marcey Geplaatst: 30 september 2012 Geplaatst: 30 september 2012 Ik woon in Engeland en ben bezig om te verhuizen naar een appartement met een gemeenschappelijke schotel die gericht is op 19.2 ( sky tv ) Ik heb in mijn oude huis canaal digitaal waar ik de Nederlandse zenders met mijn eigen schotel ontvang. Mijn vraag is zou ik deze Nederlandse zenders kan ontvangen door gebruik te maken van de nieuwe gemeenschappelijke schotel zonder dat ik iemand er bij moet halen om deze te verdraaien of dat ik een tweede lang erop hoef te zetten?
Moderator ceesv Geplaatst: 30 september 2012 Moderator Geplaatst: 30 september 2012 Marcey, dit gaat niet werken. Wanneer je de schotel verdraait zullen de overige bewoners hun Sky en BBC niet meer ontvangen. Ik denk trouwens dat zij hun schotel niet op 19 maar op 28 graden oost, Astra 3 hebben uitgericht. Sky Deutschland zit wel op 19 graden oost, Astra 1. Een 2e LNB bijplaatsen op de schotel is misschien mogelijk, het hangt een beetje van het type schotel af. De kabel van deze LNB welke dan op 23 graden oost moet worden gericht (Astra 3) kan je niet eenvoudig koppelen aan het bestaande net. Wanneer jouw antenne kabel direct naar de multi switch loopt en deze in de buurt van de schtel is opgesteld, kan je kijken of je toestemming krijgt voor het tussen schakelen van een diseq schakelaar voor het schakelen tussen Astra 28 en Astra 23. Ik ga ervan uit dat je een HD ontvanger hebt, voor de SD programma's dien je jouw LNB op Astra 1, 19 graden oost te richten. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
marcey Geplaatst: 30 september 2012 Auteur Geplaatst: 30 september 2012 Hi, Je hebt gelijk dat sky uk op 28 graden oost staat. Ik had gelezen dat canaal digitaal ook op 23.5 oost te ontvangen is. Zou dit de gemeenschappelijke schotel dekken, daar het slechts 4.5 graden verschilt? Het zou dan alleen mijn ontvanger op dezelfde kabel als die van sky Uk moet aansluiten of is dit niet mogelijk? Ik heb overgingens een pioneer SD ontvanger.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen