Gast Semmekrot Geplaatst: 29 september 2012 Geplaatst: 29 september 2012 Beste forumleden, Ik ben me aan het oriënteren op de aanschaf van een Dreambox. Ik twijfel nu tussen een DM 800HD PVR en een 800 HD SE. De SE is de verbeterde versie van de PVR maar ik krijg via diverse websites nog niet helemaal helder wat nou precies de verbeteringen zijn t.o.v. de oude behalve het schermpje en de HDMI uitgang. Ik heb begrepen dat beide boxen op dezelfde software draaien. Mijn vraag is: zijn de verbeteringen van een SE tov PVR voor een leek als ik ook wezenlijk? Daarnaast vraag ik me af of de beeldkwaliteit beter is als je de DM aansluit met HDMI kabel of een DVI-to-HDMI kabel? Wat onafhankelijke adviezen zijn meer dan welkom. Alvast bedankt voor jullie hulp!
Eduard07 Geplaatst: 29 september 2012 Geplaatst: 29 september 2012 (aangepast) De DM 800 HD SE, die andere wordt al tijden niet meer gemaakt. Er is in de winkel dus geen keus. De software is dus ook verschillend. Even googelen en je komt een hoop te weten. 29 september 2012 aangepast door Eduard07 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
wortellica Geplaatst: 29 september 2012 Geplaatst: 29 september 2012 Deze ook al gezien http://www.sat4all.com/forums/topic/308562-editie-03-dm800hdse-hd-pvr-enigma-ii/
Gast Semmekrot Geplaatst: 30 september 2012 Geplaatst: 30 september 2012 Deze ook al gezien http://www.sat4all.c...-pvr-enigma-ii/ Die had ik al gezien inderdaad. Maar eerlijk gezegd wordt ik er niet heel veel wijzer van. Het opnemen en wat anders kijken is wel een pré maar verder ben ik nog niet overtuigd van de meerwaarde. De eerste editie is overigens nog wel voldoende via internetwinkels te krijgen tegen een lagere prijs.
DDX Geplaatst: 30 september 2012 Geplaatst: 30 september 2012 Ik zou de eerste editie niet meer halen, openpli 3.0 gaat bijvoorbeeld ook niet meer uitkomen voor dit model.
Eduard07 Geplaatst: 30 september 2012 Geplaatst: 30 september 2012 Het opnemen en wat anders kijken is wel een pré maar verder ben ik nog niet overtuigd van de meerwaarde. Ga er maar van uit dat de se is uitgebracht door algemene ontevredenheid over de eerste editie. De eerste editie is overigens nog wel voldoende via internetwinkels te krijgen tegen een lagere prijs. Ik zou haast denken dat je op zoek bent naar een inferieur product of naar verouderde sites. Goedkoop is duurkoop, ik zou me nog maar eens goed laten informeren. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Loui (K) Geplaatst: 30 september 2012 Geplaatst: 30 september 2012 (aangepast) De DM800-SE is een verbetere versie van de DM800 en is een een kleine broer van de DM8000-HD In princiepe kan de DM800-SE bijna het zelfde als de DM-8000-HD.Alleen is hij dus kleiner maar je kan er een 2,5" hardeschijf in zetten en dan kun je niet alleen opnemen maar ook films of muziek naar toe kopieren. dus vele mogelijkheden.Ik zou gewoon die DM800-se kopen of in ieder geval een type wat er bij in de buurt komt.Je zal er veel plezier aan hebben,mede dat je dan ook hier op deze site de antwoorden kan vinden die jij zoekt .KOOP IN IEDER GEVAL GEEN CLONE!! Suc6 30 september 2012 aangepast door Loui (K)
Eduard07 Geplaatst: 30 september 2012 Geplaatst: 30 september 2012 KOOP IN IEDER GEVAL GEEN CLONE!! Suc6 Ik wou het woord niet laten vallen, maar het laat zich raden wat ik zeker suggereerde met "inferieur product". Internetwinkels die de 800HD nog en tegen een leuke prijs aanbieden? Mij bekruipt gelijk een gevoel en er gaan bij mij ook alarmbellen rinkelen. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
mauspartyhouse Geplaatst: 30 september 2012 Geplaatst: 30 september 2012 Over clones spreken we niet op dit forum. Om de objectiviteit te waarborgen graag ook geen negatieve berichtgeving. Alvast bedankt ET8000
Loui (K) Geplaatst: 30 september 2012 Geplaatst: 30 september 2012 Ik wou het woord niet laten vallen, maar het laat zich raden wat ik zeker suggereerde met "inferieur product". Internetwinkels die de 800HD nog en tegen een leuke prijs aanbieden? Mij bekruipt gelijk een gevoel en er gaan bij mij ook alarmbellen rinkelen. En je kon best wel eens gelijk hebben met je gevoel.Dus niet op ingaan of je moet er zeker van zijn dat het niet om een Clone gaat.
