Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Als ik met Dreambox Edit mijn zenderlijst heb aangepast, en gestuurd naar de ontvanger, dan de ontvanger uitzet met :

menu>afsluiten>uitschakelen, dan worden de veranderingen niet! uitgevoerd.

Doe ik hetzelfde, maar dan met de netschakelaar, dan lukt dit wel.

Nu heb ik gelezen dat het laatste slecht is voor de ontvanger, is dit zo en waarom lukt de eerste manier niet.

Voetnoot;

Zowel in het menu als in Dreambox Edit heb ik aangevinkt dat de provider niet automatisch

de naam mag veranderen.

Voorbeeld, NED 1 HD, door mij veranderd naar Nederland 1 HD, lukt wel met netschakelaar,

maar niet uitzetten via het menu.

Wie weet de oplossing, doe ik toch iets fout?.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

• Moderator
Geplaatst:

voor zenderlijst wijzigingen met dreambox edit heb ik mijn box nog nooit opnieuw opgestart. Je kan in dreambox edit aangeven dat er een reload moet worden gedaan van de zenderlijsten an sich. Hiervoor gebruikt dreambox edit de webinterface, dus de instellingen in dreambox edit moeten wel allemaal goed staan.

Oh ja, ik gebruik nog steeds de ouderwetse webinterface en niet de openwebinterface, wellicht dat dat verschil maakt, maar na een upload+reload zie ik op mijn boxen netjes de wijzigingen doorgevoerd zijn.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

Wat ik zelf altijd doe is eerst via telnet init 4 sturen, dan met dreamboxedit de kanalen uploaden en dan via telnet weer init 3 om de ontvanger weer tot leven te wekken.

Geplaatst:

Heb je hem op firmware "custom", software "Enigma2 versie 3" staan? Daar staat hij hier op en dat werkt prima. Op ontvanger de zenderlijst oproepen en op de blauwe knop drukken

Vu+ Duo 4K (OpenPLi 9.0) Visiosat BigBisat met een hele kermis aan LNB's

Geplaatst:

indien je Dreamboxedit standaard installeerd staat de instelling al default op enigma2

indien je nergens aan rommelt, geeft dreamboxedit ook standaard de reload aan de VU door

zie afbeelding van een vers geinstalleerde dreambox edit

(weet wel dat als je dreambox edit ooit al eens vooraf geinstaleerd hebt gehad en toen deinstalleerde dat de instellingen wel op je PC blijven staan indien je dat niet opschoond kan de standaard instelling afwijken van een "first install" )

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

OK allemaal, hoop dat ik er iets aan heb en zal alles eens na-checken.

Daar ik net VTi v. 4.2.3 heb geflasht, moest de zenderlijst er nog op.

Ik heb het nu zo gedaan: menu>afsluiten>STB herstarten en, de lijst stond er mooi weer in.

Nu nog enkele plug-is installeren en daarna de stad in.

Later vandaag zal ik enkele aanvullingen/wijzigingen maken in de lijst en weer deze procedure doen.

Als het dan weer lukt, ben ik weer uit de brand.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

de antwoorden voorheen, waren al de oplossing

die 4.2.3 maakt daar geen verschil

ekel hoe je de settings erin schiet en hoe je daarna de box tot reload en of herstart initieert.

ciao

I Am Gone Love You

JESTOFUNK

Geplaatst:

Heb net nog ff "geknutseld" en zo als ik nu afsluit en re start gaat het gelukkig goed.

Greetz.

Geplaatst:

Heb inmiddels ook de laatste versie van DBE gevonden, jippie!!.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...