Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Indien een schotel alleen op Astra 23.5 staat uitgericht en dus niet op Astra 19.2 en er wordt gebruik gemaakt van een CanalDigitaal ontvanger, komen dan behalve de kaartupdates ook de andere updates binnen? Ik denk aan bijv. zenderlijsten en wat zoal nog meer nodig is. Zelf heb ik een andere ontvanger en weet derhalve niet wat voor updates er zoal komen naast de kaartupdate. Ik vraag het voor iemand anders.

Geplaatst:

De geldigheidupdates komen binnen op nagenoeg alle zenders waar je kijkrechten voor hebt, de zenderlijst en de updates voor de goedgekeurde CanalDigitaal ontvangers komen binnen via de transponder waar ook BVN op zit van de Astra 19,2. Heb je geen ontvangst op de Astra 19,2 met een goedgekeurde ontvanger, dan gaat dat problemen opleveren.

Geplaatst: (aangepast)

Indien een schotel alleen op Astra 23.5 staat uitgericht en dus niet op Astra 19.2 en er wordt gebruik gemaakt van een CanalDigitaal ontvanger, komen dan behalve de kaartupdates ook de andere updates binnen? Ik denk aan bijv. zenderlijsten en wat zoal nog meer nodig is. Zelf heb ik een andere ontvanger en weet derhalve niet wat voor updates er zoal komen naast de kaartupdate. Ik vraag het voor iemand anders.

Kan ik kort over zijn, het antwoord is JA !!!

aangepast door VriezeNet®
Geplaatst:

De updates komen zeker WEL door. Alleen kan je de fastscan functie (nog?) niet gebruiken omdat die de info van de 19,2 satelliet afhaalt.

Tevens mis je overigens wel een paar zenders, zoals Nickelodeon :crazy:

System Administrator (niet van deze site)

Geplaatst:

Als CanalDigitaal nieuwe zenders gaat toevoegen in hun fastscanzenderlijst of oude verwijderen of transponderinstellingen gaat wijzigen zoals onlangs weer gebeurd is, dan wordt de nieuwe zenderlijst NIET ingeladen zonder de Astra 19,2. Ik heb het voor de zekerheid zojuist nog even geprobeerd.

Ook firmwareupdates voor de ontvangers komen niet meer binnen.

Ook de EPG werkt niet helemaal meer volledig. Zonder de Astra 1 krijg je in ieder geval geen EPG voor Ned.2 HD. Ook dit heb ik uitgeprobeerd.

Om de geldigheidsdatum voor de smartcard door te zetten, is het geen probleem, dus je beeld gaat voor de gecodeerde zenders niet op zwart.

Geplaatst:

Allen bedankt voor de reacties. Ondanks wat verschillende ideen denk ik dat het toch wel verstandig is ook 19.2 te laten ontvangen. Schijnt net te willen ondanks dat het buiten de footprint valt.

Geplaatst:

En waar is buiten de footprint?, in Turkije, buiten de footprint van Astra 1, met 160 cm. schotel, heb je nog goede ontvangst.

Voor Astra 3, is een 120 cm. schotel al genoeg.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

Er zit nogal een verschil in de beams van Astra 1L/M en de wide beam van Astra 3B. Volgens het boekje bestrijkt 1L/M het westen van Turkije terwijl de wide beam van 3B tot aan de Kaspische zee reikt. Ben eigenlijk wel nieuwsgierig wat voor ervaringen er zijn (tot hoe ver buiten de officiële footprint toch nog de signalen opgevangen kunnen worden (met laten we zeggen een schotel tot 150/160 cm en een gemiddelde lnb).

Geplaatst:

Ja, als ik dat nu eens wist. Ik denk dat SES Astra per se bestempeld wil worden al Europese satelliet organisatie.

Neem Eutelsat, bijv. Hotbird, Eurobird, 7 en 16 graden oost, die hebben altijd een veel grotere footprint.

Gebruik nu overgebleven 120 cm. schotels daar voor, een voor Hot- en Eurobird, andere voor Nilesat, maar het zou ook kunnen met 90 cm.

Her en der heb ik volgende foto´s al eens geplaatst, zo ontvang ik Astra 1 en 3 in Turkije:

post-59723-0-42084100-1349602942_thumb.jpgpost-59723-0-05062700-1349603012_thumb.jpg

De hoofd LNB een zogenaamde flens-LNB, is voor Astra 1, met wit kapje voor Astra 3.

Ik heb enkele jaren geleden een zelfde schotel geplaatst, maar dan alleen voor Astra1,

20 km.verderop naar het oosten.

Dus zelfde schotel en ook de LNB krek eender, daar hebben ze zelfs bij goed weer,

´s avonds al blokken in beeld. Dus het komt hier heel kritisch.

Dat heeft te maken met de "verbeterde" techniek, aan de rand van het ontvangstgebied het signaal

snel laten zakken en in het midden een nog betere ontvangst.

Dit wordt binnenkort nog "verbeterd" door de 2F in de Astra 2 groep, dat wordt het nieuwste op gebied van "spotbeam".

Lang verhaal, maar misschien antwoord op de vraag.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...