blackeyes Geplaatst: 30 september 2012 Geplaatst: 30 september 2012 hallo een vraagje een duo lnb die geschikt is voor een schotel van 88 cm(triax) werkt ie ook goed op een triax schotel van 65 cm? of is ie er niet geschikt voor? vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
Alventali Geplaatst: 30 september 2012 Geplaatst: 30 september 2012 Gezien hij gemaakt is voor een 88 cm schotel zal het (naar mijn mening) nooit optimaal werken op een 65cm schotel. Anders had het wel een universele duo LNB geheten. Nu lijkt me een 65 cm schotel zowiezo wat aan de kleine kant voor een duo LNB opstelling. Groetjes AlvVisiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluitingVU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C
sattv4iedereen Geplaatst: 30 september 2012 Geplaatst: 30 september 2012 ja,ik zou ook niet kleiner gaan dan 88 cm.dan heb je voor de (zwakke) transponders meer regen reserve's. Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
Sprietje Geplaatst: 1 oktober 2012 Geplaatst: 1 oktober 2012 Beste blackeyes Om te kunnen beoordelen of een duo-lnb geschikt is voor een bepaalde schotel, moet ik eerst weten van welk merk en type de duo-lnb is.
blackeyes Geplaatst: 1 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 1 oktober 2012 (aangepast) het is een gt-mdt43 twin output astra duoblock 4.3 degree input 10.7-12.75 ghz 0.2 db of werkt ie wel op een 78 schotel???? 1 oktober 2012 aangepast door blackeyes vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
Sprietje Geplaatst: 1 oktober 2012 Geplaatst: 1 oktober 2012 Beste blackeyes Dit staat in de begeleidende informatie van deze duo-lnb: “GT DUO LNB TWIN voor 78 of 88cm schotel” Dat is redelijk waar. Voor een Triax 78 is eigenlijk geen enkele duo-lnb optimaal. Voor een Duo-lnb voor een Triax 64 is een hart op hartafstand van de lnb’s van 37mm optimaal, voor een Triax 88 een duo-lnb is een duo-lnb met een hart op hartafstand van 53mm ideaal. Je kunt hem dus wel gebruiken voor een Triax 78 als je maar de lnb van de Astra 3 in de klem zet en de schotel daar ook op uitricht. Voor een Triax 64 is deze duo-lnb ongeschikt. Daar moet je toch echt een andere duo-lnb voor nemen. Dit zou de CanalDigitaal of TvVlaanderen duo-lnb kunnen zijn maar er zijn ook andere merken. Ik ga er wel van uit dat je hem in Nederland gebruikt.
blackeyes Geplaatst: 1 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 1 oktober 2012 hartelijk dank voor je hulp nu weet ik effe wat ik moet doen of halen vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k 2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen