Ga naar inhoud


Melding service niet gevonden


ray14

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Recent zijn er op mijn dm500 © geen Ned1,2,3 Rtl4 Net5 meer te ontvangen. Melding service niet gevonden.

 

Ik kan niets vinden m.b.t zenderwijziging vinden in mijn regio (9600) Kabel. Heeft iemand een idee in welke zoekrichting?

 

Gaat om dm500© darkstar image.

 

Kan ik handmatige cable scan doen o.i.d, of anders iemand een recente kabel lijst regio 9600. B.v.d

<DM500C>

Link naar reactie
Delen op andere sites


@ray14,

 

Of gewoon handmatig laten zoeken?

 

Je kunt ook gewoon een automatische transponder scan doen, in dat geval wel even netwerk zoeken aanvinken !

 

De frequentie van de Duitse zenders kan er net 1 Mhz. naast zitten, ik heb achteraf deze frequentie opnieuw ingescand en dan -1 Mhz. als waarde opgegeven.

Bij het veranderen van een frequentie kan je direct zien wat de BER doet, deze moet eigenlijk op 0 ( nul ) staan.

Bijna alle kanalen ( transponders ) zijn nu over op 256 QAM, SBS 6 en de overige die op de zelfde transponder zitten zenden nog uit in 64 QAM.

 

Wat betreft de BER op de inmiddels overgeschakelde transponders naar 256 QAM, deze staat bijna continu op 0 ( nul ), maar kan nog wel eens een kleine beweging maken tussen 0 - 10 BER.

Dit was bij 64 QAM niet het geval, maar leverd tot op heden geen problemen op zoals beeld uitval.

 

Gr.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@All,

 

De oudere Humax ontvangers kunnen ook problemen geven zoals helemaal geen beeld meer.

Het ziet er naar uit dat deze ontvangers vast kunnen lopen.

Een harde reset ( door de ontvanger even los te koppelen van het lichtnet en daarna de stekker terug te steken in het stopcontact ) bied in veel gevallen de oplossing.

 

Gr.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed mijn probleem is inmiddels opgelost:

 

Oplossing is geweest om waarde's aan te passen in cable.xml en daarna een automatische scan te laten doen.

 

<transponder frequency="554000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="5"/>

<transponder frequency="818000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="5"/>

<transponder frequency="618000000" symbol_rate="6875000" fec_inner="0" modulation="5"/>

Dit waren de freqt's die van QAM64 naar QAM256 waren veranderd!

 

 

 

Thanks all 4 support, special thanks go's 2 Zilverster bedankt voor je tijd en heldere uitleg en tijd!

En tuurtje die me zetje in de juiste richting heeft gegeven.

<DM500C>

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...