Loui (K) Geplaatst: 30 september 2012 Geplaatst: 30 september 2012 (aangepast) Ik ben zeker niet negatief over verschillende dingen maar door ervaring hier op deze site weten we wel beter hoe Clone boxen werken t.o.v Orginele boxen.En daar waarschuw ik dan liever voor.Verder is iedereen zelf verantwoordelijk wat voor box hij of zij koopt. 30 september 2012 aangepast door Loui (K)
Gast Semmekrot Geplaatst: 30 september 2012 Geplaatst: 30 september 2012 Allemaal bedankt voor de vele reacties. Super dat jullie met me mee denken. Ik zou haast denken dat je op zoek bent naar een inferieur product of naar verouderde sites. Goedkoop is duurkoop, ik zou me nog maar eens goed laten informeren. Daarom heb ik jullie dus om hulp gevraagd Ik ben niet zo'n kenner als jullie en zal hem waarschijnlijk ook niet zo intensief gaan gebruiken als jullie. Vandaar dat ik hier informeer naar de verschillen tussen de FE en de SE. Als ik jullie zo hoor gaan de kenners dus overduidelijk voor een SE. De mogelijkheid om een HD in te bouwen en uitzendingen te pauzeren (dit kan ook neem ik aan) is wel verleidelijk.
Eduard07 Geplaatst: 30 september 2012 Geplaatst: 30 september 2012 Allemaal bedankt voor de vele reacties. Super dat jullie met me mee denken. Daarom heb ik jullie dus om hulp gevraagd Ik ben niet zo'n kenner als jullie en zal hem waarschijnlijk ook niet zo intensief gaan gebruiken als jullie. Vandaar dat ik hier informeer naar de verschillen tussen de FE en de SE. Als ik jullie zo hoor gaan de kenners dus overduidelijk voor een SE. De mogelijkheid om een HD in te bouwen en uitzendingen te pauzeren (dit kan ook neem ik aan) is wel verleidelijk. In dat geval zou ik ook de Vu+ in de zoektocht betrekken: wat goedkoper, maar doet niet onder voor een Dreambox als ik de ervaringen in dit forum lees. Succes! Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Cobus R Geplaatst: 30 september 2012 Geplaatst: 30 september 2012 Of de ET 5000 / 9x00 van Xtrend mooie en goede ontvangers wie meer kunnen als de dreambox en nog goedkoper ook. De Groeten Van Cobus R Vu+ Uno 4K DVB C (FBC) / MaXytec Multibox (Fallback) Ziggo kabel (FTA)
mauspartyhouse Geplaatst: 1 oktober 2012 Geplaatst: 1 oktober 2012 Ik ben zeker niet negatief over verschillende dingen maar door ervaring hier op deze site weten we wel beter hoe Clone boxen werken t.o.v Orginele boxen.En daar waarschuw ik dan liever voor.Verder is iedereen zelf verantwoordelijk wat voor box hij of zij koopt. Mogelijk komt de negatieve mening over het functioneren van cloneboxen door de stigmatiserende werking van dit forum tov clonebox gebruikers. Anders gezegd, tevreden gebruikers denken wel twee keer na voordat ze dit ventileren hier op het forum. Zoals bij elk consumenten product, is alle waar naar zn geld, en heb je goede en minder goede boxen. Bijv. Azbox: is geen Clone box, draait wel op Enigma2, maar is geen haar beter dan de betere clonebox. Op topic Semmekrot, je schreef: "Het opnemen en wat anders kijken is wel een pré" Bedoel je hiermee dat je dit tegelijk wilt kunnen? Als dit het geval is heb je aan een DM800 (se) niet voldoende. Succes met je keuze ! ET8000
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen