse gecodeerde zenders geldt maar voor zenders met een moeilijke modulatie zoals 8PSK FEC 2/3 en 3/4 (Eurosport), is een maatje groter beter is dus 160cm.
musz Geplaatst: 21 oktober 2012 Geplaatst: 21 oktober 2012 En in Marokko hebben ze bijna allemaal platte daken. Lekker handig!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen