Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,ik heb een nieuwe receiver de M7.

Ik heb signaal op astra 19 en 23, en toch geen HD zenders.

Alle normale zenders via astra19 heb ik wel.

Alle HD zenders krijg ik blauw beeld met geen signaal.

Gebeld met Canal digitaal en zij zeggen dat alles normaal is.

Hoe kan dit?

Geplaatst:

Beste schropioen

Welkom op dit forum.

Je schrijft:

“Alle normale zenders via astra19 heb ik wel. Alle HD zenders krijg ik blauw beeld met geen signaal.”

Bedoel je alle HD-zenders op de Astra 23 of de HD-zenders zowel op de Astra 19 als 23. Krijg je de SD-zenders van de Astra 23 wel?

Geplaatst:

Hallo,ik heb alle sd zenders.

Alle HD zenders + eredivisie live geven blauw beeld met geen signaal!

Mijn receiver geeft aan dat hij signaal heeft op astra 19 en ook op astra23.

Dan laad ik de zenders in en geeft hij alleen beeld op alle sd-zenders en

op geen enkele HD-zender.

Ik vermoed dat bij canal digitaal het signaal voor HD-tv bij mij niet aan staat.

Ze zeggen echter van wel.

Ze bieden wel een monteur aan, zou het daar om gaan?

Geplaatst:

hallo

kijk eens op de regenale zenders of je daar wel beeld heb?

ik denk dat de schotel niet goed staat hij zit met 23 op een verkeerde satelliet dan heb je wel signaal maar geen beeld .

theo

Geplaatst:

Beste schorpioen

Je schrijft:

“Ik vermoed dat bij canal digitaal het signaal voor HD-tv bij mij niet aan staat.”

Ik denk dat je bedoeld dat CanalDigitaal het HD-pakket niet geactiveerd heeft. Maar dan zou je wel Ned.1, 2 en 3HD moeten kunnen ontvangen want die kan iedereen ontvangen ook als je geen HD-pakket hebt. Ook zou je de vele vrije Duitse HD-zenders moeten kunnen ontvangen op de Astra 1. Deze zijn helemaal niet zwak en zouden zelfs met een schotel die niet helemaal 100% goed staat uitgericht toch binnen moeten krijgen.

Maar het is inderdaad handig om te kijken of je de regionale zenders krijgt. Hierbij is het vooral belangrijk om te kijken of je Omroep Zeeland en TV Drenthe kunt ontvangen. Deze zijn niet gecodeerd en zijn SD-zenders die in MPEG4 worden uitgezonden.

Geplaatst:

Hoi Schorpioen,welkom op sat4All.

Nu heb ik zelf geen ervaring met deze box.

Krijg je een blauw beeld met een smartcard melding erin?

Of is je hele beeld blauw?

Je schrijft dat je geen beeld krijgt op de HD zenders.

Ook niet op de Duitse HD zenders zoals Das Erste en ZDF HD?

Geplaatst:

Er zijn nog een paar mogelijkheden:

1) de ontvanger staat ingesteld op Fastscan SD;

2) de ontvanger is aangesloten op een scart en uitgang Ext;;

3) de tv is niet goed ingesteld (te lage resolutie).

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Beste Eduard07

De zenders ingeladen volgens de SD-fastscan in een goede. Dan beginnen de HD-kanalen pas bij 100.

De tv aangesloten op scart of op een te lage resolutie heeft volgens mij geen enkele invloed. Ik heb zowel op scart gecontroleerd als op 576 beeldlijnen en blijf gewoon beeld houden, uiteraard niet in HD-kwaliteit.

Geplaatst:

Beste Eduard07

De zenders ingeladen volgens de SD-fastscan in een goede. Dan beginnen de HD-kanalen pas bij 100.

De tv aangesloten op scart of op een te lage resolutie heeft volgens mij geen enkele invloed. Ik heb zowel op scart gecontroleerd als op 576 beeldlijnen en blijf gewoon beeld houden, uiteraard niet in HD-kwaliteit.

Indien ik mijn Amiko op full HD zet, krijg ik blauw beeld op mijn HD-ready Samsung. Daarom zocht ik in die richting.

Mijn suggesties waren gebaseerd op 2 gedachten:

1) verkeerde instellingen

2) verkeerde kabelverbinding.

Waarschijnlijk de eerste, maar het probleem op dit forum is altijd, dat we moeten gissen naar de opstelling en instellingen van een topicstarter met dit soort problemen.

Maar ik denk dat jouw conclusies hierboven wel kloppen.

Alleen: er is wel een samenhang tussen resolutie en blauw scherm--> hetzij geen overdracht, hetzij geen processing.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen