Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sinds een week VTI 4.2.2 draaien op m'n VU+ Duo draaien. Het draait allemaal zeer stabiel, dus ben op zich tevreden.

Ik kom van OpenPli, dus dat is m'n enige vergelijkingsmateriaal in deze.

De volgende zaken vallen me op;

Vind de default (blauwe) skin van OpenPli wel prettiger. De default skin wordt bij mij ook niet fullscreen getoond. Is dit mogelijk of is er een SD skin beschikbaar die wel fullscreen wordt getoond?

OpenPli geeft sommige HD (bijv. NED1, 2 en 3) kanalen standaard scherper weer. Met welke instellingen kan ik dat het beste aanpakken? De native Duitse HD kanalen zien er prima uit.

VU+ SOLO2 500 GB (VTI 6.0.5), Triax 88 cm met Astra 1, 2, 3 en Hotbird

Geplaatst:

in VTI kun je de osd positie aanpassen opdat het in het zichtbare gedeelte van je scherm komt vertikaal - horizontaal aanpasbaar

onder de blaue knop

dan de applicaties - plugins

dan het OSD positioning

resolutie vraagstukken hangen meestal samen met de basis AV-instellingen

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Ik heb geprobeerd om de default skin te vergroten met jouw voorstel, echter zonder succes. De hoogte en breedte stond al maximaal, maar het menu wordt niet groter. :(

Ik heb scaler scherpte in het midden staan, net als de standaard scherpte. Wat gebruik jij voor het beste resultaat?

• Moderator
Geplaatst:

scaler scherpte heeft alleen invloed op sd wat geupscaled moet worden. Als je naar hd content kijkt wordt er namelijk niets geschaald. Ik vind het trouwens knap dat pli scherper beeld geeft op hd, die gebruiken dezelfde drivers (die van vu zelf) :grin: . Ik denk dat het verschil dan in de av instellingen moet zitten zoals tonski al zei. Check eens of je wel hdmi output gebruikt en of deze op 1080i staat. Ik heb op mijn ultimo en op mijn uno gewoon full screen skin.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

Instellingen staan op HDMI / 1080i / multi.

Ben nog niet overtuigd. Sta bijna op het punt om OpenPli weer te installeren om er zeker van te zijn, maar ik heb er nu al zoveel tijd ingestopt om alle instellingen/plugins etc. naar m'n zin te krijgen. :)

Heb nu de BASIC-HD skin actief staan.

Deze is op mijn conventionele tv (576 beeldlijnen) ook nog leesbaar. Ik heb een S-Video kabel doorgelust naar m'n slaapkamer. Vandaar...

En wees gerust, in de woonkamer staat wel een HD TV. :)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...