Gast catw Geplaatst: 6 oktober 2012 Geplaatst: 6 oktober 2012 Ervaringen internet en bellen van canaldigitaal, wie heeft er al zo een aansluiting en hoe bevalt dat. Worden de beloofde snelheden voor internet ook gehaald of valt dat tegen, of is dit geheel nieuw bij canaldigitaal en kanik het beter niet nemen? Reden om er over tedenken was/is dat mijn huidige verbinding fluctuerende snelheden heeft en mijn provider zegt dat dit niet zo is, zo ook bij 3 anderen met zelfde provider. Ben dus benieuwd naar ervaringen van anderen voor dat ik ga denken om over te stappen.
1pm Geplaatst: 6 oktober 2012 Geplaatst: 6 oktober 2012 Moet zeggen had hier kpn en had steeds probs met uitval toen ben ik naar canaal gegaan maar ben gauw ermee gestopt dat werkte helemaal niet fatsoenlijk . 20 x bellen dan liep het een beetje daarna weer uitval dan kon je niet bellen dan was alles weer weg noem maar op . Had wel een hoop zeik om erweer vanaf te komen maar pff heb het gelukkig niet meer en ben weer bij mijn oude provider ... 1pm Joa zo gaat dat alaaf !!!!
Gast catw Geplaatst: 6 oktober 2012 Geplaatst: 6 oktober 2012 (aangepast) Moet zeggen had hier kpn en had steeds probs met uitval toen ben ik naar canaal gegaan maar ben gauw ermee gestopt dat werkte helemaal niet fatsoenlijk . Van een oud kpn medewerker had ik vernomen dat er nu veel meer stroom door de kabels loopt dan 20 á 30 jaar geleden kabels hadden allang vervangen moeten worden, er liggen (lekke) kabels die al 30 jaar afgeschreven zijn. Dat heb ik maar ter kennis geving aangenomen maar ik ga mij nu wel afvragen of dat er ook mee te maken heeft (de wisselende snelheden). Dan zou iedereen er last van hebben waarvan het internet via de telefoonlijn binnenkomt welke provider je ook hebt. 6 oktober 2012 aangepast door catw
Rekordc Geplaatst: 6 oktober 2012 Geplaatst: 6 oktober 2012 Canal Digitaal levert via KPN Adsl. Heb je nu ADSL levert t overstappen naar een andere ADSL aanbieder vaak niet veel verbetering op, vaak is de afstand naar de centrale het probleem. (Zie bv http://www.speedtest.nl/adsl/ of beter http://www.bbned.nl/netwerk/postcodecheck/) Verder is het bellen wel aardig prijzig tov voip aanbieders maar wel ongeveer gelijk aan de andere telefonie aanbieders, zoals tele2, online etc. Bellen kun je goedkoper via bv een betamax aanbieder (http://backsla.sh/betamax / http://progx.ch/home-voip-prixbetamax-3-1-1.html ) Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi
john-sathopper Geplaatst: 7 oktober 2012 Geplaatst: 7 oktober 2012 ik heb familie HD alles in 1 pakket internet is stukken beter dan dat ik gewend was, weinig uitval bellen..tsja komt wel vaak voor dat bellen eruit ligt..maar gelukkig in deze tijd van mobieltjes komt het altijd weer goed en liever de hele dag niet gebeld kunnen worden..dan een kwartier zonder internet Amiko Alien 2 FW 1.2.78, 60 cm 19.2, 23.5Amiko Alien SHD 8900 FW 1.2.72, 60 cm 19.2, 23.5Amiko Alien SHD 8900 FW 1.2.72, 60 cm 19.2, 23.5
Satdorus Geplaatst: 7 oktober 2012 Geplaatst: 7 oktober 2012 Ik kreeg van de week een aanbieding van CD voor internet plus bellen. Kosten 5 Euro duurder dan wat ik nu betaal en daar komt nog bij het bellen zelf met een starttarief van 10cent per gesprek....... Als ze het niet interessanter maken komen de klanten niet
