Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn 2e s tuner heb ik doorgelusd naar mijn 1e s tuner voor het kijken en opnemen van programma's. Waarom is het zo dat niet alle zenders het doen en dat ik dan de melding "afstellen mislukt" krijg?

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Geplaatst:

Stuurt dacht ik alleen de fta zenders door, maar kan daar verkeerd in zijn.

ET9200 | Xsarius Rotor | NAS 2TB | USBStick 4GB

Geplaatst: (aangepast)

Als je doorlust, dan kan de doorgeluste ontvanger alleen transponders met zenders ontvangen die dezelfde band en polarisatie hebben als die van de zender waar de eerste ontvanger op staat. Tenzij de eerste ontvanger standbye staat, dan zijn er geen beperkingen.

aangepast door dagg

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Geplaatst:

Dag Loui (K)

Ben je daar 100% zeker van? Dus 1 coax, doorgelust, een opname op 1 transponder en dan via de pc onbeperkt(ongeacht de gekozen transponder) naar radio luisteren?

Vermoedelijk bedoel je het anders?

Groeten van dvbs,        

UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Loui, dat ligt dus aan je setup met tuners en hoe alles is aangesloten met koppen erop enzo... Als je maar 1 tuner hebt dan heb je dezelfde beperkingen die ik vermeld hebt!

dvbs, het gaat dan om meerdere transponders, niet eentje maar, tenzij de ontvanger -naast de tuner- geen meerdere streams tegelijkertijd kan afhandelen. (bij een 8000HD die Loui en ik hebben is dat laatste geen probleem én heeft deze standaard 2 tuners)

aangepast door dagg

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.

dagg,

Je hebt volledig gelijk. Maar ook ik (dacht ik). Als je met 1 coax doorlust kan je zelfs met een 8000 (of een 7020HD zoals ik heb) niet gelijktijdig luisteren via de pc naar (zoals jij schrijft) een radio station dat bijv. op dat moment de andere polaristatie heeft.

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

hi dvbs,

dat ligt nog steeds aan je setup hoor :) Ik kan dat wel met een derde tuner op de 8000HD met een eigen kop die volledig onafhankelijk een andere band en/of polarisatie kan hebben... Of als de tweede tuner ook een eigen kop heeft, zal het ook gaan (ik heb tuner a en b doorgelust intern, dat ging eerst dus ook niet, met tuner c erbij weer wel).

Waarom deze beperkingen: de lnb kan maar in 1 stand staan van de 4. Als op een andere manier er iets gevraagd wordt (doorgeluste ontvanger of pc) wat niet overeenkomt met waar deze in staat, dan gaat het niet.

aangepast door dagg

dat ligt nog steeds aan je setup hoor :) Ik kan dat wel met een derde tuner op de 8000HD met een eigen kop die volledig onafhankelijk een andere band en/of polarisatie kan hebben...

Ja, logisch die derde tuner heeft bij jouw een eigen LNB, met tuner 2 die je doorgelust hebt gaat dit niet daarmee kan je alleen dezelfde polarisatie en band ontvangen gelijk aan tuner 1 als daarmee wordt opgenomen.

En zeker bij de HD zender gaat dit niet..

aangepast door DeBeek

dagg,

Ik denk toch dat we naast elkaar aan het praten zijn. JIJ HEBT 100% GELIJK. Alleen ging ik er vanuit dat bij doorlussen vaak maar 1 coax binnen komt. En dan is er geen sprake van een "eigen kop". (Of dan spreken we over unicable zeker?)

(DeBeek, je was me voor)

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

Geplaatst:

Zender die je wilt zien maakt toch niet uit DeBeek! :)

Geplaatst:

Nee dvbs, ik heb het even algemeen uitgelegd, ik snapte je wel!

Geplaatst:

Ik dacht al dat mijn nederlands niet meer ok was. :)

Groeten van dvbs,        

Geplaatst:

Zender die je wilt zien maakt toch niet uit DeBeek! :)

Beste dagg,

De vraag gaat over een twin tuner configuratie met een kabel en doorlussen tussen tuner 1 en 2..

Als je Ned1 HD opneemt kan je geen RTL 5 HD meer kijken die is grijs in de zender lijst,

De reden is ??

Ned 1HD is vertikaal en RTL5HD is horizontaal en dat gaat niet met 1 kabel..

Geplaatst:

Ja dat klopt DeBeek, je maakte echter een onderscheid vanwege "En zeker bij de HD zender gaat dit niet.." ; wát je ook ernaast zou willen zien áls je maar in hetzelfde kwadrant zit maakt niet uit, dat wou ik op-/aanmerken daarmee.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...