Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik wil op een Triax 88cm een motor plaatsen en het belangrijkste wat ik vind is dat die erg stil is.

Dus ik vroeg me af of iemand weet wat de stilste motor is die op dit moment te koop is?

Geplaatst: (aangepast)

Zeer stil is de rotor van Moteck, type SG-2100A.

Deze zou rond de €50.-- moeten kosten.

Deze kan een schotel hebben van 120 cm., mits niet zwaarder dan 17 kg.

Als je nog iets wilt ontvangen van Nilesat, is ten minste 120 cm. aanbevolen i.c.m.,

een LNB van Inverto, met name het type:

Single HGLN 40mm

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

De Moteck mag dan de stilste zijn,ik weet niet hoe goed/zuiver/duurzaam hij is vergeleken met de Stab120.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Moteck heeft volgens mij plastic raderspul, Stab is sowieso alles metaal...

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Geplaatst:

Ik bezit al enkele jaren een Moteck 2100 als opvolger van een Stabb 120 welke het bij mij maar 2 jaar vol hield en tussentijds na bijna 1 jaar ook al stuk was geweest.

Ik woon aan de kust, dus vaak een aardig windje hier en heb er een Triax schotel van 88cm op gemonteerd zitten.

De Moteck werkt hier prima, geen klachten over verlopen of onnauwkeurig verdraaien van mijn schotel.

Voor de prijs kan je 2x een Moteck tegen 1x een Stabb aanschaffen.

De Moteck heeft een mogelijkheid hem ter plaatse te bedienen, had de Stabb dus niet, net zo min als de signalerings lampjes op de motor.

Kort om, dik tevreden met deze motor en aan te raden.

Geplaatst:

Moteck heeft volgens mij plastic raderspul, Stab is sowieso alles metaal...

De tandwielen in Stab motor zijn ook van plastic. De Powertech DG 380 heeft stalen tandwielen.

• Moderator
Geplaatst:

Wanneer je werkelijk stil wilt kunnen switchen van sat. positie naar sat. positie kan je ook als alternatief overwegen een Wavefrontier o.i.d. te plaatsen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

De tandwielen in Stab motor zijn ook van plastic. De Powertech DG 380 heeft stalen tandwielen.

Dat is niet waar hoor, kijk maar eens op internet. (google 'stab hh100 metal gears' of 'stab hh120 metal gears')

.: AZBox Me OpenRSI-2.1 | DM 8000HD DM 500HD DMM-GP3 | Emitor Satlook Micro+ G2 | TBS 5925 | TechniSat USB 2 HD CI :.
.: Triax TDS110, Stab HH120/MS220 | Visiosat BiSat G3D A123 HB :.

Geplaatst:

Zeker weten doe ik het niet, maar een Moteck, type SG-2100A zou ook koperen tandwielen hebben.

Het type dat ik had, zonder de A achter 2100, heeft nylon tandwielen.

Ik heb er meer als 10 jaar meegedaan, altijd zonder problemen.

Omdat ik nu niet meer de hele hemel afzoek naar te ontvangen kanalen, werk ik met schotelcombinaties.

Zie handtekening onderaan.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

Als de Stab plastic tandwielen zou hebben, zou die al snel een stalen 120cm schotel niet meer kunnen draaien wegens slijtage. :cool:

Mijn Stab 120 draait al bijna 10 jaar zo'n schotel. En met grote precisie bij grote draaiafstanden.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen