Ga naar inhoud

Welke (hd) ontvanger voor duitse zenders??

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb altijd gekeken naar de duitse zenders, rtl+ en sat1 enz.

Maar vanaf 1mei niet meer natuurlijk omdat die zenders digital zijn gegaan ontvang ik ze niet meer met mijn analoge ontvanger....

Ik woon vlak naast de duitse grens, en weet niet goed hoe of wat ik moet kopen voor deze zenders weer te ontvangen.

Ik lees vanalles over slecht ontvangst enz.

ik ben een leek op dit gebied, maar ja, moet lukken, ik heb die oude ontvanger enz. ook aangesloten, digitale LNB heb ik al.

Nu is mijn vraag of ik deze zenders nog wel kan ontvangen, en welke ontvanger moet ik dan kopen??

Alvast bedankt

• Moderator
Geplaatst:

Hallo MW1,

Wanneer je alleen naar de Duitse programma's wilt kijken is een eenvoudige satelliet ontvanger voldoende die zogenaamde fta programma's kan ontvangen.

FTA, Free to air betekent dat deze programma's ongecodeerd en vrij te ontvangen zijn.

Er is een ruim aanbod van goedkope ontvangers, wannneer je vlak bij de grens woont kan je eens kijken bij een van de grote electronica ketens.

Die hebben een ruime sortering.

Wil je eventueel ook de nederlandse programma's kunnen ontvangen heb je een ontvanger nodig die SECA gecodeerde programma's kan decoderen.

Ook heb je in dat geval een abonnenment nodig van Canaldigitaal.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

• Moderator
Geplaatst:

Voor de Duitse kanalen heb ik zelf een Wisi OR-280, een eenvoudige digitale HD ontvanger.

Deze ontvanger heeft een CI-slot, dit is een connector waar een kaartlees module in geplaatst kan worden welke ook decodeert.