WiKa Geplaatst: 10 november 2012 Geplaatst: 10 november 2012 Als je een hele slechte niet meewerkende helpdesk OK vind, dan kun je best hier op ingaan. Ik heb het geprobeerd, maar heb alles weer geannuleerd. Ik ontplofte zowat tijdens het steeds maar bellen naar de helpdesk. Ik moest zelf alles uitzoeken, we kunnen er niks aan doen, we weten niet hoelang het duurt. ja u kunt best even een tijd zonder internet komen te zitten, nee we weten niet hoelang. en maar wachten.... Overstappen zonder gedoe staat er toch duidelijk. Nou helaas, het is geen gedoe voor Canal digitaal bedoelen ze, maar het is veeeeeeel gedoe voor de toekomstige klant. En dat wachten en dat vervelende menu als je ze belt. Oeps, ben ik nu erg negatief? Dit was in ieder geval mijn eigen ervaring. succes
caveman Geplaatst: 16 november 2012 Geplaatst: 16 november 2012 Ik ga het gewoon proberen, had KPN adsl internet + bellen. Ruim 20€ verschil, + 40€ door van energieleverancier te switchen. Hopelijk is het de rompslomp waard. Ik houd jullie op de hoogte. Bestelling is geplaatst, bevestiging per mail ontvangen. Alleen nog geen datum van levering. DM8000, DM500HD Loewe Xelos, Samsung LED, WD My Book T55 4x Alps Quad
Gast catw Geplaatst: 16 november 2012 Geplaatst: 16 november 2012 Voor mij zou het verschil erg negatief uitpakken in de kosten van internet en telefonie. En de helpdesk van mijn internet profider bel ik eigenlijk nooit, indien ik die wel moet bellen kost dat ook niets. Over de laatste vier maanden waren mijn telefoonkosten niet zo hoog, ik heb internet en bellen (gratis bellen). 01-10-12 xxxxxxxxx 34.15 01-09-12 xxxxxxxxx 32.31 01-08-12 xxxxxxxxx 34.82 01-07-12 xxxxxxxxx 31.44 Hier zitten dus niet de kosten van de mijn mobiele verbruik in, dat plaatje is iets anders van die profider met de speciale groene kleur. Iedereen dus bedankt voor alle antwoorden en ik hoop dat een ieder er zijn/haar voordeel mee kan doen en er ook nog wat van kan opsteken voor de toekomstige (al dan niet) overstap.
caveman Geplaatst: 5 december 2012 Geplaatst: 5 december 2012 Zoals gepland afgesloten door KPN, modem omgewisseld, ingeschakeld en klaar! alles werkt naar behoren en ik heb zelfs een pak sneller internet! 429.4 KByte/sec! kwam voorheen niet verder dan 300. Lag aan de afstand volgens KPN? Ik ben niet ontevreden dus. DM8000, DM500HD Loewe Xelos, Samsung LED, WD My Book T55 4x Alps Quad
Bas v/d Post Geplaatst: 14 december 2012 Geplaatst: 14 december 2012 Ik heb 4 weken geleden de stoute schoenen aangetrokken en heb ook Snel Internet + Onbeperkt bellen besteld voor €39,95 per maand extra op mijn FamilieHD pakket. Ik heb nu InternetPlusBellen standaard + Onbeperkt bellen van KPN (tot 40mb) voor €55 per maand, dus het levert mij een besparing van €15 euro per maand (exclusief belkosten gerekend natuurlijk) Het zou eind december uitgevoerd moeten worden en zoals ik begreep, zegt Canal Digitaal mijn huidige abonnement op bij KPN. Maar wat ik me eigenlijk afvraag, wat voor mail adres krijg je bij canal digitaal? is dat: "gebruikersnaam@canaldigitaal.nl"??? Visiosat Bi-Satellite G4, Smart Wi
john-sathopper Geplaatst: 14 december 2012 Geplaatst: 14 december 2012 je email adres wordt je naam + postcode dus bij jou bvande.post.1234ab@canaldigitaal.nl Amiko Alien 2 FW 1.2.78, 60 cm 19.2, 23.5Amiko Alien SHD 8900 FW 1.2.72, 60 cm 19.2, 23.5Amiko Alien SHD 8900 FW 1.2.72, 60 cm 19.2, 23.5
Bas v/d Post Geplaatst: 20 december 2012 Geplaatst: 20 december 2012 Nou, gister was het zover... Ik had het installatie pakket voor snel internet afgelopen zaterdag ontvangen met een brief erin, dat woensdag 19 december mijn "Snel internet (50mb VDSL) + bellen (onbeperkt)" in zou gaan. Gisterochtend kreeg ik een email van KPN, dat mijn "InternetPlusBellen Standaard (40mb VDSL)" abonnement was stop gezet en dat mijn abonnement was omgezet naar "Email Overstappen" gratis voor 3 maanden je mail behouden. Gisteravond om 17:30 direct de KPN ExperiaBox vervangen voor de ZyXel (modem van Telfort). Na 5 minuten had ik internet en telefoon, leuke bijkomstigheid is dat je je voicemail als .wav via email krijgt! ECHTER, na een speedtest had ik nog maar 12mbps i.p.v. de 38mbps die ik haalde bij KPN! Vandaag contact gehad met CanalDigitaal en deze gaf aan dat eigenlijk alleen nieuwe klanten het "Snel Internet + Bellen" pakket konden afsluiten en NOG niet geschikt was voor bestaande klanten, Ze hadden me aangesloten op ADSL met een max. limiet van 17mbps, maar gezien mijn situatie zouden ze deze week mijn internet aanpassen naar VDSL 40mbps. Ben benieuwd! Al om al, eigenlijk een keurige overgang / overname zonder echte problemen! Ik ben aardig tevreden tot nu toe. Visiosat Bi-Satellite G4, Smart Wi
caveman Geplaatst: 22 december 2012 Geplaatst: 22 december 2012 Snel internet kan je toch via mijn canaaldigitaal activeren? Ik heb een hogere snelheid dan bij KPN, zonder dat er iets aangepast moest worden. Beetje vaag dat die pakketten nog niet afgesloten zouden kunnen worden. Download Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 403.5 KByte/sec (=3228 kbps) DM8000, DM500HD Loewe Xelos, Samsung LED, WD My Book T55 4x Alps Quad
Bas v/d Post Geplaatst: 3 januari 2013 Geplaatst: 3 januari 2013 Nou, gister was het zover... Ik had het installatie pakket voor snel internet afgelopen zaterdag ontvangen met een brief erin, dat woensdag 19 december mijn "Snel internet (50mb VDSL) + bellen (onbeperkt)" in zou gaan. Gisterochtend kreeg ik een email van KPN, dat mijn "InternetPlusBellen Standaard (40mb VDSL)" abonnement was stop gezet en dat mijn abonnement was omgezet naar "Email Overstappen" gratis voor 3 maanden je mail behouden. Gisteravond om 17:30 direct de KPN ExperiaBox vervangen voor de ZyXel (modem van Telfort). Na 5 minuten had ik internet en telefoon, leuke bijkomstigheid is dat je je voicemail als .wav via email krijgt! ECHTER, na een speedtest had ik nog maar 12mbps i.p.v. de 38mbps die ik haalde bij KPN! Vandaag contact gehad met CanalDigitaal en deze gaf aan dat eigenlijk alleen nieuwe klanten het "Snel Internet + Bellen" pakket konden afsluiten en NOG niet geschikt was voor bestaande klanten, Ze hadden me aangesloten op ADSL met een max. limiet van 17mbps, maar gezien mijn situatie zouden ze deze week mijn internet aanpassen naar VDSL 40mbps. Ben benieuwd! Al om al, eigenlijk een keurige overgang / overname zonder echte problemen! Ik ben aardig tevreden tot nu toe. Een kleine update: Sinds 2 januari, vroeg in de ochtend, had ik geen internet meer, modem even van stroom gehaald, en waarempel! 36Mbps VDSL! Gemeten met speedtest.net. Dus alles weer als vanouds, maar wel 15 euro per maand goedkoper dan KPN. CanalDigitaal is zelfs zo aardig geweest om vandaag nog een 2e modem af te leveren Zal wel een foutje in de administratie zijn geweest Visiosat Bi-Satellite G4, Smart Wi
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen