Ga naar inhoud


Tijdzender DCF77 in Dubai te ontvangen?


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Een vreemd verschijnsel of een kleine sensatie?

Ik heb hier in Dubai op mijn slaapkamer een digitaal klokje op het nachtkastje staan. Zo een die je veel bij warenhuizen etc. voor weinig geld tegenkomt.

Dat ding doet het in mijn woning in Duitsland pefekt met de hulp van de nabije DCF77 op 77,5 KHz. (lange golf dus).

In Dubai moet ik hem met de hand 2 uur vooruitzetten vanwege het tijdsverschil met Centraal Europa (CET) en de DCF77 zender niet te ontvangen is.

Het vreemde is dat zo nu en dan dat ding vanzelf naar de CET tijd gaat en ik heb nooit begrepen waarom.

Nu was ik de afgelopen nacht wakker, keek hoe laat het was en zie warempel het zendertekentje in het display dat aangeeft dat er ontvangst is. En de tijd was weer naar CET gegaan. Ik kon dit eigenlijk niet geloven en heb de batterijen eruit gehaald en opnieuw erin. En hup 2 minuten later springt ie weer op de juiste CET tijd.

Een bewijs dat ´s nachts een 10 Kw zender over een afstand van meer dan 6000 km te ontvangen is.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Maar je zit nu wel met een probleem, soms geeft de klok de juiste tijd aan en soms niet!

De lange golf band is eigenlijk een vergeten gebied, terwij de eerste trans atlantische verbindingen naar ik meen op de lange golf plaatsvonden.

 

Voor de liefhebber, kijk eens op de site van Radio Kootwijk.

 

Ik ben in mijn bouwjaar 2012 automobiel nog gezegend met een autoradio waarmee het nog allemaal te ontvangen is, LM en K ontvangst.

 

Wanneer ik door Europa reis, luister ik nog wel eens naar de 747 en 1008 kHz. voor het nieuws.

Eigenlijk is dan niet eens meer nodig wat het voiture heeft ook ingebouwd internet en nieuwsdienst op het beeldscherm van de wagen, en daarmee ligt ook de hele wereld open.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...