Ga naar inhoud

VU+ Ultimo met telenet digitale tv en nog veel meer vragen.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik ben aan het zoeken naar een oplossing voor alle kastjes en kabels die mij van beeld voorzien.

Ik heb een mediapayer een homecast reciever een topfiled reciever een nas een telenet digitale tv tuner

Als ik het goed berijp kan dit alles vervangen worden door een VU+ Ultimo

Dus:

Gedownloade dvd vanaf mijn nas op de TV in full HD bekijken

Canal Digital TV kijken en opnemen met auto decodeer functie

Telenet digitale TV uitzending bekijken en opnemen

ik wil op een canal digital kaart zowel boven als beneden kunnen kijken en opnemen

Ik wil opnames van bijv beneden ook boven kunnen bekijken.

Klopt dat allemaal en zijn er adviesen en of altenatieven

Ik heb PC kennis maar niet van Linux, is het dan haalbaar dit te realizeren

Ik kan alle advies gebruiken

Ik ga voor kwaliteit waarbij de kosten op de tweede plaats komen.

Geplaatst:

Gedownloade dvd vanaf mijn nas op de TV in full HD bekijken

Hier heb je 2 mogelijkheden.

Je kan de gedownloade bestanden rechtstreeks op de hdd van de ultimo plaatsen en dan bekijken

Of je mount de hdd van je nas en zo kan je ook deze films bekijken

Canal Digital TV kijken en opnemen met auto decodeer functie

Vermits je in België woont zal je tv Vlaanderen bedoelen, maar dat is geen probleem.

Telenet digitale TV uitzending bekijken en opnemen

Niet mogelijk op de Ultimo! De kaart van telenet werkt enkel in de telenet digicorder.

ik wil op een canal digital kaart zowel boven als beneden kunnen kijken en opnemen

Intern sharen van een kaart is geen enkel probleem.

Ik wil opnames van bijv beneden ook boven kunnen bekijken.

Hier ook geen probleem, Je moet enkel je hdd van bijvoorbeeld beneden mounten om boven te kunnen kijken.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Geplaatst:

Ik ben niet in alles even duidelijk geweest

ik woon in Belgie maar heb een NL Canal Digital

En via de kabel telenet digitale tv

Met een derde tuner voor kabel heb ik begrepen dat je digitale kabel moet kunnen ontvangen alleen werkt dat dan ook met telenet ?

Ik twijfel tussen Dreambox 500 HD of de VU+ duo of ultimo

ik hoop dat ik er morgen uit ben dan wil ik er een aankopen of misschien wel twee dan is het in een keer klaar

Wil alleen niet weer te snel beslissen want er staan al twee waardeloze ontvnagers

Geplaatst:

ja,die veel apparaten,ik heb er ook last van gehad,nu maar om te zwijgen,dat decoderen binnen de ontvanger of een module behoort,maar vroeger een decoder even groot was of de ontvanger zelfs,vc1,d2mac enz,maar nu to the point.

telenet ontvangen op een ontvanger buiten hen,is niet mogelijk,en ik denk niet dat dit ooit komt.telenet moet tegen volgende zomer haar net opengooien voor andere aanbieders,maar het is natuurlijk koffiedik kijken hoe zij het zullen doen.dus deze decoder zal je al moeten laten staan.voor satelliet,zal je deze ontvanger kunnen gebruiken,met je kaart.intern kan je max 4 streams delen.je zal kunnen opnemen en afspelen wat je wenst op je vu,ook de fta kanalen.je zou kunnen denken,dvb-t,maar helaas gebruikt telenet ook weer van hun dichtgetemmerde dozen en vrij prijzig.voor je andere films,kan ik je niet zeggen hoe het gaat,ik gebruik daarvoor een multimedia speler.

wel jammer dat het in nederland wel met hobby boxen kan op dvb-c en dvb-t,en dat hier op dit gebied alles dichtgetimmerd is,om met een smoes te vertellen,de content providers verwachten dit,maar niet in nederland,dus is volgens mij dikke zever.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

Zoals sattv4iedereen al zei is het niet mogelijk om digitale tv van telenet te bekijken met een eigen decoder.

Wat je kaart betreft, maakt niet uit welke kaart het is, tvv of canaal digitaal je kan hem in je lan netwerk delen.

Vermits je toch geen kabel tuner kan gebruiken is een 3de tuner overbodig, ik zou dus voor de Vu+ Duo gaan.

Succes met je keuze

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Geplaatst:

in de meeste tv toestellen,zit er een dvb-t(2) tuner.

mocht je tv daar niet over beschikken,dan kan je als je het interessant vindt,er een dvb-t tuner insteken,als er bij slecht weer eens de sat uitvalt,dan heb je nog de vrt's via deze weg.ook zeer interesant als je bij de franse grens woont en liefhebber bent van franse zenders.ik ontvanger zo'n 15 ongecodeerd,en vind ik mooi meegenomen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...