supercop1973 Geplaatst: 14 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 14 oktober 2012 Lees net 2 andere topics hierover. Is dat "druppel" probleem nog steeds niet verholpen dan? of op te lossen met siliconenspray/plakband?
Sprietje Geplaatst: 14 oktober 2012 Geplaatst: 14 oktober 2012 Beste supercop1973 Dat druppelprobleem kan niet verholpen worden. Het heeft te maken met het feit dat een Inverto Multiconnect-lnb bijna geen feedhorn heeft, zie de bijgevoegde afbeelding. Vergelijk die feedhorn maar eens met een normale feedhorn, zie afbeelding 2. De Inverto Multiconnect is een mooie lnb om in Zuid Spanje te gebruiken waar het bijna nooit regent maar niet in ons kikkerlandje.
Eduard07 Geplaatst: 14 oktober 2012 Geplaatst: 14 oktober 2012 @Sprietje, klopt wat je zegt, maar ik heb in principe toch goede ervaringen met siliconenspray, vloeibare autowas en olijfolie. Waarmee ik niet wil beweren dat de multiconnect in Nederland een goede optie is. Ik ben zelfs ergens een paar keer tegengekomen dat de "snuit" ervan snel scheurt en gaat lekken. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
supercop1973 Geplaatst: 14 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 14 oktober 2012 Nou weg met het plan van de Inverto Multiconnect als ik dit zo lees. Ga dan toch nog maar het plan van Sprietje volgen en een nieuwe DUO LNB aanschaffen om te kijken of ik dat nog aan de gang krijg. Ik snap er nog steeds niets van dat bij de 2e overschakeling naar 8PSK een aantal zenders blokjes gaven bij mijn oude Maximum AMBQ24 LNB. Vraag me af of die wel geschikt was voor mijn merkloze oude 80 cm schotel. Het was of bij sport1HD blokjes of bij NL2 HD blokjes. LNB draaien gaf verlies bij een van de twee frequenties(12129 of 11739). Wat raden voor duo LNB(twin) aan bij een 78 cm schotel (geen triax).
Ventura Geplaatst: 14 oktober 2012 Geplaatst: 14 oktober 2012 Wat raden voor duo LNB(twin) aan bij een 78 cm schotel (geen triax). Om alleen de astra 1 en 3 te kunnen ontvangen in Nederland. Is een triax 64cm schotel icm een canal digitaal Duo LNB voldoende. Wat is het reden om geen triax schotel te nemen?
supercop1973 Geplaatst: 14 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 14 oktober 2012 Om alleen de astra 1 en 3 te kunnen ontvangen in Nederland. Is een triax 64cm schotel icm een canal digitaal Duo LNB voldoende. Wat is het reden om geen triax schotel te nemen? er hangt al een 78cm. Moet alleen nu keuze gaan maken of DUO LNB(goedkoopste oplossing) of losse LNB's met diseqc. De aluminium LNB houders zijn denk ik te breed om astra 1 naast de 3 fatsoenlijk te laten functioneren. Ik las hierboven iets van een hart afstand van 46 mm of zo. De hartafstand lege LNB houder is nu 60mm.
supercop1973 Geplaatst: 14 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 14 oktober 2012 (aangepast) op dit moment heb ik een multifeed houder op de schotel zitten van het merk Schwaiger met 2 aluminium houders. Is niet gangbaar spul zie ik nu. 14 oktober 2012 aangepast door supercop1973 Link naar webshop verwijderd
Sprietje Geplaatst: 14 oktober 2012 Geplaatst: 14 oktober 2012 Beste supercop1973 Heb jij misschien een SAB 80-schotel die er ongever hetzelfde uitziet als een Triax waarbij de lnb-arm omhooggeklapt kan worden? Als je de maat van de voorzijde van de lnb tot het midden van de schotel eens voor me op wilt meten (halverwege de hoogte gemeten), kan ik je zo vertellen of die duo-lnb wel op die schotel past.
