Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn situatie is als volgt:

Wij maken gebruik van een GSO (gemeenschappelijk schotel ontvangst) en nu wil ik kijken en opnemen via de schotels realiseren. Ik heb geprobeerd om mijn 2e tuner te doorlussen en dit werkt gedeeltelijk goed. Vele kanalen krijg ik niet open. Het is een bekend geval bij doorlussen. Nu wil ik beide tuners onafhankelijk van elkaar laten werken. Ik heb dit allemaal uitgetest en het werkt perfect. Echter als ik het allemaal netjes wil doen, moet er een 2e coax naar de antennedoos. Hoe krijg ik dit voormekaar. De pvc leiding is niet echt al te breed. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Geplaatst:

Tja michaelangelo, of er twee coaxkabels door de pijp kunnen, kun je zelf het beste beoordelen. Veel hangt ook af of er bochten in de pijp zitten. Dan moet je al een heleboel ruimte over hebben om daar twee coaxkabels doorheen te krijgen.

Lukt het niet, dan zou je de Johansson 9640-kit kunnen nemen, zie bijlage. Op het ene kastje sluit je de twee coaxkabels aan waar het signaal vandaan komt. Die twee signalen samen gaan dan door één coaxkabel door de buis en in de kamer worden de signalen weer gesplitst.

post-60869-0-35399800-1349193444_thumb.jpg

Geplaatst:

Kan een Johansson 9640-kit ook om gaan met een Multi switch SPRIETJE

wand die zal er wel tussen zitten ,als het een rechtstreekse verbinding is ,dan zal het

geen probleem zijn

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Natuurlijk bestaat er multicoax. De Triax multikabel 4 heeft een buitendiameter van ongeveer 17mm. Dat is dikker dan de standaard elektriciteitspijp want die heeft een buitendiameter van 16mm. Dat is dus geen optie.

Geplaatst: (aangepast)

. Nu wil ik beide tuners onafhankelijk van elkaar laten werken. Ik heb dit allemaal uitgetest en het werkt perfect. Echter als ik het allemaal netjes wil doen, moet er een 2e coax naar de antennedoos. Hoe krijg ik dit voormekaar. De pvc leiding is niet echt al te breed. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

de duurdere koka coax ist 6,9mm dik

twee daarvan gaan wel door een standaard electriciteits buis > tenminste in een rechte pijp

zodra je bochten (en koppelingen) tegenkomt kan het door de taaie koka heel lastig worden

in de flexibele ribbelbuizen die te pas en te onpas gebruikt worden door elektrizeins met rare bochten en bijna knikken wordt het trekken van twee van die dikkere koka coax erg lastig

er is evenwel ook glijmiddel van 3M hetgeen kan helpen en met z'n tween werken (een invoeren met een lapje en dat glijmiddel - en de andere trekken) is in alle gevallen verstandig

je zou natuurlijk ook kunnen testen of het met de dunne coax gaat lukken

of je daarmee heel veel invloed van ondervindt kun je ook eens testen met een stukkie aan de receiver en daaraan de satkabel

ciao

aangepast door Tonskidutch

Compulsion

Röyksopp

Geplaatst:

Beste Tonskidutch

De dunne coax die je kunt kopen is 4mm dik en geeft maar liefst minimaal 70dB per 100 meter verlies. Veel zal dus afhangen hoe lang de kabel is maar ik denk dat het een slechte zaak wordt.

Er is nog wel een andere dunne coaxkabel die minder verlies geeft. Dat is de Koka 7539. Zie voor technische details: http://www.triax.dk/upload/stecker+kabel.pdf

Deze is 4,5mm dik en heeft een demping van 52dB per 100 meter bij 2400MHz. Een zeer goede coaxkabel zoals de Koka 799 heeft een demping van 30,8dB per 100 meter bij 2400MHz, dus 69% meer.

Maar de Koka 7539 is alleen op een haspel te koop van 305 meter, helaas niet los per meter.

Ik ga er van uit dat de buis waar de coaxkabel doorheen loopt volledig droog is, zowel in de serviceruimte van het GSO-systeem waar de kabel er in gaat als in je huiskamer. Je zou de buitenmantel van de coaxkabel er af kunnen halen. Deze dient alleen maar om te voorkomen dat er vocht in de coaxkabel komt daar waar deze kabel buiten gebruikt wordt. Zonder kunststof mantel is de kabel dan nog maar 5,3mm dik.

Als je twee coaxkabels door de pijp trekt waarvan beide buitenmantels verwijderd zijn, dan krijg je ze prima door een 16mm elektriciteitsbuis getrokken want die gevlochten mantel glijdt uitstekend door een plastic pijp.

Ik zou dan zeker de Koka 799 nemen omdat die een zeer dicht geweven mantel heeft. De Belden H110 is daar ongeschikt voor omdat de gevlochten mantel zeer open en dun is.

Geplaatst:

Aangezien de opstelling/woontoestand/punt van het te realiseren aansluitpunt e.d. van TS een raadplaatje is,

kunnen we ook niet naar alternatieve oplossingen kijken.

Zo zou het misschien mogelijk zijn om de kabels door een kruipruimte naar de juiste plaats te brengen.

Ron.

It is my allegearre like folle as de ko skiet as de bolle...

ET9000, WaveFrontier 90, LT8700, Kathrein 120 cm Prime Focus draaibaar en nog wat speeltjes..

Geplaatst:

Twee gestripte Koka-kabels trekken is zeker de goedkoopste oplossing. Ik zie op internet de witte Koka 799 in Nederland al voor 78 cent/meter te koop staan (de benodigde lengte opgeven) en je hebt geen extra verliezen t.o.v. andere oplossingen. Het stuk kabel van de multiswitch tot aan het begin van de pijp, daar kun je de buitenmantel op laten zitten. In de woonkamer neem je weer gewoon een stuk losgesneden buitenmantel die je om de gestripte coaxkabel doet als je geen aansluitdoos hebt. Zo kun je de F-connector ook weer gewoon op de coaxkabel monteren.

Geplaatst:

Aangezien de opstelling/woontoestand/punt van het te realiseren aansluitpunt e.d. van TS een raadplaatje is,

kunnen we ook niet naar alternatieve oplossingen kijken.

Zo zou het misschien mogelijk zijn om de kabels door een kruipruimte naar de juiste plaats te brengen.

Ron.

Ik woon op 4 hoog en heb dus geen kruipruimte. Ik heb ik een ander idee, maar ik moet het eerst uitproberen. Ik kom erop terug.

[color:"purlple"] I just can’t live without my Dreambox 7025 and 8000 HD. What an invention!

Geplaatst:

Beste Tonskidutch

Ja wie niet sterk is moet slim zijn zeg ik altijd. De coaxmantel in de lengte doorsnijden is een fluitje van een cent. Ik heb daarvoor een paar latjes genomen van ongeveer 50cm lang en die volgens bijgevoegde afbeelding aan elkaar vastgemaakt. De spleet tussen de latjes waar de coaxkabel in ligt is 5mm breed. Met een minicutter waarvan ik het mesje 0,8mm uit laat steken, snij ik de mantel bijna door welke meestal 1mm dik is. Telkens een halve meter en het is zo gebeurt. Je kunt de pvc-mantel er dan zo aftrekken. Als je niet al te veel meters hebt, kun je het ook zonder hulpstuk doen.

post-60869-0-80063900-1349524858_thumb.jpg

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen