Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Sinds vandaag is het op de ultimo niet meer mogelijk om bv op astra 19.2 oost iets op te nemen , en dan een andere positie te bekijken tegelijk . Op tv gewoon zwaar gestoord beeld , blokvorming en ook niet meer de zender waar je naar zapt. Het is soms zo dat je soms verschillende zenders te zien krijgt in blokvorming ( ook van verschillende posities , kanaal Z wanneer m bv op éénHD staat ! . Het maakt ook niet uit of je op dezelfde positie blijft ( vier en éénHD zitten bijde op 23.5 ) .

Nochthans geven de switchen aan dat er juist geschakeld is ( triax MFD 4/1 ) .

Heeft misschien iemand dit al eens voor gehad ? . Ik zou niet weten waar beginnen te zoeken . Op de blijlage zie je wat er op tv komt . Terwijl een stream of opname wel lukt .

Dezelfde transponder bekijken en opnemen lukt wel , maar dan je gebruik je maar 1 tuner natuurlijk . Zap ik dan naar bvn geen beeld .

post-45751-0-13376800-1349205365_thumb.jpg

aangepast door smoking

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Geplaatst:

Zoals je ziet geeft tv verschillende zenders weer , terwijl de stream perfect loopt .

post-45751-0-12557700-1349206366_thumb.jpg

vu+ ULTIMO, SAB titan II, triax 88 cm , multi feed houder triax , 4 vizyon quad lnb's 0,1dB , astra1,2,3, hotbird

Geplaatst:

Misschien even opnieuw flashen zonder de oude instellingen er later weer in te zetten

Het blijft een mini computer dus er kan veel mis gaan

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Geplaatst:

Lees dit draadje even: pli 3 geinstaleerd hoe zet ik pli 2 terug. Dit probleem had ik ook en het heeft geholpen, zelfs de laatste PLI2 is niet goed daar moet de upgrade ook worden gedaan. Let wel op WIZ geeft hier nog een zeer belangrijke aanwijzing. Dit moet je doen om het spul weer goed draaiende te krijgen of een heel oude pli2 terug zetten.

Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen.

Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.

Ik gebruik de laatste VTI . Van het weekend eens werk van maken . ga eerst eens op een gelijkaardige installatie testen die ik zaterdag ( als het weer goed is ) ga plaatsen . Heb eerder geen tijd . Ik hou jullie wel op de hoogte .

Maar mijn probleem is toch anders dat topic denk ik . Ik vrees ofwel tuner B of box naar de haaien . Op tuner A heb ik er nooit last van .

aangepast door smoking

Geplaatst:

Dat dacht ik ook. Had zelfs al contact opgenomen met de leverancier en zelfs de tuners opgewisseld in de bak, maar tuner B bleef niets doen. Totdat ik terug wilde naar en toen het advies kreeg van WIZ. Dit was raak en de mijn draait weer als een zonnetje.

Natuurlijk kan er weleens wat stuk gaan, doch op dit moment ga ik daar nu even niet vanuit. Ook het antwoord van de leverancier duide mij dezelfde richting op. Zou het daar toch gaan zoeken. Maar ik ben niet op de hoogte van VTI en ik ben geen persoon die alles uit probeert. Als het draait, dan gewoon laten draaien. Zo ben ik altijd al geweest en PLI is voor mij geheel nieuw. En dat hebben de hulpvaardige mensen ook wel gemerkt. Maar heel langzaam komt het wel.

Ja wat bekend is moet bekend blijven toch. Ik heb geen hersens dus ik bral maar wat in het rond. Een probleem opgelost, deel het met anderen, kunnen die het zelfde probleem ook oplossen.

Wave Frontier T90, 8 octo lnb's smart titanium, 8 diseqc EMP switch 8/1, panasonic P50 V10, SW 2.216: Arion 9400, Eycos 5512,VU Ultimo, Dreambox 7020.

Geplaatst:

Ik kan dit natuurlijk ook eens proberen bij VTI , baat het niet , schaad het niet ( denk ik ) . Maar ga toch eerst eens testen op die installatie die ik zaterdag ga zetten . Hoe dan ook , we komen er wel uit nietwaar ;) .

Geplaatst:

Bij VTI zal dit dan toch handmatig moeten , fpga staat niet in de lijst. En dat is een .dat bestand , ik zou niet weten hoe dit manueel te doen .

Geplaatst:

Kijk eens goed watLemming zegt de vierde regel. Die staat er volgens mij wel in, want ben hem op meerdere boxen tegen gekomen. Ook moet jij een usb stickje formateren fat32 en het bestandje Wat Lemming in zijn tweede regel zegt binnen halen een moet je downloaden de andere sleep jij maar naar het stickje.

Daarna ga jij naat de plugin fpga en dan kun je installeren van af je stickje hij zal beginnen te tellen vanaf o naar 100. Hij geeft wel aan wanneer hij klaar is.

Ik vond het zelf ook eerst moeilijk, maar toch valt het wel mee. Ik wilde ook alles zo maar instal doen. Maar dat werkt niet

TS_PRO.dat downloaden en danTS_PRO.dat.md5 op je stickje slepen. Maar eerst fpgaupgrade downloaden zoals lemming het zei.

Geplaatst:

online dus makkelijk in VTI

Must I do the FPGA Upgrade?

With Driver Version >= 2012-08-20 you need the FPGA Firmware >= 4.5

Online via Internet

1. Within the Plugin Browser run the Firmware Upgrade Plugin

2. Firmware -> select FPGA

3. Download the firmware file (blue Button)

4. Select dwnloaded file TS_PRO.dat and start the upgrade

(DO NOT POWER OFF YOUR BOX DURING THE UPGRADE PROCESS ! ( IT MIGHT TAKE MORE THAN 10 MINUTES )

5. Restart your box

Bron VTI-Team

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

VTI software manager -> systemplugins -> geen fpga update .

Geplaatst:

Aah , bij plugins , en dus niet system plugins zoals hier al eens . Heb het gevonden . Mogen die 2 files gewoon op de interne schijf gezet worden ? .

Plugins zijn voor het systeem. Ik hoop dat het nu wel lukt en dat alles goed gaat werken.

Tonskidutch, wat voor verschil zit er nu eigenlijk in al die software. VTI, PLI enz. Ik had in het weekend nog een et 5000. Dat ding kwam uit de doos en daar zat ook enima 2 software op. Geen pli o.i.d. Maar dat ding geinstaleerd en dat schepsel draait als een trein. Ook met cccam. Ja er waren iets minder plugins maar al het nodige was aanwezig. Maar wat zijn nu de verschillen. Is dat kortweg te benoemen?

aangepast door Klavervier

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...