Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn popcorn hour c-200 start sinds kort problematisch op. Dit is begonnen met een soort van tikkende harde schijf, als ik die eruit haalde werkte die wel weer (even). Maar nu gaat die (bijna) niet meer aan, als ik hem aan wil zetten blijft hij knipperen.

Ik las dat het met condensoren of de voeding te maken heeft, maar heb nog geen idee waar/hoe ik dit moet vervangen of laten vervangen. Allicht heeft iemand een goede tip?

Geplaatst: (aangepast)

Welkom op dit forum !

Ik meld me gelijk :grin:

Heb je google al eens bevraagd :crazy:

"c 200 popcorn elco" geeft direct sites met veel info en foto's

zelfs hier op dit forum.

Welke vraag blijft er dan nog over ?

Het is een zeer bekende klacht van de C200, dus advies... vervang de elco's

aangepast door iemand

gr. Erik

Geplaatst:

Inderdaad, de vraag die nog overblijft is of men op deze foto' bolle elco's' herkent:

Foto-G3C3OIYO-D.jpg

Of er mogelijk een samenhang is met de tikkende harde schijf (die in een pc wel gewoon werkt)

En of het mogelijk is dat ik het op een pc voeding test, dit wordt in een eerdere post wel gezegd, maar ik zou (nog) niet weten hoe.

Geplaatst:

Deze zijn aan vervanging toe

post-40340-0-40755900-1349297004_thumb.jpg

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst: (aangepast)

Als je ook foto's van andere ziet zul je snel herkennen welke allemaal aan vervanging toe zijn.

Kosten zijn nog geen euro per stuk

Dus wees niet te zuinig en vervang ze.

Slechts de allerslechtste gaan meestal bol staan, maar dat hoeft niet.

Zelf bezit ik een capaciteitsmeter waarmee ik eea kan controleren.

IK heb in een eerdere posting over de C200 al eens uitgelegd dat ook de harddisk niet op gang komt en dan bv gaat tikken.

De aanloopstroom van de motor is dusdanig dat eea niet op gang komt.

BEkijk eens mijn presentatie bij " de transponder" en je kunt dan een beetje aanvoelen "waarom er condensatoren" in apparaten zitten.

Voor jou het advies, gooi er eens 15 euro tegenaan en hij doet het weer.

p.s. en dit was dan al weer de 1600-e posting :)

aangepast door iemand

gr. Erik

Geplaatst:

Gisteren in een winkel de elco's gehaald plus een soldeerbout (10,euro). Nog nooit gedaan, maar met instructies van internet ongeveer half uurtje werk gehad en het werkt allemaal weer. Alleen oorspronkelijk zat er een soort van kauwgom achtige materie tussen de elco's, dat is nu niet meer, is het handig om dat zelf alsnog aan te brengen? (en wat gebruik ik dan)?

Geplaatst:

Als je de elco goed heb vast gesoldeerd, dan is dat vast plakken niet echt nodig.

Mooi dat hij het weer doet

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

En met de vriendelijke groeten Hendrik

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Geplaatst:

Als je de elco goed heb vast gesoldeerd, dan is dat vast plakken niet echt nodig.

Mooi dat hij het weer doet

Ok thanks! Ik had al een AC Ryan mini besteld, die annuleer ik nu toch :)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...