supercop1973 Geplaatst: 14 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 14 oktober 2012 ik heb even zitten googlen en weet het haast zeker dat ik ook een schwaiger schotel heb, 78 cm. Staat er echter niet zo duidelijk op. Eea volgens mij in NL alleen te krijgen bij 1 bepaalde internetwinkel. zag wel dat ze daar een andere multifeedhouder hebben die 61,99 kost waarop ik wel smalle LNB,s kan plaatsen met 3 graden en dat kan ik nu duidelijk niet. ik heb nu die korte aluminium van ongeveer 10 cm. staat ook op hun site. Wil echter eerst een nieuwe duo LNB gaan proberen. is stukken goedkoper als 2 LNB smalle Alps, 2 diseqc, multifeedhouder.
Sprietje Geplaatst: 14 oktober 2012 Geplaatst: 14 oktober 2012 Beste supercop1973 Het lijkt me onwaarschijnlijk dat het een Schwaiger is want daar staat het merk groot op, zie bijlage. Maar wat het ook voor een merk is, als je de afstand geeft van de voorzijde van de lnb tot het midden van de schotel, kan ik je precies vertellen welke duo-lnb je nodig hebt.
supercop1973 Geplaatst: 14 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 14 oktober 2012 het staat er misschien niet op, maar hij lijkt 90% op de 100 cm versie die nu te koop is daar voor 119,- . De lnb arm is namelijk precies hetzelfde. overigens is de afstand kop lnb tot aan schotel 55 cm.
Sprietje Geplaatst: 15 oktober 2012 Geplaatst: 15 oktober 2012 Beste supercop1973 Voor het midden van het land moet de hart op hartafstand tussen de twee lnb’s voor jou schotel 48,5mm zijn. Dit is de afstand die correspondeerd voor duo-lnb’s voor een 80-85cm schotel. In bericht 19 vroeg jij je af af de Maximum AMBQ24 duo-lnb geschikt is voor je schotel. Ja uitstekend. Dit is een duo-lnb voor een 80-85cm schotel met een hart op hart afstand van 53mm. Die 4,5mm verschil is geen enkel probleem. Een betere duo-lnb kun je niet vinden. Ik kan echter nog steeds niet geloven dat die duo-lnb helemaal kapot zou zijn. Hij heeft 4 uitgangen en als die alle vier kapot zouden zijn, kan dat bijv. wel als je blikseminslag hebt gehad.
supercop1973 Geplaatst: 15 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 15 oktober 2012 vanochtend was mijn schoonvader er met een nieuwe single DUO LNB(merk Best, wie kent het niet? zag op een_of_andere_veiling_site een soort gelijke staan) die hij nog bleek te hebben en warempel gewoon normaal beeld op zowel de Astra 1 en 3. Ik schaf dus maar voor 40 euro een goede nieuwe DUO LNB (twin) aan. Een nieuwe AMBQ24 is mij te duur. Die kosten gemiddeld 60 euro en ik heb maar 2 aansluitingen nodig. Waarom die Maximum het niet helemaal goed doet is mij ook een raadsel. Het probleem doet zich ook alleen voor bij de 8PSK zenders/frequenties. De rest werkt normaal. Welk merk raadt je mij aan naast die Maximum AMBQ24? Ik woon overigens in Elst GLD (tussen Arnhem en Nijmegen).Maakt dat nog wat qua hartafstand?
Sprietje Geplaatst: 15 oktober 2012 Geplaatst: 15 oktober 2012 (aangepast) Een goedkope duo-lnb voor een 80-85cm schotel is de GT-Sat Duo-Twin, zie bijgevoegde afbeelding. Zoek maar eens op Google afbeeldingen. Deze is voor ongeveer 39 euro te koop. Deze wordt ook verkocht onder de merken Smart, Vizyon en König. Zie voor de juiste duo-lnb de bijgevoegde afbeeldingen. Arnhem of Utrecht maakt bijna geen verschil uit. 15 oktober 2012 aangepast door Sprietje
supercop1973 Geplaatst: 15 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 15 oktober 2012 bedankt voor de tips. Is die Inverto Black Duo LNB (Twin) wat?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen