Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Om Astra 1, 2 en 3 en Hotbird te kunnen ontvangen, lijkt me een Wavefrontier T55 te volstaan, ook al is deze kleiner dan een 64 cm. standaard canal digitaal schotel, omdat door de meerdere brandpunten per lnb een meer optimaal signaal is te verkrijgen, of zie ik dit verkeerd?

Of heeft een T90 echt een substantiele meerwaarde?

De T90 is bijvoorbeeld nogal groot en onmogelijk met de trein te vervoeren lijkt me. En ze willen m ook niet versturen.

Zie dit plaatje:

post-56343-0-35556400-1349377029_thumb.jpg

aangepast door Melchiorskystar

Geplaatst:

Een zeer goed alternatief is een multifocus Maximum E85 of het vergelijkbare model van SAB.

Deze wordt vaak wel verzonden.

Je moet even googlen.

Ook in Duitsland weet ik betrouwbare leverancier die scherpe prijs heeft voor de schotel en lage verzendkosten hanteert.

Eventueel via een PM kan ik je verder informeren.

Visiosat Big Bisat, is dat geen optie?

Te duur.

Voordeel van een Wavefrontier leek me ook dat het van een afstand minder gevelvervuiling oplevert, omdat de tweede reflector voor de lnb's zit.

aangepast door Melchiorskystar
Geplaatst:

Een zeer goed alternatief is een multifocus Maximum E85 of het vergelijkbare model van SAB.

Deze wordt vaak wel verzonden.

Je moet even googlen.

Ook in Duitsland weet ik betrouwbare leverancier die scherpe prijs heeft voor de schotel en lage verzendkosten hanteert.

Eventueel via een PM kan ik je verder informeren.

Die is inderdaad niet zo duur, zo zag ik er eentje voor 65 euro. Maar die heeft weer het nadeel van de lange arm die misschien niet zo goed al die lnb's kan dragen en windgevoelig is.

Maar de vraag was ook of een T55 een goede optie is, of dat er dan te vaak uitval wegens te weinig regenreserve. Dan heb ik het wel over Astra 1, 2 en 3 en Hotbird.

Geplaatst:

De E85 heb ik zelf met 8 quad LNB's in gebruik (7x Megasat Multifeed quad + 1x Inverto Black Ultra quad).

Ik ontvang van 28.2E - 1W, middelpunt ongeveer op 15E. Op 28.2E heb ik goed signaal en verwacht voldoende reserve te hebben voor de toekomst als de 28.2E beam smaller wordt.

Alle LNB's volledig aangesloten, dus een flinke kabeltros. De arm en de rail kunnen dat prima aan.

De schotel zelf is zeer stevig en geeft geen krimp als het hevig waait. Je ziet dan de LNBarm een beetje bewegen, maar dat heeft geen invloed op de ontvangst.

Bij mij staat het erg stevig op het dak van een tuinhuisje met behulp van een T90 mount.

De regenreserve is erg ruim, ik heb nog nooit enige uitval gesignaleerd.

Ik zou zeker niet gaan voor de T55, want dan kom je in de toekomst misschien te kort voor de 28.2E, of heb je weinig regenreserve.

Geplaatst:

De T55 is groot genoeg voor de satellieten die de topicstarter wil.

Hiervoor had ik een 88 cm triax hangen maar mij is niet opgevallen

dat 't signaal eerder wegvalt.

Het is gewoon een kwestie van goed uitrichten.

http://www.duwgati.com/wavefrontier/index.htm?page=div-auteur

Mijn T55 ontvangt moeiteloos hetgeen de topicstarter wil.

Voor hetgeen hij wil is een T90 echt overkill.

Wil hij wel graag meer dan 8 LNB's , dan is een T90 wel handig.

De T55 is ook niet zo duur in aanschaf.

Voor ongeveer 65 euro maximaal heb je hem,inclusief bijbehorende muurbeugel

en 5 LNB houders.

• Moderator
Geplaatst:

Zoals al eerder opgemerkt is wat extra signaal op Astra 2 in de nabije toekomst misschien best handig.

Het zal een beetje afhangen van de lokatie van TS.

Met de komst van de nieuwe satelliet voor 28 Oost is het op dit moment een beetje koffiedik kijken.

Ikzelf heb de T-90, heb er bij anderen ondertussen ook al geplaatst en heb nooit klachten over de ontvangst van zenders.

De openingshoek van de T-90 is wat kleiner, niet geheel onbelangrijk bij de eventuele nabuur storingen van andere satellieten tussen 19 en 28 graden oost.

Maar ook hier speelt de lokatie van TS een grote rol.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

• 3 weken later...

Heb een T55 (locatie Gouda) en ontvang al jouw gewenste satellieten prima alleen zijn de LNB's wel lastig te plaatsen ivm satelliet afstanden en de ruimte op de rail. Let hier op tijdens de aanschaf van de LNB's.

Bij hevige regen heb ik wel last van uitval maar dat beperkt zich voor zover ik mij kan herinneren tot max 3 a 4 keer per jaar.

aangepast door druup

VU+ DUO (VTi 5.1.0)
DM500HD (Openpli)
Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |

Op Astra 3 en Astra 2 gebruik ik een Smart Titanium quad, op Astra 1 een Iverto Twin en Hotbird een Alps Twin. Astra 3 heb ik in het midden zitten (0 graden op de rail) en had veel moeite om de Astra 1 LNB kwijt te kunnen. Een Alps Twin paste daar niet vanwege z'n behuizing.

Binnen een week of twee is mijn T55 te koop ;-)

aangepast door druup

VU+ DUO (VTi 5.1.0)
DM500HD (Openpli)

Geplaatst:

Binnen een week of twee is mijn T55 te koop ;-)

Wat komt ervoor in de plaats? En waarom? :huh:

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Waarschijnlijk een Maximum E-85 vanwege meer regen reserves en omdat het een hobby is en weer eens zin heb om iets anders te installeren ;-)

VU+ DUO (VTi 5.1.0)
DM500HD (Openpli)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen